Toon posts:

PC schakelt spontaan uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het, pc schakelt spontaan uit, is niet meer te starten met reset of powerknop, alleen door ff de stekker eruit te trekken en dan te starten.

Zit dit in het moederbord of in de voeding? Hij deed het namelijk nooit en sinds de laatste 3 dagen doet hij het al een stuk of 6 keer..... (Geheugen is het niet, heb bankjes al eruit getrokken...

Zie sig. voor systeem...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:20

Zoefff

❤ 

Draaien al je fans nog goed? Grote kans dat het een beveiliging is die je pc uitzet, omdat hij te warm word....

MBM (http://mbm.livewiredev.com/)al geprobeerd om je temperaturen te checken?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, net ff gekeken, 51 graden processor, zo heet is dat toch niet....

(Dat was dus net nadat hij uitschakelde....)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
Kijk eens of je iets kan vinden in je event log?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Event log???? (Ehm, weet veel, maar die heb ik nog nooit gevonden :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ow aha, gevonden..... :P

Event 7000, maar is dat niet rebooten ofzo, die komt namelijk wel elke keer terug met een kruiske....

edit:

Ik ga nog ff gamen, daar knalde hij er net namelijk 2x uit..

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 11:27:
Ehm, net ff gekeken, 51 graden processor, zo heet is dat toch niet....

(Dat was dus net nadat hij uitschakelde....)
Die van mij is 36, maar nee, 51 graden is niet te veel...

Als het met gamen gebeurt, heb je grote kans dat het iets met je videokaart te maken heeft misschien? Word die niet te warm?

Of een brakke voeding, kan natuurlijk ook...

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, nou gebeurd er niets nu 54 graden....., Voeding is geen goedkoop bagger ding ofzo. een ecte Q-tec 400W met doorzichtige fans.....

maar videokaart lijkt me ook stug, want dan moet hij er ook bij een benchmark programma uitklappen, en dat gebeurd ook niet....

Overigens heb ik net rustig zitten gamen, en er gebeurde niets....

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb 't met 'n epoxboard gehad.. lag aan 't board. :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 11:55:
Ehm, nou gebeurd er niets nu 54 graden....., Voeding is geen goedkoop bagger ding ofzo. een ecte Q-tec 400W met doorzichtige fans.....

maar videokaart lijkt me ook stug, want dan moet hij er ook bij een benchmark programma uitklappen, en dat gebeurd ook niet....

Overigens heb ik net rustig zitten gamen, en er gebeurde niets....
Is het dan niet gewoon een los contactje? Powerknop die niet helemaal goed aangesloten is, of "dikke kabel" op je moederbord die een beetje scheef zit?! Mja.. merkwaardig hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dit, ik zet pc ff een tijdje aan, gebeurd niets, doet het gewoon dus.
Ik ga downloaden, plop, hij ligt eruit, opnieuw opstarten exact hetzelfde gedaan, en jawel, hij flikkert er weer uit, tijdje niets doen, hij blijft het doen, ga weer ff actief doen, plop gaat hij weer....

IK WORD GEK!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, alle kabeltjes eruit getrokken en er opnieuw ingestoken en dat ding doet het nu toch al verdomde lang, ik houd jullie op de hoogte......

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, hij had het net weer, het opmerkelijke, lampjes van HD en power blijven aanstaan, maar pc reageert niet meer op power of reset-knop. Misschien toch een brak moederbord?

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Misschien dat je een andere voeding kan proberen? Dat het een echt merkding is, betekent niet dat ie niet kapot kan... ;)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 19:07

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 12:29:
Vreemd dit, ik zet pc ff een tijdje aan, gebeurd niets, doet het gewoon dus.
Ik ga downloaden, plop, hij ligt eruit, opnieuw opstarten exact hetzelfde gedaan, en jawel, hij flikkert er weer uit, tijdje niets doen, hij blijft het doen, ga weer ff actief doen, plop gaat hij weer....

IK WORD GEK!!!
dat soort kuren had mijn pentium 2 ook, nadat ik em een paar schoppen en klappen heb gegven en hem een maand buiten dienst gesteld had deed ie het gewoon weer.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
gangsterjoey schreef op 27 oktober 2002 @ 17:56:
Misschien dat je een andere voeding kan proberen? Dat het een echt merkding is, betekent niet dat ie niet kapot kan... ;)
Vooral dat die stomme lampjes aanblijven vind ik zo vaag..... Zal het misschien een zeer korte stroomonderbrekening in de voeding zijn ofzo??? Want als ik hem weer aan wil schakelen moet ik de stekker eruit trekken, wachten tot de lampjes gedoofd zijn en dan doet hij het weer.....

Het vervelende is dat hij het niet altijd doet, het gebeurd nu al ruim een uur niet (klop-klop), maar gisteren werkelijk 4 keer binnen 5 minuten.....

Ik ga dan toch maar ff proberen morgen een voeding van mijn werk te lenen. Ik hoop echt niet dat het mijn moederbord is, want voordat ze die gemaakt, geconstateerd hebben dat hij kapot is, ben ik zeker een week verder.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
lijkt mij een voeding probleem

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Heb je al nagekeken of de CPU-ventilator helemaal vol zit met stof? Dit lijkt namelijk op hetzelfde probleem wat ik een keer geha dheb, toen zat de CPU-fan helemaal vol...

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, heb pc net een maandje ongeveer, en nee dus, hij zit niet vol, zal het je zelfs beter zeggen, om de 2 maanden stof ik zelfs alles uit en olie ik de ventilatortjes (Maken ze meteen minder herrie)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Misschien ff je koel blok demonteren, nieuwe pasta er tussen...en werkt t weer. Ik dat dit probleem ook. Dat was de oplossing. Heb tevens een case fan geplaatst

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n voeding met ook een interne zuiger, die zet zo ongeveer op het blok, die moet dus wel veel warmte wegzuigen...

Maar nieuwe pasta? Why, het ziet er nog perfect uit. Ik heb trouwens daarnaast ook nog een grote case-fan..... (En hij heeft nu dus alweer een aantal uur geen problemen.. :P (Klop-klop))
Pagina: 1