kan win2k niet installeren naast win98se

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
hallo,
ik heb een hele tijd een dual boot gehad van win98se en win2k.
win98se op c en win2k op d.
nu is mijn win2k kapot gegeaan en heb ik het verwijderd op d en een opstartdiskette gemaakt in win98se en sys c: gezegd na het opstarten.
nu wil ik win2k of winxp weer installeren op d:
maar alles lijkt dan goed te gaan installatiebestanden worden gekopieerd en bij het opnieuw opstarten staat win2k setup in het opstartmenu maar als dat dan gekozen wordt start de pc op tot het linksknipperende cursurtje en dan gaat het beeld op standby en kan ik niets meer zien.
help? dit gebeurt bij win2k en winxp dus ik vraag me heel sterk af wat het kan zijn en ik heb geen zin in een format c:

...

Verwijderd

Hoe heb je Win2k/winXP geinstalleerd???

Vanuit win98se of met een bootdisk?

Verwijderd

win2k cd erin -> booten -> installatie herstellen gaf volgens mij ook de optie dualboot te fixen. Of met een programmaatje dat 'Bootpart' heet kun je een nieuwe bootsect.bin aanmaken, en door een optie uit te voeren komen de bootbestanden op de juiste plek terecht. Even boot.ini editten en klaar :)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
vanuit win98se maar het wil dus niet werken net of er iets op mijn c staat dat het blokkeert.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:12:
Hoe heb je Win2k/winXP geinstalleerd???

Vanuit win98se of met een bootdisk?

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
dit werkt dus niet.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:15:
win2k cd erin -> booten -> installatie herstellen gaf volgens mij ook de optie dualboot te fixen. Of met een programmaatje dat 'Bootpart' heet kun je een nieuwe bootsect.bin aanmaken, en door een optie uit te voeren komen de bootbestanden op de juiste plek terecht. Even boot.ini editten en klaar :)

...

Verwijderd

Je kunt toch wel win2k installeren vanaf de bootdisk op D? Dat zou goed moeten gaan. Ik had namelijk hetzelfde probleem toen ik winXP wilde installeren naast 2000 via 2000 (jaja...) en dat ging ook goed nadat ik het met een bootdisk deed. Dan ziet de installatie vanzelf win98 op C en maakt hij daar vanzelf een dual boot van.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
dus je kan met een bootdisk win2k installeren?

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik weet waar het aan ligt het is de grafische kaart die geeft geen beeld op dat moment, nadat ik een speedstar a50 in de pc heb gestopt werkt het allemaal wel.
nu vraag ikme af, zoun het aan het voltage van mijn abit kt7a liggen of die van de asus ti 4200.
heeft iemand tips?

...

Pagina: 1