Toon posts:

Windows XP in domein van NT 4 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij het volgende probleem:

Ik draai een NT 4 Server. Het probleem daarbij is dat ik Windows XP niet aangemeld krijg in de domein. :(
Als het aanmeldingsscherm van XP komt, dan geeft het een foutmelding dat de domeincontroller niet beschikbaar is of niet werkt of dat er geen account bestaat.
De account bestaat wel.
Maar als ik in XP gewoon lokaal inlog, en dan een netwerkverbinding wil maken, komt er een scherm die vraagt om de gebruikersnaam en wachtwoord. Deze vul ik dan in, en dan heb ik ineens wel een verbinding. Ik snap er niks meer van.
Het gaat dus om het domein.
Kan iemand mij hierbij?

Alvast bedankt! :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

wat voor xp heb je ?

home of prof.

want met home kun je niet op een nt domein aanmelden :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:29

mutsje

Certified Prutser

Om een werkstation aan te kunnen melden in een domain moet het werkstation wel de domainname kunnen resolven. Dus je moet je domain kunnen resolven middels WINS of DNS. Als ik WINS niet invul krijg ik identieke foutmelding als jij hebt. (dit zijn toch echt stappen voor beginners hoor... gebruik volgende keer ff de zoekfunctie in GOT)

Verwijderd

Gebruik je WINS? (winXP zal nl. eerst proberen te resolven over DNS/ADS, wat bij een NT4 domein niet wil)

Heb je alle updates op je NT4 server gezet (SP6a) en ook op je XP bak?

Het domein is gesynchroniseerd?

'client for microsoft networks' wel geinstalleerd?

Nog iets in de eventlog op beide machines?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mutsje schreef op 26 oktober 2002 @ 12:33:
Om een werkstation aan te kunnen melden in een domain moet het werkstation wel de domainname kunnen resolven. Dus je moet je domain kunnen resolven middels WINS of DNS. Als ik WINS niet invul krijg ik identieke foutmelding als jij hebt. (dit zijn toch echt stappen voor beginners hoor... gebruik volgende keer ff de zoekfunctie in GOT)
wins heb je dus niet nodig als je gewoon in hetzelfde segment zit als je server (en dus niet achter een router zit).. :z

resolven gaat dan gewoon middels een broadcast

hoe is de ip configuratie van je nt/xp bak?

check http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314366

hier staat vermoedelijk wel je oplossing

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Heb je al geprobeerd in XP , rechtsklik Dezecomputer , eigenschappen , Netwerk identification , om de XP machine lid te maken van het domein?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je op domein in xp wil inloggen moet je minimaal SP5 op NT bak gooien anders kom je er niet op kheb zelfde probleem gehad.
Voor SP5 ondersteund NT4 geen kerberos waar XP en 2000 mee werken

who put a "stop payment" on my reality check

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dark poison schreef op 26 oktober 2002 @ 20:15:
Als je op domein in xp wil inloggen moet je minimaal SP5 op NT bak gooien anders kom je er niet op kheb zelfde probleem gehad.
Voor SP5 ondersteund NT4 geen kerberos waar XP en 2000 mee werken
gelijk maar even sp6a dan, die heeft veel fixes mbt ntlm authentication

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q313384

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1