Installatieproblemen met KT7 en Maxtor?

Pagina: 1
Acties:

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb net een nieuwe Abit KT7 geinstalleerd met een Thunderbird 950 Mhz. En een nieuwe Maxtor 30 Gig harde schijf (7200 RPM). Verder heb ik nog 256 Mb en een Asus V6800 DDR erin zitten. (De rest is er op het moment al uit). Ik krijg Windows geinstalleerd maar dan begint de ellende. Hij geeft bij de eerste sessie aan dat ie mijn monitor heeft gevonden en moet daar een stuurprogramma voor installeren en hangt vervolgens meteen. Als ik heel snel doorklik kan ik die wel installeren maar bij het installeren van de rest gaat ie weer hangen. Onwerkbaar dus. Met mijn oude harde schijf werkt het wel. Zijn er problemen met Maxtor en het Abit moederbord? Iemand ervarin mee?

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
Ik heb een Maxtor 20,4 G 5400rpm op een KT7, maar geen probleem, dus het is iig geen algemeen probleem met Maxtor <-> Abit.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:34
Wellicht slechte/te lichte voeding. Het zou kunnen dat die Maxtor net wat meer spanning trekt dan die oude schijf (het is tenslotte een 7200 rpm)

Hop,hop,hop!

• alwinus
Dat zou het niet mogen zijn. Heb er een 300W voeding inzitten.

• alwinus
Niemand die kan helpen. Het ssyteem werkt nu maar zonder Maxtor harde schijf. Misschien heeft iemand ook iets dergelijks meegemaakt met zijn KT7?

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Het lijkt mij zeer sterk dat het aan je harddisk ligt aangezien je toch Windhoos hebt weten te installeren, want dat kost toch al snel 20-40 minuten en lukt bijna nooit als je systeem zo onstabiel is.

Misschien moet je es kijken of het aan een van je insteekkaarten ligt. Draai Windows eens alleen met je videokaart en kijk of ie dan wel stabiel is.

Great minds think in parallel gutters.

• alwinus
Dat heb ik gedaan. Windoos is nog steeds instabiel. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

ik heb ook problemen gehad met een Abit KT7raid en maxtors
bij mij begon het geziek als ik UDMA enable koos(in win98SE) disabled geen enkel probleem

heb mijn Mb opgestuurd ik krijg vandaag of morgen en nieuwe laat je wel horen of het dan wel lukt (volgems mij lag dit aan het moederbord (kreeg ook vaak melding kan niet schrijven op c:/)
en op de 3e en 4e ide poort wilde hij nioet eens opstarten :(

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Pagina: 1