Toon posts:

[asp] Verschil tussen #include en <script runat=server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu exact het verschil tussen:
code:
1
2
<!--#include file="bla.asp"-->
<script runat="server" src="bla.js" language="jscript"></script>

De twee verschillen die ik nu ken zijn:
  • Als je bij #include code wilt inserten, dan moeten er in bla.asp <%vishaken%> omheen.
  • de met <script> ge-include code kan geen globale variabelen hebben (en er kan geen code gestart worden, maar dat laatste weet ik niet zeker)
Ik heb het gevoel dat het includen met <script> beter is voor libraries, maar ik kan gewoon geen info vinden. Wie weet meer.

• risr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 10:19
Met de #include-directive wordt het bestand door de webserer (MS-IIS bv.) opgenomen.

Met het script-construct laat je de ASP-engine het werk zelf doen (het opnemen van bestanden).

edit:
Wat bedoel je precies met je tweede punt? Je hebt waarschijnlijk de language-processing directive bovenaan het opgenomen script bestand staan. Wat dus niet mag.

--
Ramses

Verwijderd

Topicstarter
Maar performen script-includes beter dan #includes? Hoe is het gedrag precies. Dat van die globale variabelen heb ik zelf ontdekt, maar op msdn niets, google ook niet, en hier ook al niet...

edit:
Net een stukje in een nieuwgroep gevonden:
The "order of execution" in an ASP page is
1) non-default language RUNAT=SERVER blocks.
2) default language inline script (that is, code within in <%...%> blocks).
3) default language RUNAT=SERVER blocks.
Dus dan zal dat tweede punt uit m'n eerste post ook wel onzin zijn |:( voorbarige conclusie)

Maar is dit dan het hele verhaal? Zijn er nog verschillen in caching?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 15:24 . Reden: nieuwe info gevonden ]

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik ben al weken af en toe aan het zoeken op inet inzake dit probleem; plaats ik het op GoT, dan vind ik het opeens wel.

Antwoord: het verschil tussen de <%%> tags en <script runat=server> is slechts "order-of-execution".