Toon posts:

Helpt koelpasta echt zoveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vraag...sja..zie topic :)

mijn spire koeler heeft nu een beetje speling en wordt idle 47 graden stressed 52

zou koelpasta echt een paar graden naar benee gaan? en zoja welke koelpasta en waar?

duron 600@924

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Artic Silver!!!

Wel goed aanbrengen...

http://www.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound_instructions.htm

Als het goed is moet het een paar graden schelen!!

Ik heb als schoonmaakmiddel een flesje met vloeistof voor cassettedecks gebruikt!! Het werkt perfect!!

Zorg er wel voor dat alle rommel van de heatsink en CPU afzijn alvorens met het koelprutje te beginnen!!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
oki hardstikke bedankt :)

zal ik ff een tube bestellen :)

Verwijderd

Warmte overdracht vindt plaats op het RAAKVLAK tussen de media. Er geldt: hoe groter het oppervlak van het raakvlak hoe meer warmteoverdracht, dus een betere koeling. Als het vlak van je proc niet perfect aansluit met het vlak van je koeler ontstaat er geen vlakcontact maar lijn- (of practisch net zo erg) punt-contact. Koelpasta 'helpt' niet met het afkoelen. Het zorgt voor een goede warteoverdracht van het warme medium naar het koude. Dus als je pasta aanbrengt en zorgt voor een goede afkoeling (=vent.) ben je man in bonus!

Bovenstaande wist je waarschijnlijk al maar het klopt idd wat Cheese_man verteld dat alle rotzooi van je proc. en vent. af zijn.

Ranzige klauw op dat plaatje van Cheese_man trouwens.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

is niet die van mij!!

Ik heb de link doorgepassed gekregen van Newt van de OC-shop!! (waar je dit spul kan kopen)

Verwijderd

Topicstarter
maar moet het persee Artic zijn??

dat spul is 50 piek :(

ned-cool heeft ook pasta en das 5 piek! en venemacomputers heeft het voor 25

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Die 50 piek is voor een tune waar 40 CPU's mee kunnen worden behandeld!!!

Misschien willen ze dat spul wel in een portie verpakken...of er zijn vast andere tweakers die een protie willen verpakken voor je ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff me plaatselijke elektronica boer gebeld die had het ook...maar is maar 6 gulden...als het niet goed is kan ik het er dan weer afhalen?

Verwijderd

kun je er gewoon weer af hale.... maakt niks uit.. enne artic zilver zorgt voor een betere warmteoverdracht omdat het silver bevat en die cheapo van de alektronikaboer heeft dat niet en geleidt dus minder goed de warmte.. schhelt misschien weer 2graden met silver compound...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

gatverdamme, das wel een extreem ranzige klauw.. hadden ze daar niet een of ander lekker wijf voor in kunnen huren met nagellak ofzo? Rare bruine nagels van die vent: niet om aan te zien!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Pagina: 1