Frequentie bereik DEMOS

Pagina: 1
Acties:

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:12
Weet hier iemand op welke frequenties een Demos-modem werkt? Dit moet ik weten ivm. de aanschaf van een retourband geschikte versterker.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
'k weet het zo niet (vast wel op te vragen bij de fabrikant btw), maar ik kan je wel vertellen dat zo'n versterker DUUR is. Schrik niet als de prijs €500 of hoger is...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Als ik me niet vergis staan de gebruikte frequenties op het stickertje op de modem.
(Dat meen ik iig wel eens gezien te hebben toen ik nog zo'n onding hier had staan)

Vraag het anders eens in alt.casema.commentaar, daar zitten een hoop mensen met dat ding.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
Retour geschikte versterkers zijn helemaal niet zo duur.
Ik had n Hirschman die € 70 ofzo kostte. Van vagere merken heb je ze voor n paar tientjes minder.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• DrJamez
Ik heb het inderdaad over de versterkers van Hirschmann. DIe liggen rond de €76, maar ik moet natuurlijk wel weten of de frequentie in het bereik van de versterker ligt, anders heb ik er niks aan voor mn kabelmodem.

• FatalError
Eurodocsis heeft de upstream tussen de 5 en 65MHz liggen. (Amerikaanse) Docsis ligt tussen 5 en 42MHz. Andere typen modems zullen daar niet zo veel naast liggen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• DrJamez
Nou, het volgende kwam uit de nieuwsgroepen:
Up-, downstream frequentie : 73.5 MHz
Retour(band) frequentie : 22.8 MHz (Carrier)
Maar mijn vraag is: kan dit achter zo'n Hirschmann versterker?

• FatalError
Kan je niet gewoon even zo'n ding lenen bij een winkel in de buurt en dan terug brengen als het niet werkt?
De Hirschmann versterker die ik had werkte iig prima met mijn COM21 modem, maar ik heb ook eens een andere retour-geschikte versterker gebruikt waarbij het modem weigerde verbinding te maken.

• DrJamez
Ik heb zowieso zo'n ding nodig voor de tv, maar de bedoeling is dat ik er dan gelijk een koop die ook geschikt is voor mn kabelmodem...

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:20
Hebben hier een hirschmann icm casema gehad en kan je zeggen, 't kwam de stabiliteit ten goede :) Geloof dat ie iets van 60 gulden was toen der tijd.

• DrJamez
Ik ga hem morgenavond testen bij iemand die ook zo'n versterker heeft. Dan laat ik het weten of het werkt!

• Jelmer
http://www3.hirschmann.de...php3?topid=128&language=e

Daar kun je precies uitzoeken welke je moet hebben :)

Deze hebben wij als ik me niet vergis.

• DrJamez
Ik heb het modem net getest achter een GHV20/65 versterker en ik kan nog steeds internetten. Echter het modem zit op 73 MHz en de versterker gaaat maximaal tot 65 MHz. Hoe kan dat dan :?

• Jelmer
Retour(band) frequentie : 22.8 MHz (Carrier)

Dat is de draaggolf waar volgens mij frequentie modulatie (FM) op 73MHz wordt gedaan (althans, zo iets denk ik)
Pagina: 1