Toon posts:

tv-out radeon8500 super lelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb gisteren tv-out kabels gekocht. Het aansluiten was geen probleem maar op het moment dat ik dan het zaakje aanzet is het beeld zo vaag. Ik zie horizontaal schaduwen van de icoontjes bijvoorbeeld. Het is dus heel wazig en letters kan ik absoluut niet lezen!

Ik werk met s-vhs (tv: 100hz)

kan iemand mij uitleggen hoe het zo slecht kan

(ik heb GEEN video uitgang op die kaart, is daar een "omzettertje" voor? --> s-v aan de ene kant, composite andere kant)

hartelijk bedankt Maarten

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hier al gekeken? De grote tv-out FAQ

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
jaja tuurlijk maar daar staat alleen zwart-wit enzo. Als ik een film wil kijken (dus boven anzet en dan beneden op de tv kijk, zie ik alleen zwart (dus geen wit :P)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

Wallie

Herr

Lijkt erop dat je kabels niet helemaal ok zijn afgeschermd... hoe lang zijn ze?
Ik heb een 8500LE (van Hercules), geeft een heel strak beeld op de tv-out (gelukkig.. heb ik hem ook voor gekocht :)).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
mijn kabel is 15 meter. bij de vobis gekocht fdaar zeide ze dat hij goede kwaliteit was. maarja verkooppraat... ik d8 zelf ook dat het door die kabel zou komen ja... is er geen s-vhs/composite switch kabel?? ik heb zon plaatje gezien ergens... waar heb jij jou kabel gekocht??

alvast bedankt

maarten

• Miki
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 13:37:
mijn kabel is 15 meter. bij de vobis gekocht fdaar zeide ze dat hij goede kwaliteit was. maarja verkooppraat... ik d8 zelf ook dat het door die kabel zou komen ja... is er geen s-vhs/composite switch kabel?? ik heb zon plaatje gezien ergens... waar heb jij jou kabel gekocht??

alvast bedankt

maarten
Uh... mijn kabeltjes zijn nog geen 1,5 meter lang :? Ik hoop voor je dat je de komma vergeten bent, want anders ben je redelijk goed genaaid. 15 meter is veelste lang, 2 meter max voor goed scherp beeld. Daarnaast is nooit het beeld op je tv haarscherp, het blijft immers een tv.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wij hebben wel een vrij goede tv :P en nu is het laten we zeggen niet te zien. dus scherper mag wel. over die lengte: ik ben geen komma vergeten maar die lengte maakt nie zo veel uit. Op verschillende sites stond dat 10-15 zeker geen problemen mocht opleveren. Bij een maat van mij is het beeld zoooo scherp,. (hij heeft echter wel gewoon composite)

is er zon stekkertje? svhs-composite

bedankt maarten

• Miki
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 13:48:
ja maar wij hebben wel een vrij goede tv :P en nu is het laten we zeggen niet te zien. dus scherper mag wel. over die lengte: ik ben geen komma vergeten maar die lengte maakt nie zo veel uit. Op verschillende sites stond dat 10-15 zeker geen problemen mocht opleveren. Bij een maat van mij is het beeld zoooo scherp,. (hij heeft echter wel gewoon composite)

is er zon stekkertje? svhs-composite

bedankt maarten
Ik heb hier een samsung plano tv 100% vlak en als ik het goed zie ook 100hz. Toch zie duidelijk verschil ten opzichte van mijn iiyama monitor. Nogmaals een tv is geen monitor al kun je wel redelijk dicht bij in de buurt komen. Heb je al eens naar je instellingen gekeken van je tv-out. Daar kun je ook de resolutie en hertzen aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik vinfd het erg vaag hoe ik die allemaal moet instellen... is er niet zon programma als tvtool voor de ATI chipsets?? ja ik weet dat er verschil is, maar ik kan bijv de ondertiteling niet lezen. wat zijn de instellingen zoals jij die hebt?? ik 60 hz 1024x768 16 bit.

ik vind het VAAG

bedankt

Verwijderd

op je vraag over dat kabeltje van svhs naar composiet, mijn broertje heeft er een, ja die bestaan, maar ga even naar een echte audio/video zaak toe en niet een Vobis vestiging ....... :-)

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Miki schreef op 26 oktober 2002 @ 13:43:
[...]

Uh... mijn kabeltjes zijn nog geen 1,5 meter lang :? Ik hoop voor je dat je de komma vergeten bent, want anders ben je redelijk goed genaaid. 15 meter is veelste lang, 2 meter max voor goed scherp beeld. Daarnaast is nooit het beeld op je tv haarscherp, het blijft immers een tv.
Dat valt best mee, wij hebben hier een 20 meter goedkoop tulp kabeltje van compu naar TV en beeld is echt prima, niet perfect maar zeer goed naar te kijken.

En voor de topicstarter, als je SVHS out op je videokaart hebt zit er toch een verloopje bij??
En TVtool voor aTi is niet nodig want als je de nieuwste drivers installeert kan je bijna alles instellen wat je wilt.

specs

Verwijderd

Miki schreef op 26 oktober 2002 @ 13:56:
[...]

Ik heb hier een samsung plano tv 100% vlak en als ik het goed zie ook 100hz. Toch zie duidelijk verschil ten opzichte van mijn iiyama monitor. Nogmaals een tv is geen monitor al kun je wel redelijk dicht bij in de buurt komen. Heb je al eens naar je instellingen gekeken van je tv-out. Daar kun je ook de resolutie en hertzen aanpassen.
Sorry dat ik het zeg, maar een Samsung PLANO is nog geen panasonic of philips ;) met alle respect.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb philips... ik denk dat het door die pruts kabel komt... 17,95 had ik 15 meter AUDIO+SVHS+SCART +nog wa zooi

da kennie volgens mij... hmm nu heb ik wel virj goed beeld ineens alleen de kleuren zijn nog niet zoals het hoort (te licht) en komen er van die rode vlekken door het beeld...

grtn maarten

Verwijderd

Maarten : lees deze even door aub : Begroeting onder posts & replies ;)

Tv-out functies met betrekking op de desktop zijn nooit echt schitterend. Het is prima geschikt om een film ofzo mee te kijken, maar je desktop op de tv zonder VGA-aansluiting blijft altijd minder. Verder kun je hier genoeg over lezen in bijvoorbeeld De grote tv-out FAQ maar gebruik ook de search eens, want dit fenomeen is al talloze keren eerder besproken. :)

Lees ook deze : * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.