Toon posts:

welkmobo voor amd 1334ams3c

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

zit ff met een pwobleempje
Ik heb een splinternieuwe a1333ams3c
Maar hij wil niet lopen op een msi k7t pro ms6330 (100mhz fsb)
Volgens mij loopt deze proc op 133 Mhz fsb.
Echter is de k7(u)t mobo aan gort want er blijven 4 rode dleds branden
Nu ben ik van plan om een nieuw mobo te gaan scoren
echter weet ik nu niet zeker of ik nu een 133 mz fsb of 266 fsb nodig heb om het draaiend te krijgen. Volgens de leverancier kan hij met dimm ram over weg.
Maar de meeste mobo hebbben tegenwoordig ddram aan boord.
Wie heeft voor mij de gouden tip welk mobo (liefst met dimmramm) ik kan gebruiken voor deze dondervogel 1330 ??

Verwijderd

En nu in het Nederlands? 7(8)7

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Mmm, misschien handiger om het verhaal leesbaarder neer te zetten ;)

Maargoed ik zal kijken wat ik eruit kan opmaken.
Volgens mij ondersteund jouw moederbord wel 133Mhz dimmetjes (fsb loopt op DDR 2x133=266FSB). Wat je moet doen is een jumper (kijk in je manual) zetten op 133MHz (de staat nu waarschijnlijk op 100Mhz). Als het goed is loop je dondervogel 1333Mhz nu op 10x133=1333Mhz en werkt het geheel nu naar behoren.

Ddram ondersteund jouw moederbord niet. De nieuwe generatie moederborden kan er wel mee overweg. Er zijn ook overstap moederborden die beide ondersteunen. Kijk in de pricewatch hiervoor of neem contact op met je leverancier.

Suc6.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
uhh ja was ook niet zo wakker.
maar weet iemand welk mobo je kan gebruiken voor een amd 1330 thunderbird (dondervogel) a1333ams3c

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Dimm ram ? SDRAM zal je bedoelen :)

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
AMD Athlon 1.33 draait hier perfekt op een Chaintech 7AJA2 (met BIOS-updates)... Binnenkort overklokken, heb het stappenplan al liggen :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is een k7t pro (ms-6330)
Kan geen jumper vinden om het zaakje op 133 Mhz te zetten
Maar kan dit mobo wel met een a1333ams3c overweg.
Volgens de handleiding wel maar volgens de msi site weer niet.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 15:01:
Mobo is een k7t pro (ms-6330)
Kan geen jumper vinden om het zaakje op 133 Mhz te zetten
Maar kan dit mobo wel met een a1333ams3c overweg.
Volgens de handleiding wel maar volgens de msi site weer niet.
Sorry mijn fout, je moederbord zal het het idd niet ondersteunen. (via kt133 chipset) Er is wel een latere revisie van dit moederbord k7t pro (kt133a). Je zult een nieuw moederbord moeten aanschaffen die een FSB van 266 ondersteund.

Bijv. de
k7tpro van MSI,
Abit kt7a
etc.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
thnx MadLiVe
ga gelijk ff zoeken maar als ik het goed begrijp kan ik wel gewoon mijn sdram behouden ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De K7T Pro ondersteunt het inderdaad niet..

Wat betreft je oorspronklijke vraag (welke mobo): lees als Tweakers zijnde eens wat reviews, kies eventueel een chipset/merk dat je het meest aanspreekt, zoek de specs op, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je eigen beslissing :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.