Toon posts:

shell scripten maken om telnet sessie te starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een shellscript moet maken om een aantal commandos in telnet automatisch te laten runnen. Ik heb totaal geen kaas gegeten van shell scripting dus heeft iemand een duidelijke uitleg?
Thanx!!!

Verwijderd

Even voor de goede orde, over welke van de volgende twee onderwerpen heb je het?
1) een shellscript een telnet sessie laten starten en daarover commando's uitvoeren;
2) een shellscript runnen (door dit via telnet in te tikken) dat een aantal andere commando's start?

Verwijderd

echo "tekst" | telnet params
-ofzo-
gebruik anders netcat
(manier #1 dus)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 14:40:
Even voor de goede orde, over welke van de volgende twee onderwerpen heb je het?
1) een shellscript een telnet sessie laten starten en daarover commando's uitvoeren;
2) een shellscript runnen (door dit via telnet in te tikken) dat een aantal andere commando's start?
De eerste.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik hoop dat je onder een UNIX-achtige omgeving werkt. In dat geval is netcat ideaal voor dit soort dingen. Voor details verwijs ik je graag door naar de man page.

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 27 oktober 2002 @ 17:22:
Ik hoop dat je onder een UNIX-achtige omgeving werkt. In dat geval is netcat ideaal voor dit soort dingen. Voor details verwijs ik je graag door naar de man page.
Klinkt goed. Is er ook een goede handleiding voor netcat?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:01
Type is in: man netcat

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ding vergeten het is netcat voor windows
Pagina: 1