[WD HDD] dan fouten en dan niet? (ook tikken)

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb een western digital 80 GB 8mb Cache HDD een tijdje geleden gekocht (3 a 4 maanden geleden)

de eerts paar ik hoorde ik een paar keer een rare tik, maar ineens was ut weg.(had HDD toen met WD progje getest)

en ik heb net alles in mijne nieuwe kast ingebouwd, en onlongs is mijn HDD weer begonnen met afentoe een btje te tikken
voorbeelden: afentoe als je opstart en zie het Win2000 opstart scherm reboot hij vanzelf en hoor ik een tik uit mijn HDD komen. na reboot niks aan de hand.
of ik zit in windhoos bijvoorbeeld een spel aan ut spelen of iets dergelijks, (waar HDD activiteit is) ineens boem reboot en weer een soort tik uit mijn HDD.
dit is behoorlijk irritant zoals jullie je wel kunnen voorstellen.

ik weer datalifguard downloaden en testen: uitslag met de Quick test vondt ie errors, dus ik doe de uitgebreide erachter aan en tot mijn verbazing vindt die GEEN fouten 8)7
nou ja ik denk ut zal wel, dus ik bel informatique op en kan hem terug sturen (zij zullen ook mijn data overzetten op een eventuele nieuwe HDD, heb niet genoeg ruimte om 80 GB te backupen :( )
(dit was ongeveer 2 weken geleden)

ik wou hem maandag op gaan sturen, ik dacht nog ff een keer met testen, en tot mijn verbazing vinden zowel de quick als uitgebreidde test geen fouten :( 8)7
(en het lijkt d'r op dat ik ook al een paar dagen geen last meer heb van die tikken :(

ik vraag me af wat moet ik nou doen, als informatique de schijf ondderzoekt en nix vindt krijg ik hem met dezelfde vaart weer terug!
wat moet ik nou doen vraag ik me af? (van andere topics weet ik dat dat tikken niet goed is maar het is zo vreemd dit)

owjah hij wordt gekoeld door een Coolermaster design koeler :D

sorry voor ut lange verhaal! >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Valkyre op 26-10-2002 14:38 . Reden: ff wat toevoegen ]

iRacing Profiel

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 09:19

Syzzer

Prutser

Dat tikken betekend volgens mij dat hij aan het sterven is. Ik heb het zelf ook gehad met een WD hdd. Eerst af en toe tikken, dan steeds meer en opeens doet hij nix meer.
Gelukkig had ik ook nog garantie en kreeg ik gewoon een nieuwe :) , dus ik raad je aan om hem gewoon terug te sturen en iig te zorgen dat evt. belangrijke files op de andere hdd staan!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Syzzer schreef op 26 oktober 2002 @ 23:22:
dus ik raad je aan om hem gewoon terug te sturen en iig te zorgen dat evt. belangrijke files op de andere hdd staan!
ja dat is juist ut probleem ik heb geen andere HDD waar ik deze ruimte op kwijt kan, en eigenlijk heb ik ongeveer 30 a 40 GB dat ik echt absoluut niet kwijt wil :(
en ik heb ook geen andere :o

ik had naar ze toegebeld en daar zeiden ze dat ze dmv een ghost alles op de nieuwe zetten! hoop maar dat ze ut echt doen(ff een duidlijk briefje d'r bij dan maar.

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Nou ja ik ga hem d'r nu uit schroeven en dan morgen maar opsturen hopen maar dat ze al mijn data overzetten, en dat ik een nieuwe krijg.

iRacing Profiel