ClarkConnect / RedHat 7.2 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 05:46
Ik probeer ClarkConnect 1.1 (http://www.clarkconnect.org) te installeren op een systeempje dat ik net in elkaar gezet heb. Het is een AMD-K6 200 met 32 Mb geheugen. Dat zou moeten werken. ClarkConnect 1.1 is gebaseerd op RedHat 7.2. Nadat ik de installatie gestart heb vanaf de bootfloppy eindigt dat op een gegeven moment met de volgende foutmelding:

RAMDISK: Compressed image found at block 0
crc errorFreeing initrd memory: 629k freed
EXT2-fs: unable to read superblock
cramfs: wrong magic
isofs_read_super: bread failed, dev=09:02, iso_blknum=16, block=32
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 09:02

Ik dacht eerst: kapotte floppy. Maar na 4 andere floppies denk ik toch niet dat dat het is. Kapot geheugen? Niet volgens memtest86. Als laatste heb ik de BIOS geprobeerd, alle cache uitgezet die ik maar kon vinden. Maar nee hoor. Hebben jullie nog tips? }:O

Verwijderd

cksum

• Emphyrio
Ik heb er geen checksum bij als je dat bedoelt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan best zijn dat het toch aan de floppy ligt.. vooral in deze tijd heb je (ik tenminste ;)) alleen maar oude floppy's liggen die het op het eerste oog wel doen, maar toch bad blocks bevatten.. ik had laatst voor een linux distro op oude pc wel 10 floppy's geprobeerd.. niks deed het. Uiteindelijk aan een nieuwe floppy gekomen die het wel gewoon deed :)

Dus.. probeer het es met een helemaal nieuwe flop. En check anders ook nog of het gedwonloade bestand wel goed is (md5)

• Emphyrio
Okay, tien floppies he. Ik zal er eens 10 proberen :) Ik vind het alleen zo zonde van die floppies. Want ik weet geen manier om ze, als ik ze eenmaal als Linux-floppy heb geformatteerd, terug te formatteren naar Windows-formaat.

• Palomar
  • Niet online
format a: :?

Maarja 10 oude floppies proberen is natuurlijk een beetje zinloos werk ;) Heb je het al geprobeerd met een nieuwe flop?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien even dezelfde floppydrive gebruiken in je clarkconnect systeempje waar je ook de bootflop mee maakt.

• Palomar
  • Niet online
je bios ondersteunt zeker niet booten van cd-rom? dat zou een hoop gez**k met floppy's besparen...

• Emphyrio
Het had toch iets met de floppies te maken inderdaad. Wat ik heb gedaan: ik heb m'n drive er uitgehaald en naast de computer gelegd. Toen heb ik er zachtjes op gedrukt tijdens het booten en zowaar! geen CRC error. Hij installeerde zelfs helemaal. Maaaaaaaaaar nu krijg ik diezelfde CRC error tijdens het normale booten vanaf de harde schijf. De hele middag aan het kloten geweest en dan krijg je dit. *ZUCHT* O-)

Bedankt voor de tips, ik blijf het proberen. Morgen weer dan.
Pagina: 1