Printerdeling werkt niet meer na installatie router

Pagina: 1
Acties:

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Hier is de situatie: ik heb een netwerk met vier computers en twee printers; twee computers met Windows ME, een met Windows 98SE en een met Windows XP. De printers zijn een HP LaserJet IIIP en een HP Deskjet 845, aangesloten op respectievelijk een WinME pc en de Win98SE pc. Alle OS'en zijn gepatcht to the max :-)

Bestand- en printerdeling heeft altijd prima gewerkt totdat ik vandaag de hub verving door een combinatie van een E-Tech router en een Sweex switch. Het gekke is dat alles (internet, bestanden delen en printers delen) prima werkt op één printer na! De LaserJet IIIP kan ik alleen nog maar gebruiken vanaf de pc waarop die direct aangesloten zit! Andere systemen zien de printer ook niet meer, en zeggen dat ie offline is.

De HP 845c werkt nog prima. De 845c is trouwens aangesloten via een USB kabel en de LaserJet via een LPT kabel.

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn LaserJet onbruikbaar is geworden?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Probeer eens die printer opnieuw te installeren, en daarna weer te delen op de pc waarop die is aangesloten. Best kans dat dat de oplossing is, ander zou het redelijk vaag zijn.

Je kan wel gewoon de gesharede files bekijken via je netwerk op de pc waarop die IIIP is aangesoten?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kijk ff of de printer nog gedeeld staat (Was hier ook en heb het dus opgelost door hem opnieuw te delen en te installeren opd de andere pc`s) (Netwrk hier: 2x W98 2x XP 1x USB Printer en 1x LPT1 (Waarvan de laatste het dus niet deed)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
De printer staat nog steeds als gedeeld op de pc waarop ie direct is aangesloten. De gesharede files op die pc kan ik ook gewoon bekijken.

Opnieuw installeren en delen heb ik echter niet geprobeerd, maar klinkt als een plausibele en goeie tip.

Zodra ik over vijf dagen terug ben van mijn korte vakantie ga ik t gelijk proberen :)