Toon posts:

Andere geluidskaart, zelfde omschrijving ??

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een andere geluidskaart opgehaald, een Hercules Gamesurround Muse XL, omdat ik vond dat de inbouw geluidskaart van het moederbord niet veel soeps was.

Het eerste wat ik gedaan heb, is het uitschakelen van de onboard geluidskaart in de bios.

Toen startte ik windows xp opnieuw op, en hij begon weer te zoeken naar nieuwe audiodrivers. Dus ik dacht dat het wel de nieuwe geluidskaart zou zijn. Alles keurig geinstalleerd. Maar als ik dan bij systeembeheer kijk zie ik dat er hetzelfde nog staat als voorheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~adsl2002/extra/sys.jpg

De kaart geeft nu wel geluid af en de onboard kaart niet meer. Dus dat zag er ook wel oke uit.
Alleen ik zou nu verwachten dat bij de Device Manager nu wel staat vermeldt dat ik een Hercules geluidskaart heb, maar dat staat er dus niet. Het bovenstaande plaatje toont wat er wel staat...

Klopt dit nu wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:26

JT

VETAK y0

Heb je je onboard shit in je bios uitgeschakeld ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat dacht je ervan om de drivers zelf te installeren ipv. de standaard winXP drivers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar ligt het probleem, de bijgeleverde cd bevat alleen maar media, en voor zover ik kan zien geen drivers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 13:54:
Nou daar ligt het probleem, de bijgeleverde cd bevat alleen maar media, en voor zover ik kan zien geen drivers :(
http://europe.hercules.com

http://europe.hercules.co...a=drv&mq=2&id_prd=23&ft=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten is de XL een kaart gebasseerd op de CMedia 87378 chipset(geen zin om op de Hercules site te kijken >:)), dus klopt precies.
Als je een Asus moederbord gebruikt zat daar wellicht ook al een CMedia 8738 chippie op en heb je die kaart dus voor niks gekocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, als dat inderdaad zo is ga ik em omruilen, denk dan meer aan een creative soundblaster live of zo iets. Mijn moederbord is van het type MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Voordat je dit te horen kreeg, was je toen nog tevreden met je nieuwe hercules kaartje? Zo ja: breng dan je kaartje terug en blijf gewoon lekker naar je onboard geluid luisteren.
Hedendaags onboard geluid is in veel gevallen prima (zeker die meerkanaals onboard shit).
En als je dan wilt upgraden, zal je dan ook flink moeten investeren in een goeie geluidskaart (audigy, betere terratec, m-audio ed. Denk aan minimaal 100 euro)

Wanneer je een geluidskaartje van een euro of 50 koopt, zal die niks beter zijn dan wat je al hebt.

Ow enne: thanks, ik heb weer ff lekker kunnen lachen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn net allemaal maar even feiten die je maar net weten moet :( whaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat moet ik hier nu op zeggen? ...

Psychoacoustiek?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Er zit dezelfde (gare) chip op, zo'n geval van c-media.

Ik heb zelf ook een kaartje met zo'n chip gekocht eens voor 13 euro :D
Hij ondersteund A3D 1.0 en EAX 2.0.
De problemen die ik ermee had was dat spellen een stuk langzamer liepen dan met een sblive en dat als ik het wave volume voluit zette en er werd gebruik gemaakt van EAX dan kreeg ik een ontzettend gekraak met harde geluiden (ontploffingen e.d.).
Met het wave volume op half was dat probleem ook nog niet eens geheel voorbij.

Het hoeft natuurlijk niet aan de chip te liggen maar kan ook aan de kaart liggen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 26 oktober 2002 @ 21:16:
Er zit dezelfde (gare) chip op, zo'n geval van c-media.

Ik heb zelf ook een kaartje met zo'n chip gekocht eens voor 13 euro :D
Hij ondersteund A3D 1.0 en EAX 2.0.
De problemen die ik ermee had was dat spellen een stuk langzamer liepen dan met een sblive en dat als ik het wave volume voluit zette en er werd gebruik gemaakt van EAX dan kreeg ik een ontzettend gekraak met harde geluiden (ontploffingen e.d.).
Met het wave volume op half was dat probleem ook nog niet eens geheel voorbij.

Het hoeft natuurlijk niet aan de chip te liggen maar kan ook aan de kaart liggen.
Verdomme, ja nou je het zegt.. ik heb ook een Hercules Muse XL met zo'n C-Meda chipje erop en in UT met 3D geluid en soundquality op High hoor ik ook van die harde kraak geluiden op de vreemdste momenten. Ik was juist overgestapt van een SBLive! op deze kaart opdat die weer kut deed op mijn vroegere KT133 :(

KUT! Is er nou nooit eens een goede kaart?! :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

een live hoort niet te kraken hoor. Alleen met de gare via kt133 kom je er soms niet onderuit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1