[CS] A3D Vraagje

Pagina: 1
Acties:

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Ik heb dus een Soundblaster Live! Player 5.1 en die ondersteund A3D 1.0, ben ik sinds kort 8er.
Omdat dit een aardig leuke optie is in Counter-Strike/HL zoek ik nu dus een config die goed werkt op winXP.
Het moet dus zo zijn, dat ik bijna alles hoor. Ik weet dat sommige dit een cheat vinden, maar valve heeft het zelf ingebouwd en is dus ook onzin om het een cheat te noemen.

Help me hier plz even mee. Ik heb de search geprobeerd maar daar komt niets uit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
Werkt het niet gelijk goed als je A3D aan zet in CS :?

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Even Google gebruiken levert me http://www.mw-net.co.uk/half-life/a3d.shtml op...

[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 26-10-2002 11:01 . Reden: tag vergeten af te sluiten :+ ]

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Ok dan, thx kerel...

meerdere configs zijn welkom.. Owja, op sogamed is bijna alleen maar CPL config

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Volgens mij werkt a3d niet onder xp. Je zal 98 moeten gebruiken. Als het problemen geeft moet je dan de a3d.dll (heet anders geloof ik, maar je ziet hem meteen) in je halflife directory even renamen, zodat ie de dll uit je windows directory pakt.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
voor "echt" a3d heb je een Aureal Vortex 2 kaart nodig.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 19:40
Voor ECHT A3D heb je een Vortex 2 8830 kaart nodig. (Hardwarematig) :9

Om het via je Sb te krijgen (softwarematig :r ) moet je iets specials uitvoeren... :o

En via WINXP werkt A3D in misschien 99% van de gevallen NIET!!

Dus laat het lekker zo... Of neem Windows 98 :D
:Z

Zoals ik lees zoek je dus ook configs... Maak ze zelf :z

• unfor
Na veel tweaken krijg ik A3D altijd wel aan de praat in XP, maar ik heb dan ook een V2 :)
Met een SBLive is a3d niet echt bijzonder, ik heb het op mijn 2e pc eens geprobeerd, het klinkt wel anders, maar ik denk niet dat je daar voordeel uit haalt.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55

inXs

known as inXs

mwa ik heb een a3d 1.0 kaart.. En wedden dat ik in XP alles hoor :D maar ik heb helemaal niets speciaals getweaked eigenlijk.. Op me andere pc zit een normale stereo geluids kaart in.. En dan hoor ik alsnog alles.. Boven, onder, links.. etc etc.. Ik kan precies aanwijzen waar iemand loopt aan de andere kant van de muur (naja ongeveer dan :P)... Maar ik heb nog nooit a3d 2.0 gehoord, dus ik weet verder hoe veel meer je dan kan horen.. :)

superB

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
a3d is verboden bij cpl... dus niet doen

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

zijn allemaal van die a3d verhalen, ik had een vortex2 van aureal gehad, nou a3d is wel leuk, maar echt veel beter is het niet, ik vind sensaura eigenlijk beter

• inXs

inXs

known as inXs

Hyp3rman schreef op 29 oktober 2002 @ 13:10:
a3d is verboden bij cpl... dus niet doen
Ik gebruik altijd een WWCL config, dus zal wel niet veel verkeerds aan zijn d8 ik zo.. :)

superB

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 14:08:
zijn allemaal van die a3d verhalen, ik had een vortex2 van aureal gehad, nou a3d is wel leuk, maar echt veel beter is het niet, ik vind sensaura eigenlijk beter
dan had jij geen goede config ;)

iig echt a3d in CS moet je een vortex 2 hebben. a3d 1.0 is meer geemuleerd en daar heb je nog weinig aan.
maar ik hoorde dat a3d definitief disabled werd in CS 1.6, maar dat kunnen ook geruchten geweest zijn.

en hyperman: ik kots op kortzichtige mensen zoals jij :r als a3d een cheat was, en als cheat gezien werd zou je er wel op gepakt worden door hlguard bijv. |:(

• CU2morO
SandeR schreef op 27 oktober 2002 @ 08:00:
Voor ECHT A3D heb je een Vortex 2 8830 kaart nodig. (Hardwarematig) :9

Om het via je Sb te krijgen (softwarematig :r ) moet je iets specials uitvoeren... :o

En via WINXP werkt A3D in misschien 99% van de gevallen NIET!!

Dus laat het lekker zo... Of neem Windows 98 :D
:Z

Zoals ik lees zoek je dus ook configs... Maak ze zelf :z
SandeR, 1 woord:
http://www.hlccl.co.uk/guides.asp?ident=1
;)
maar idd een aureal is de enige kaart die echt gewoon het beste is

• buzz
  • Laatst online: 15-02 16:21
A3d word je niet in dank afgenomen als je daarmee speelt. Je hebt een enorm voordeel tegenover iemand die de functie niet gebruikt. Kun je hard roepen dat je dan ook allemaal zelfde videokaart moet nemen, maar die hebben wel allemaal gemeen dat ze beeld geven.

Want dat is bij a3d het geval, je hebt een ander soort geluid dan je medespelers.
Ik gebruik altijd een WWCL config, dus zal wel niet veel verkeerds aan zijn d8 ik zo..
Bij een wwcl config staat a3d uit dus ik weet niet waar jij het nou weer over hebt.

• CU2morO
ben ik het niet mee eens buzz, ik ben van mening dat je met een gefroce 4 net zo veel voordeel hebt over een tnt/s3/sis achtig iets net als je met een A3D kaart voordeel hebt over iemand met een soundblaster.
als iemand een onspeelbare fps heeft vanwege zijn vga kaart, kun jij hem toch ook veel makkelijker neermaaien omdat jij wel vloeiend beeld heeft?
zo kun je ook gaan zeiken dat iedereen dezelfde internetverbinding moet hebben/emuleren om het eerlijk te krijgen. want met me adsl heb ik ook voordeel over 56k'ers

• inXs

inXs

known as inXs

CU2morO schreef op 30 oktober 2002 @ 17:00:
ben ik het niet mee eens buzz, ik ben van mening dat je met een gefroce 4 net zo veel voordeel hebt over een tnt/s3/sis achtig iets net als je met een A3D kaart voordeel hebt over iemand met een soundblaster.
als iemand een onspeelbare fps heeft vanwege zijn vga kaart, kun jij hem toch ook veel makkelijker neermaaien omdat jij wel vloeiend beeld heeft?
zo kun je ook gaan zeiken dat iedereen dezelfde internetverbinding moet hebben/emuleren om het eerlijk te krijgen. want met me adsl heb ik ook voordeel over 56k'ers
Damnz goed punt te pakken idd.. Zo kan je blijven zeuren :)

superB

• Fakir
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik snap ook dat gezeur rondom a3d niet. Het is het beste 3d geluid (echt positioneel), daar kan soundblaster nog niet aan tippen. Waarom zouden we minder willen :s

• CU2morO
Fakir schreef op 31 oktober 2002 @ 14:50:
Ik snap ook dat gezeur rondom a3d niet. Het is het beste 3d geluid (echt positioneel), daar kan soundblaster nog niet aan tippen. Waarom zouden we minder willen :s
veel mensen die geen zin hebben om 70,- euro oid uit te geven voor een aureal 2 hebben dus een nadeel met hun soundblaster, en dan zijn wij de cheaters 8)7

• inXs

inXs

known as inXs

Ja voortaan iedereen die cs speelt een: p2 350mhz, TNT2 32mb, soundblaster, 2 boxen, 2knops scroll muis, 15inch scherm. Whoppa iedereen gelijk.. De 1 zal maar beter geluid hebben, of een betere fps enzo.. Want dat is natuurlijk niet eerlijk.. Komop A3d is gewoon relaxed en als je het hebt is het mooi.. zo niet dan pech.. Zoals CU2Mor0 al zei, sommige cs spelers hebben een p2 350 ofzo met een fps van 30.. ik een fps van 100.. Tja dus ik ben een cheater, want ik heb voordeel boven die ander.

superB

Verwijderd

a3d ruled, alleen jammer dat aureal failliet is (en de kaartjes dus schaars zijn :()

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
ZIjn philips a3d een beetje goed?
Een vriend van mij wil er philips soundcard kopen alleen omdat het a3d ondersteund.
Dus is dat een beetje goeie keus?

• CU2morO
darkjedi, nogmaals: de enige echte a3d die fully werkt met half-life is de aureal vortex 2, en zoals mijn goede vrind unex al zei, zijn ze failliet en zijn de kaartjes dus schaars.

alleen 2e hands is er nog aan te komen

• unfor
ik zou nu geen a3d kaart meer kopen.
(ik heb btw wel nog een nieuwe kunnen kopen :))
Pagina: 1