Toon posts:

ASUS P3B-F PIII 733 overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb alles geprobeerd en bekeken bij tweakers om mijn PIII 733 te overklokken. Jammer maar helaas.

Vandaar TWEAKERS om hulp vragen.

Heb de jumpers gezet zoals in de handleiding van het moederbord. Resutaat max. PIII 733.

Bios geflached naar 1006. SDRAM 133 Mhz.

Moet toch sneller kunnen? Weet iemand hoe de jumpers moeten staan voor MAX. overclocking?

_/-\o_

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je probeert de multiplier omhoog te zetten :? :o
die is iig gelocked, dus denk dat je daarom niet hoger komt...
meestal kan je in de bios gewoon de fsb omhoog zetten, of probeer anders een softwarematig iets, geloof dat softfsb zo'n programmatje is :)

Verwijderd

fsb kan je max op 150 zetten. Dus 825 is je maximum. Loopt ie niet stabiel dan moet je waarschijnlijk ff je northbridge koeler voorzien van koelpasta. Proc moet het makkelijk halen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 15:33:
fsb kan je max op 150 zetten. Dus 825 is je maximum. Loopt ie niet stabiel dan moet je waarschijnlijk ff je northbridge koeler voorzien van koelpasta. Proc moet het makkelijk halen.
Ik heb ook een P3 733 en die kan 825 makkelijk aan. Ik kan alleen mijn FSB niet omhoog gooien door het geheugen. Bijna geen enkel geheugen kan 150Mhz aan, daarom draait mijn P3 op 770 (FSB=140) :)

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Aan Shotgun : Hoe heb je de 770 ingesteld ?

Aan GVE : Als ik de processor via de bios op 825 zet en de werking van mijn ramgeheugen laat testen krijg ik steeds foutmeldingen. Wat daar mee?

:)

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

DrDrax

Bacdafucup

Jammer dat het geen 100 mhz bus cpu is, anders kon je nog veel harder ....
Het blijft een bx board heh .... :+

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Dr.Drax schreef op 26 oktober 2002 @ 18:24:
Jammer dat het geen 100 mhz bus cpu is, anders kon je nog veel harder ....
Het blijft een bx board heh .... :+
check mij, als je een 100Mhz FSB PIII had, dan kon je veel hoger

ook met BX bord icm TwinMOS pc133 haal je de 150Mhz FSB :7

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

DrDrax

Bacdafucup

Voodoo_man schreef op 26 oktober 2002 @ 19:39:
[...]

check mij, als je een 100Mhz FSB PIII had, dan kon je veel hoger

ook met BX bord icm TwinMOS pc133 haal je de 150Mhz FSB :7
Check jou .... maar niet met een p3b-f .... >:)

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Verwijderd

Topicstarter
Als ik CPU en multiplier instel met de jumper dan klop het sommetje niet. Er zijn ook weinig mogelijkheden in de bios om deze in te zetten (825Mhz max.) Bij 825 Mhz - SDRAM error meldingen bij testen. Trek ik mij deze bootschappen aan?

Is er een andere mogelijkheid om softwarematige de CPU en multiplier in te stellen dan via de bios? Een of ander programmatje?

Alle suggesties om mijn computertje sneller te laten werken zijn natuurlijk welkom. :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Je mem trekt geen 150... Deal with it.

Oplossing... Sja, ik dacht dat corsair PC150 (niks standaard, maar who cares) geheugen had wat dus vermoedelijk gegarandeerd tot 150Mhz is te draaien?

Ik heb ook een P3 733, maar helemaal niet geOCt... Ik ben een neptweaker denk ik B). Ik kan wel per Mhz m'n FSB instellen tot 166.. >:)

Je CAS verhogen kan trouwens ook helpen je mem omhoog te tillen. Als je denkt een stabiele setup te hebben, draai dan memtest zodat je zeker weet dat je mem stabiel draait.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:54:
Als ik CPU en multiplier instel met de jumper dan klop het sommetje niet. Er zijn ook weinig mogelijkheden in de bios om deze in te zetten (825Mhz max.) Bij 825 Mhz - SDRAM error meldingen bij testen. Trek ik mij deze bootschappen aan?

Is er een andere mogelijkheid om softwarematige de CPU en multiplier in te stellen dan via de bios? Een of ander programmatje?

Alle suggesties om mijn computertje sneller te laten werken zijn natuurlijk welkom. :)
Wat klopt er niet?? Je proc loopt op 150x5,5=825 dan. Zet even een flinke fan op/bij je northbridge zodat die zeker genoeg koeling krijgt. (moet eventueel pasta tussen)
Zet je geheugen op de sloomste=hoogste geheugentimings en check dan nog eens met memtest86. Als die zo een nacht kan draaien zonder errors, trekt je geheugen het. Er zijn zat reepjes die prima lopen op 150 cas3. Ik had 1 reepje van 256 en 2 van 128mb (allen cheap noname) op mijn cusl2 zitten en die liepen daarop op 157Mhz maar de proc was de beperkende factor: p3 700@1099 >:)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:54:

Als je een beetje een normaal mobo hebt kun je de FSB in je bios instellen. Ik heb ook nog de optie voor DRAM=HSTCLCK-33M oftewel het geheugen draait 33Mhz minder :). Das heel handig als je persé op 150Mhz wil draaien. Maar dan gaat me geheugen ook retelangzaam odat ie dan op 127Mhz draait. Dus staat alles mooi op 140Mhz. Je multiplier staat vast op een P3 kan ook niet vertweakt worden ofzow. Tenzij je een engeneering model hebt. Als je dit verhaal nog kunt volgen :P.

tvw

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

ShotGun schreef op 26 oktober 2002 @ 23:24:
[...]

Als je een beetje een normaal mobo hebt kun je de FSB in je bios instellen. Ik heb ook nog de optie voor DRAM=HSTCLCK-33M oftewel het geheugen draait 33Mhz minder :).
Die optie is meer op Via chipsets, en mogelijk ook latere Intel chipsets. De BX kan dat niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Aan GVE,

Hoe zet ik mijn ram op de langzaamste stand (hoogste geheugen timing) ? _/-\o_

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 14:53:
Aan GVE,

Hoe zet ik mijn ram op de langzaamste stand (hoogste geheugen timing) ? _/-\o_
In de BIOS kun je o.a. de CAS latency van 2 naar 3 zetten (zo ook nog een paar andere settings, zoals RAS to CAS delay etc). Maar ik vraag me af in hoeverre dat zin heeft. Ik heb ook een P3 733, en om hem op 825 (= 150MHz FSB) te krijgen moet ik dus ook al die geheugentimings omhooggooien (RAM op Cas333, en nog wat andere settings). Maar bedenk dat dat ook weer ten koste gaat van je performance, en dat het verschil tussen 733 en 825 MHz erg klein is. In mijn geval is de overall performance op 733 met strakkere (lagere) geheugentimings even goed, zo niet beter, als op 825 met hogere latencies.. Vandaar dat ik mijn CPU niet overklok, aangezien ik zo dezelfde performance behaal terwijl alles binnen specs loopt. :)

Met dat Corsair PC150 RAM wordt het inderdaad een ander verhaal, dat kun je veel verder pushen. Het geheugen is immers de bottleneck (ervanuitgaande dat je PCI kaarten geen moeite hebben met een PCI bus snelheid van 37,5 MHz, en je AGP kaart met 75MHz ipv 66MHz).

#

Verwijderd

Helemaal mee eens, tenzij je puur cpupower nodig hebt om te renderen of }:O.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Dr.Drax schreef op 26 oktober 2002 @ 20:00:
[...]

Check jou .... maar niet met een p3b-f .... >:)
check again: wel 440BX !
gaat om het idee dus

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter: het word tijd dat jij eens de FAQ gaat lezen, en je op andere manieren inleert in de materie. Het zijn nogal basic vraagjes...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.