Toon posts:

Advies home cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een tijdje geen topic meer over home cinema geweest, dus ik dacht: ik begin er weer een.
Ik wil mijn kamer (4 x 3m) omtoveren in een thuisbioscoop. Mijn budget is maximaal €2500. Er moet in ieder geval komen:
- een breedbeeld tv
- een dvd-speler
- 5 speakers + subwoofer
- receiver met dolby prologic II

De tv heb ik min of meer al uitgezocht: Philips 32pw9527
Hij kost €1569,- bij www.bobshop.nl

Nu blijft er nog ongeveer €1000,- over voor de dvdspeler, speakers en receiver.
Nu dacht ik aan een alles-in-een setje. Mijn oog viel op de Pioneer HC-51 en de Panasonic SET SAHE90.

Uit de search blijkt dat jullie niet zo gecharmeerd zijn van die alles-in-een setjes.
Ik denk zelf niet dat je met €1000,- deze kwaliteit met losse componenten kan evenaren. Graag jullie advies. Alternatieven zijn welkom (zowel voor tv als set).

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:43

Fed-Ex

Hakuna Matata

Dit is weer zo'n topic van "wij kunnen je niet helpen want dit gaat totaal om je eigen smaak" ga naar de mediamarkt en ga tussen verschillende setjes staan vraag die mensen daar om wat hulp of zo, die hebben er wel verstand van wij weten niet wat je smaak is de ene vind dit leuk en de andere dat.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Ow ja, met 1000 euro kan je MAKKELIJK de kwaliteit van alles in 1 evenaren, je gaat het zelfs dik voorbij. Receiver a 350 euro, DVD 200 en 450 euro speakers. Welke mag je lekker zelf gaan uitzoeken want dat is, zoals hierboven gemeld een kwestie van smaak.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

waarom receiver met pro logic II en wel vijf speakers met sub?
een beetje 5.1 versterker begint toch bij zo'n 500 euro en kijk anders is op http://go.to/eurohopper/ dat scheelt weer met mediamarkt enzo.

maar het beste is en blijft toch zelf luisteren wat je mooi vindt.

• JT

JT

VETAK y0

Pioneer heeft al een 5.1 versterker voor 350 euro en ook in de uitverkoop OF als je goed rondkijkt vind je wel wat leuks en je kan ook vast wel set-korting krijgen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

das waar ik zat meer bij onkyo/denon enzo te kijken maar dan nog een dvd en 5 speakers met sub..........zal krap worden maar het ligt er maar aan hoe hoog hij zijn eisen kwa sound stelt

• JT

JT

VETAK y0

Tsja...wat wil hij....kwaliteit of weinig kwaliteit met bas...sub kan altijd later nog maar dan heb je tenminste wel iets normaals. En het is niet zo dat je zonder sub geen bas hebt. Het is wel zo dat je met sub meer bas hebt.

Ecodan warmtepomp

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14

JWO

tsja...

ik zou kijken naar die panasonic sa-he90 receiver maar dan zonder boxen, en neem er dan een setje van JBL of Magnat bij

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

JWO schreef op 26 oktober 2002 @ 13:48:
tsja...

ik zou kijken naar die panasonic sa-he90 receiver maar dan zonder boxen, en neem er dan een setje van JBL of Magnat bij
Je hebt voor weinig een heel JBL thuis bios setje.. 5 speakers, subje.. dat is wel aardig oke.. zeker voor die prijs die ze ervoor vragen. Ook is 2dehands voor speakers niet echt gevaarlijk, al vind je dan wel veeeeeeeeeeeeeeeeeel overgewaardeerde oude troep :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:49

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

JT schreef op 26 oktober 2002 @ 13:43:
Tsja...wat wil hij....kwaliteit of weinig kwaliteit met bas...sub kan altijd later nog maar dan heb je tenminste wel iets normaals. En het is niet zo dat je zonder sub geen bas hebt. Het is wel zo dat je met sub meer bas hebt.
Dit is echt een goeie :D

Je hebt helemaal gelijk JT.. tis zelfs best wel kewl om eerst geen sub te hebben en dan lekker films te kijken en later een sub erbij te nemen.. eerst denk je 'why een sub?' en dan denk je 'woei, das best wel kewl' :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14

JWO

nigelator schreef op 26 oktober 2002 @ 13:54:
[...]

Je hebt voor weinig een heel JBL thuis bios setje.. 5 speakers, subje.. dat is wel aardig oke.. zeker voor die prijs die ze ervoor vragen. Ook is 2dehands voor speakers niet echt gevaarlijk, al vind je dan wel veeeeeeeeeeeeeeeeeel overgewaardeerde oude troep :P
waarom magnat doorstrepen :P

ik heb hier een Magnat metric5.1a staan die toch echt wel een stuk beter klinkt dan de JBL SCS75 van mijn pa, de JBL's waren nog duurder ook..

• JT

JT

VETAK y0

nigelator schreef op 26 oktober 2002 @ 13:55:
[...]

Dit is echt een goeie :D

Je hebt helemaal gelijk JT.. tis zelfs best wel kewl om eerst geen sub te hebben en dan lekker films te kijken en later een sub erbij te nemen.. eerst denk je 'why een sub?' en dan denk je 'woei, das best wel kewl' :D
Alleen dat idee krijg ik nou niet met de subs an die alles in 1 setjes :X Daar komt net zoveel bas uit of nog minder als een goed setje boekenplankboxen van beetje ruim formaat.

Ecodan warmtepomp

• Floor-is
  • Laatst online: 23:45

Floor-is

5.2

Jeffrey: Wat vind jij van deze thread:
Advies home cinema
If u ask me, close it and laat de topicstarter maar is gaan luisteren en zelf uitzoeken. Hebbie sluitmsg nodig, doe je die zelf of blijftie open :P
Floris: gooi maar op!
Jeffrey: Ok, ff schrijven, mom :P
Jeffrey: Het komt er op neer dat je beter losse componenten kan kopen, iets wat vaak voorbij is gekomen in de search. Wat je ook met de search kan vinden is advies, is al vaak genoeg voorbij gekomen maar uiteindelijk hangt het er toch vanaf wat jij het mooist vind klinken. Daar kan je alleen achter komen door zelf te gaan luisteren.
'nuf said

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.