Toon posts:

[hd] romulus @ maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn pc vanochtend was de naam van mijn HD veranderd in "Romulus". Hierna gaf hij een "Primaire harddisk failure" aan, en daarna het missen van een MBR.

Het gaat om het volgende:

Maxtor D540X-4D 5400 RPM (model: 4D040H2)

met daarop geïnstalleerd:
Windows XP Proffesional

Bios laten zoeken leverde niets op.
Search leverde 2 topics op waar ik niet echt iets aan had...
Google leverde niets op.

Is er een mogelijkheid om de documenten de redden? Iemand een idee? Enige haast is wel geboden. Ik wordt langzamerhand para :'(

Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:

- Programma's van Maxtor er op losgelaten (powermax & maxblast)
- Dacht eerst dat het het CIH-virus was, dus heb fix-cih geprobeerd.

Dit werkte allebei niet. HD kon überhaubt niet gevonden worden, alsof ie niet eens bestond. De bios geeft hem echter nog wel aan, namelijk als: "Maxtor Romulus DAH017KZ"

De ene computerwinkel zegt dat ik te maken heb met een virus, waar we binnenkort nog in het nieuws over zullen horen. Weet iemand hier iets meer van?

Een ander zei dat ie gewoon dood is?

Als ie dood is weet ik het goed gemaakt, dan heb ik nog garantie. Zo niet, dan kan ik mijn data nog redden!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 12:43 . Reden: laatste ontwikkelingen ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Romulus, da's de codenaam van de harddisk :) (zoiets als Whistler voor WinXP) Heb je het Maxtor tooltje PowerMax al geprobeerd om je HDD te checken? (linkje staat elders in OM FAQ)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je Maxtor een code naam geeft (o.a. Nebula, Blue Fishin' ,etc) dan staat hij op het punt van overlijden en wordt het tijd voor een backup. genoeg ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Na 1 dag vol tobben en mensen om hulp vragen en er dan toch weer niet uitkomen geef ik deze topic toch even weer een kick. Kan iemand mij hier helpen met dit probleem?

• smvs
  • Niet online
Een virus lijkt mij dus sterk. zoals ik al schreef is ie gewoon aan het overlijden of al dood. ik heb in het verleden nog wel data van dat soort schijfjes af weten te halen.

data van een schijf halen gaat het beste door hem als 2e schijf in een systeem er bij te hangen. dan hoef je er niet van op te starten en dat scheelt al.

wat je nog kunt proberen is de schijf in een plastic zak even 2 uurtjes in de koelkast leggen. dan schrikt ie even. gelijk uit de koelkast in een pc hangen en de data proberen te saven. op zijn kop leggen of ff de schijf op tafel tikken kan ook weleens helpen.

zorg iig dat je de schijf niet zichtbaar beschadigt, dan komt ie nog in aanmerking voor garantie.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Je zou GetDataBack kunnen proberen, heb ik ook gedaan op een verrotte schijf, ik weet alleen niet meer of hij hem in bios wel nog zag, dus daar kan ik je geen duidelijkheid over geven helaas.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Gecondoleert....

Jammer dat je je data niet terug hebt kunnen krijgen,en mooi dat het net 4 dagen voor het vervallen van je garantie gebeurde....Daar heb je dik geluk mee.
Houd ons op de hoogte van de vorderingen

Verwijderd

Topicstarter
Heb alweer een nieuwe HD. (winkelgarantie geldt tot morgen) Tis jammer van de data, maar ik heb nu wel geleerd om altijd te backuppen. Zo zie je maar. In ieder geval bedankt.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
idd jammer, krijg een beetje dejavu gevoel bij dit topic.

was dit model btw zo'n extreem platte :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
Je data had je waarschijnlijk wel deraf kunnen rammen via DOS van WinXP Prof. cd, met dan een andere HD ernaast uiteraard, maar toch jammer van je HD, veel succes met je nieuwe :P

Verwijderd

Ik snap nu dus iets niet.....

Hoe zou pietradelmundo zijn data van zijn harde schijf kunnen halen als hij niet meer wordt gedetecteerd in zijn bios :?
mjah het zal wel aan mij liggen ;)

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 16:59:
Ik snap nu dus iets niet.....

Hoe zou pietradelmundo zijn data van zijn harde schijf kunnen halen als hij niet meer wordt gedetecteerd in zijn bios :?
mjah het zal wel aan mij liggen ;)
Daar kun je dus iets aan doen. Een kapotte schijf wordt al gauw niet meer herkend. Een dagje rust, de koelkast, of een tik kan wonderen doen voor een schijf die niet meer herkend wordt.

Verwijderd

...ik heb nu wel geleerd om altijd te backuppen...
De meeste mensen leren dit pas na hun eerste HD crash...

Ik lees hier op de fora nog veel te vaak:
"HD is kapot, hoe krijg ik mijn data terug? :'( "
Antwoord: "Niet. Zorg voor een backup. Regel 1 in de computerwereld."

Zeker bij tweakers die hele hordes data hebben moet er een goede backup zijn. 80 GB backuppen is lastig, ja, maar na de 1ste keer hoef je die backup alleen maar 1x per 2 weken of zo bij te houden.
Pagina: 1