[Grand Prix 4] Diamond Viper 2 problemen

Pagina: 1
Acties:

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Ik heb voor mijn neefje zijn verjaardag Grand Prix 4 gekocht, en op mijn zwagers PC geinstalleerd.

Specs:
MSI KT7 mobo
AMD Athlon XP 1700+ CPU
256 mb geheugen
40 gb hd
Diamond Viper 2
Terratec DMX
Windows 98 SE

Het spel draait wel, alleen ik heb zo'n vermoeden dat de Viper 2 moeite heeft met het spel omdat tijdens de race (in Direct3D modus) de racewagens zwart zijn en dat er zwarte vlekken op sommige plaatsen van een track verschijnen.
De Viper 2 draait met de nieuwste Diamond drivers.

Iemand die een oplossing weet voor dit probleem? :?

En mocht dit topic in het verkeerde forum staan, dan a.u.b. naar het juiste forum verplaatsen. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

het topic staat in het goed forum ;)

De viper 2 maakt gebruik van de S3 Savage 2000 chipset, heb je al de drivers van S3 zelf geprobeerd.
op http://www.hastec.nl te vekrijgen, versie 9.51.17 zijn de nieuwste drivers, je kunt ook overwegen om de tweaked drivers van _JGC_ te gebruiken, op de zelfde pagina te downloaden onder het kopje "Diversen"...
Is de viper 2 bios wel de nieuwste, anders kun je die ook nog proberen te updaten...

Mocht het bovenstaande niet werken... dan zal er een nieuwe video kaart in moeten worden gepropt om het spel goed draaiende te krijgen ;)...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
Je kan het spel er misschien wel goed uit laten zien, maar ik verzeker je dat het voor geen meter zal lopen met een Viper 2. Daar is die gewoon veel te sloom voor. Een Geforce 2 MX is toch wel het minimale wat je voor GP4 nodig hebt.

The devil is in the details.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Thanx for the info! :) Ben de drivers aan het downloaden en zal ze ff gaan testen als ik weer bij mijn zwager langs ga.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
MaRc0 schreef op 26 oktober 2002 @ 11:02:
Je kan het spel er misschien wel goed uit laten zien, maar ik verzeker je dat het voor geen meter zal lopen met een Viper 2. Daar is die gewoon veel te sloom voor. Een Geforce 2 MX is toch wel het minimale wat je voor GP4 nodig hebt.
Tsk tsk tsk. Ik weet niet waar jij die cr*p vandaan hebt. Maar op een XP 1700+ loopt hij als een trein hoor. Met alle toeters en bellen op maximum. Alleen sommige grafische onderdelen zoals de cockpit zien er vern**kt uit... |:(

• White Dust

White Dust

MaRc0 schreef op 26 oktober 2002 @ 11:02:
Ik denk wel dat GP4 het goed moet doen in combinatie met een viper 2 ;)

Edit:
Ik moet toegeven, in zo'n systeem is het wel een beetje underkill...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
Die CPU is wel snel genoeg, maar een Viper 2 is nog slomer dan een TNT2...

The devil is in the details.

• White Dust

White Dust

MaRc0 schreef op 26 oktober 2002 @ 11:06:
Die CPU is wel snel genoeg, maar een Viper 2 is nog slomer dan een TNT2...
Ee viper 2 is zeker niet slomer dan een TNT2, de viper 2 kun je in snelheid vergelijken met een geforce 256, in de lagere reso's is ie ietsje langzamer maar in de hogere reso's sneller... en als een spel S3TC ondersteund (UT) is hij sneller en mooier dan een geforce 2 (MX) ;)
Pagina: 1