Toon posts:

Ik zoek een 9VAC 600mA adapter, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie mijn topic. Ik ben opzoek naar een adapter van 9VAC 600mA, waar zijn deze te vinden? Op internet kan ik zowieso niets vinden.
Ik heb 'm nodig voor een hardwarecompressor die oorspronkelijk in de US worden gemaakt. Zie http://www.fmraudio.com/overview.html

Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zijn echt niet zo bijzonder hoor.. Je kan gewoon naar de Expert met 10 euro ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker te weten? Op internet vind ik nergens deze combi... Ik had er wel één gevonden met 500mA, maar niet met 600mA. Ik heb opzich weinig verstand van adapters, daarom ging ik eerst ff zoeken, maar kon er heel weinig van vinden. Daarom mijn angst dat er heel lastig aan te komen is. Zo niet, dan ben ik een blij man ! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders ga je toch naar je electro boer om de hoek? Desnoods maakt die hem wel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corad heeft een hele berg adapters, van groot tot klein. Te weinig mA is een probleem maar teveel niet volgens mij. Je kunt dan bijvoorbeeld gewoon voor een stekkernetvoedig gaan die meerdere uitgangsvoltages heeft zoals deze stekkernetadapter, maar ze hebben ook goedkopere hoor (maar niet in de online database)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
precies ..

Al is die adapter 1000mA (1A) maakt dat nog nix uit

alleen die 9V moet je niet veel hoger nemen

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, hebben ze in amerika niet een andere net frequentie??? kan maybe voor probs zorgen, anders het voedingcircuit totaal veranderen...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60Hz naar 50Hz, da's geen probleem.

Neem gewoon een adapter die 9V - AC levert en zie dat je minimum 600mA kunt leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier *ergens* twee adapters liggen, waarbij je het voltage kunt instellen. Je kun kiezen uit 1,5V t/m 12V, met tussenstapjes van 1,5V. Tis alleen wel 1A (1000mA), maar dat hoeft niet zo veel uit te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06-2024
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:55:
Ik heb hier *ergens* twee adapters liggen, waarbij je het voltage kunt instellen. Je kun kiezen uit 1,5V t/m 12V, met tussenstapjes van 1,5V. Tis alleen wel 1A (1000mA), maar dat hoeft niet zo veel uit te maken toch?
Die instelbare adapters zijn toch DC-adapters? Dan zou ik dat niet gebruiken. Gemiddelde eletronikaboer heeft ze gewoon liggen, dus een AC adapter die minimaal die stroom kan leveren. De 9VAC zou ik wel proberen aan te houden.

if you're gonna be dumb you gotta be though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sine schreef op 26 oktober 2002 @ 11:46:
precies ..

Al is die adapter 1000mA (1A) maakt dat nog nix uit

alleen die 9V moet je niet veel hoger nemen
Mmm, de nullastspanning van een zware trafo is wel lager dan van een lichte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Bij de elektroboer op de hoek? Conrad? Gamma, whatever... Zelf moeite dóen, ook IRL.

Edit: Oeloe had precies onderstaande reply geschreven, die wel eens nuttig kon zijn:
Het probleem is niet zo zeer dat je 600 mA moet hbb, maar dat je een wisselspannings adapter moet hbb.
De apapters die jullie hier boven beschrijven zijn allemaal gelijkspanning
AC = wisselspanning
DC = gelijkspanning (8>

Ik vrees dat het erg moeilijk gaat worden om een 600mA wisselspanningsadapter te vinden. De meeste winkels hbb dit nl niet. De elektronica zaken die ik ken hbb maar tot 500mA wisselspanning. ;(

Ik kan je helaas niet helpen, maar in ieder geval wel voor een verkeerde aankoop behoeden... ;)
koop dus geen 'normale' adapter, dit gaat niet werken !!!

veel suc6 in ieder geval met je speurtocht. :)

(probeer het eens bij Farnell, die hbb aardig wat, misschien hbb ze dit ook. Ik heb op dit moment helaas geen boek bij de hand)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.