[XP] CDROM drives niet benaderbaar (Code 19)

Pagina: 1
Acties:

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
"Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)"

.....is de melding die ik krijg. Beide CD-drives zijn verdwenen uit "my computer" en niet meer benaderbaar. Microsoft Knoledge Base zegt dat deze fout kan optreden als je Adaptec-burn-software hebt gedeinstalleerd. Dat heb ik niet gedaan (zelfs nooit geinstalleerd gehad). Ik heb wel wat videoedit-software uitgeprobeerd, waar volgens mij aparte burnsoftware inzit. De oplossing die MS aandraagt bestaat uit het deleten van twee regkeys. Die oplossing helpt bij mij niets.

Reeds gedaan:
drivers wegggehaald (zowel CDROM als IDE)
Regkeys gedelete.
IDE kabels losgehad

Iemand bekend met dit probleem?

• Joch_um_all
[rml][ XP] CDROM spelers verdwenen[/rml]

In dit Topic staat dat je de keys op meerdere plaatsten moet deleten. Ik heb ze weer terug, maar wel met de algemene naam CD-ROM!!!. Mijn schrijver wordt niet als zodanig herkend en ik kan dus nog niet branden! HELP!

Als ze uit de devicemanager delete dan vind hij aanvankelijk de goede drives, maar hij hernoemt ze direkt naar standaar CD-ROM. Ik wil mijn writer terug :?

• Joch_um_all
Ik zit nog steeds met het probleem dat de CDROM en mijn CDWRITE gewoon herkend worden als algemene CDROM-drives. Ik kan dus niet branden........niemand dit eerder gezien??

• Joch_um_all
***even voor het archief***

Na een Format en reinstall was het probleem pas verholpen.
Ik heb het probleem kunnen recreëren. Het probleem is de install van Pinnacle Studio 8. !!!
Deze maakt dat windows xp de cd-rom drives niet meer herkent. Tenminste bij mijn specs.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mja ik heb nu dito probleem na studio 8.1 installatie het ligt er nu af maar mijn twee cd/dvd drives zijn nog steeds code 19. Mijn vraag aan jou is, weet de registrey keys en bij horende instellingen c.q. waardes (hoe noem je het?) zodat ik kan bepalend hoe ik de boel moet zetten om het terug te krijgen? of moet ik ook maar opnieuw installeren??

edit: mijn vraag was n paniek reactie in die zin dat ik natuurlijk zelf kan zoeken c.q. achter het antwoord aangaan ipv het een ander vragen maar goed die topics die TS aandroeg heb voor mijn niet uitgemaakt en lower filters verwijderen durf ikeigenlijk niet omdat ik dan steeds dichter bij format---> reinstall kom (Wil ik liever niet an beginne) maar goed ik hoor t wel :'(

edit2: owkeej deze dus

http://pinnacle.custhelp....T1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=

[ Voor 57% gewijzigd door ROFLASTC op 16-05-2004 22:49 . Reden: oplossing voor mijn geval gevonden ]

And it goes BRAAAAAPP!