Telefoonkabel ipv Netwerkkabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik wil dus I-net delen, en het is eigenlijk niet mogelijk om een normale crosslink kabel te gebruiken omdat dit weggewerkt moet worden.

Ik had dus het id, om van een telefoonkabel een crosslinkkabel te maken en deze daarvoor te gebruiken... het gaat om iets van 10 meter. Het is ook niet nodig dat er 100mbit in full duplex over die kabel gaat... het is enkel om de 2e pc een redelijk verbinding te geven waardoor het mogelijk is om te internetten vanaf die pc.

Iemand ervaring hiermee???

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mwah kan uiteraard wel, maar denk dat je veel collisions zal gaan krijgen omdat de kwaliteit van een telefoonkabel over het algemeen niet zo geweldig is...

als je m voor 10mbit gebruikt zal het vast werken...voor 100mbit full duplex niet echt lijkt me :)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07
veldmuis schreef op 26 oktober 2002 @ 12:45:
mwah kan uiteraard wel, maar denk dat je veel collisions zal gaan krijgen omdat de kwaliteit van een telefoonkabel over het algemeen niet zo geweldig is...

als je m voor 10mbit gebruikt zal het vast werken...voor 100mbit full duplex niet echt lijkt me :)
100 megabit zal je zeer niet lukken nee, 10 megabit haal je naar mijn idee ook al lang niet meer, omdat een telefoonkabel geen twists heeft, misschien met geluk hou je nog 2 megabit ofzo over!
Ik zou als ik jou was echt proberen of je toch utp er tussen kunt krijgen!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 08:37
Ik gebruik al 2 jaar een platte (alle draden naast elkaar) isdn kabel en dat gaat tot nu toe prima. De afstand is denk ik 20 meter, en gebruik 10mbit omdat de hub niet sneller gaat. Ik denk/hoop dat sneller ook wel zal gaan.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:31
Het gaat wel werken, maar het is gewoon niet aan te raden. Als je dus echt geen andere kabel wil/kan leggen heb je verder geen keuze, behalve draadloos dan.
De snelheid zal dus gewoon afhangen van de kwaliteit van je telefoonkabeltje.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Zoals ik al zei het is dus niet voor 100mbit full duplex... alleen voor ICS ;) dus als er 25KB/sec overblijft is het goed :)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Het is niet mogelijk om een cross-link kabel te gebruiken vanwege inbouw :?
Mhh..ok..

Als je nu een straight-kabel inbouwt, en een cross-stukje tussen de straight en 1 PC legt :?

Maar met telefoonkabel moet het ook wel werken, zij het dan wat minder lekker...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb ook wel eens telefoonkabel gebruikt als crosscable. Alleen was dat 1,5 meter. Ik denk dat het wel gaat. Zeker als het alleen voor delen van internet verbinding is.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nee kijk, het moet allemaal netjes wegewerkt worden en het moet tussen deuren etc ;) dikke UTP kabel past dan niet he ;) telefoonkabel gaat wel al uitgeprobeert. Dat kan netjes weggewerkt worden en kunnen de deuren ook nog dicht :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

n00bs schreef op 26 oktober 2002 @ 13:24:
Nee kijk, het moet allemaal netjes wegewerkt worden en het moet tussen deuren etc ;) dikke UTP kabel past dan niet he ;) telefoonkabel gaat wel al uitgeprobeert. Dat kan netjes weggewerkt worden en kunnen de deuren ook nog dicht :)
er zijn ook platte utp kabels ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
hmz, zijn die niet stervens duur dan??? hou er ook rekening mee dat een Telefoonkabel een VEEL goedkopere oplossing is dan UTP...

Kijk ik vind het ook leuk om altijd beste van beste te hebben... maar waarom overkill als je het niet gaat gebruiken :s

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

n00bs schreef op 26 oktober 2002 @ 13:39:
hmz, zijn die niet stervens duur dan??? hou er ook rekening mee dat een Telefoonkabel een VEEL goedkopere oplossing is dan UTP...

Kijk ik vind het ook leuk om altijd beste van beste te hebben... maar waarom overkill als je het niet gaat gebruiken :s
je kan ook de mantel van de utp eraf halen, en de aderparen los te gebruiken ;)
je hebt immers maar 2 aderparen nodig

Verwijderd

n00bs schreef op 26 oktober 2002 @ 13:12:
Zoals ik al zei het is dus niet voor 100mbit full duplex... alleen voor ICS ;) dus als er 25KB/sec overblijft is het goed :)
25 kb/sec = 200 Kbit, das normaal wel te doen hoor, zeker als het over een afstand van maar een meter of 10 is

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Mensen ik gat het van de week dan ff proberen en ik laat wel ff weten of het werkt en hoe snel etc etc...

thnx all

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Tja je hebt maar 4 draadjes nodig maar uiteraard wel UTP-stekkers omdat je niet de binnenste draadjes gebruikt. Maar dat wist je al mag ik aannemen. Zou het goed werken? Probeer het! :+

Verwijderd

Je kan de nieuwe crosskabel toch ff aan die ouwe verrote telefoonlijn binden en dan doortrekken? Doek zo vaak :)

Verwijderd

Ik heb hier ook van een oude telefoon kabel die naar boven lag aan elke kant 1 meter utp aangemaakt, werkt perfect (10Mbit), maar ik zou als ik jou was toch een utp pakken, want dat is altijd beter dan een telefoonkabel.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 17:05

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je kan misschien wel begrijpen dat een kabel met 4 aders goedkoper is dan 8 (8> .

Echter kan het wel. Ik weet niet van wie het idee was om bij de standaard van 'TP' gelijk maar 8 aders te gebruiken ipv 4 (die dus echt nodig zijn). Het schijnt dat je bij gigabit ethernet wél alle 8 de de aders gebruikt, alleen dat het signaal het maar een paar meter volhoudt |:( .

Volgens mij hebben ze dit verkeerd ingeschat, weet iemand hier mee over?

Je vraag is natuurlijk *welke* aders je moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/rj45m.gif
NameNIC1ColorNIC2Name
TX+ (BI_DA+)1White/Orange3RX+ (BI_DB+)
TX- (BI_DA-)2Orange6RX- (BI_DB-)
RX+ (BI_DB+)3White/Green1TX+ (BI_DA+)
- (BI_DC+)4Blue7- (BI_DD+)
- (BI_DC-)5White/Blue8- (BI_DD-)
RX- (BI_DB-)6Green2TX- (BI_DA-)
- (BI_DD+)7White/Brown4- (BI_DC+)
- (BI_DD-)8Brown5- (BI_DC-)

Bron: http://www.hardwarebook.n...rnet10basetcrossover.html

Nu meen ik dus dat je de aders (van NIC1) 4,5,7 en 8 weg kan laten. Succes!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1