Toon posts:

Beeld van tv-out past niet op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor...

Ik heb een Dell Latitude C810 (met tv-out) waar WinXP Pro op draait en heb de drivers voor de GeForce2 GO van de Dell cd geinstalleerd.

Als ik nu de laptop op m'n tv aansluit past het beeld niet in z'n geheel op de tv.
Als ik m'n muis beweeg dan "scrollt" het beeld op de tv mee.
Nu kan ik nergens in de opties iets vinden over "fit-to-screen" oid :?
Van resolutie veranderen werkt ook niet.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

nieuwere detonators downen? Er is ook een tooltje genaamd TV-Tool, dat ook goed werkt, en er is ook een aparte tv-out FAQ, kun je ook even raadplegen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 14:49:
nieuwere detonators downen? Er is ook een tooltje genaamd TV-Tool, dat ook goed werkt, en er is ook een aparte tv-out FAQ, kun je ook even raadplegen
Ik heb in die FAQ gekeken, maar staat enkel info voor als het niet werkt..
En het werkt wel bij mij, maar niet goed :)

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Zelfde probleem gehad op een T23 van IBM maar daar was het opgelost door de resolutie terug te zetten naar 640 480.......(je gaf al een dat je met de res aan het frutten bent geweest maar misschien niet ver genoeg naar beneden gezet ?)

Appels zijn geen peren

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ik heb ook een C810, gister filmpje gekeken, daarvoor moet je idd de resolutie op 800x600 zetten anders gaat ie inderdaad scrollen. Ook niet clone gebruiken maar gewoon output device op TV.
Heb die Dell drivers niet meer, gebruik de nieuwste Nvidia drivers (40.52)
Moet dus werken, succes!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Je kan niet zorgen dat het precies op je beeldscherm past.
ik heb hetzelfde probleem met een geforce 2 mx 400,
het scroll effect ik kon dit oplossen door de tv als primair beeldscherm
in te stellen maar dan was op de tv op een resolutie van 800x600 en dan krijg je een te scherp beeld en dat is niet echt fijn aan je ogen.
maar goed er is mij verteld dat dit komt opdat je videokaart geen dubble ramdac heeft zodat hij niet 2 verschillende resoluties kan uitrekenen (want je laptop scherm krijgt ook nog beeld neem ik aan) want een laptop scherm heeft en resoltie van max 1024x7nog waten en tv een veel lagere van ongeveer 320x280,
en omdat je video kaart dus de resolutie van je desktop doorgeeft( in xp altijd groter dan 640x480) en je tv dit niet aan kan (MAX. 320x280) krijg je je scroll effect.
(het is geen antwoord maar een uitleg) ben zelf ook nieuwsgierig of er echt van die proggies bestaan

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb het vandaag even getest, divxje gekeken dmv de cloning optie dit keer.
TV als primary output, en dan werkt het prima. Automatisch wordt de resolutie 800x600 (zodat het beeld precies op de tv past) En als je een film afspeelt zie je dat op tv, maar dus niet op de tft van de laptop (omdat je TV primary staat)
Hier werkt het, dus zou het daar ook moeten werken zonder extra tools!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht late reactie, maar het is gelukt.
Mede dankzij de tip van 2DUTCH, ik heb alleen de cloning gewoon aan laten staan en dan werkt het ook.

Bedankt! :)
Pagina: 1