Toon posts:

gezocht: snappshot-achtig programma ala novell snapshot*

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een programma dat net zoals novell snappshot snapshots kan maken van programma's en instellingen om een boel tijd te besparen. ik heb alleen geen idee naar wat voor steekwoorden ik hiervoor kan zoeken. snappshot zelf is alleen als onderdeel van novell verkrijgbaar en het woord snapshot komt te vaak voor om erop te kunnen zoeken met enig zinnig resultaat. ik hoop dat iemand ervaring met een dergelijk programma heeft en er een aan kan raden.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-> Software Algemeen + titelfix

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:55
msi, ga maar googlen

[edit]
even voor de duidelijkheid, dat is dus geen programma. maar microsofts implementatie van een snapshot maken. microsoft installer.

Verwijderd

Topicstarter
waarmee kunnen .msi files gemaakt worden?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12 06:00
Je kunt inderdaad met behulp van een msi bestand de boel installeren, maar kan je er ook instellingen mee uit een bestaand en ingesteld programma mee halen ? toch maar eens beter gaan kijken naar msi...

• wouter93
  • Niet online
sysdiff

Verwijderd

Topicstarter
knowledge base artikel

hier staat dat sysdiff niet included is in windows xp (waar het in dit geval om gaat) en er 2 alternatieven zijn, nl.

1) het installeren van wininstall limited edition die op de windows 2000 cd staat of de full version van wininstall
2) op windows 2000 kan er gebruik gemaakt worden van de Remote Installation Service (RIS)

de 2e optie valt dus af omdat het niet op xp werkt. de wininstall limited edition installatie werkt niet (verdwijnt zonder foutmelding en zonder te installeren), sysdiff vanaf de windows 2000 cd geeft een dll foutmelding bij opstarten en de full version van wininstall kost $veel wat de meerwaarde van een snapshot programma in mijn geval niet waard is.

zijn hier echt geen alternatieven voor?

• QBiT
  • Laatst online: 16-12 06:00
Dat sysdiff staat wel een de cd die je krijgt als je een 4 tal licenties koopt. ben ff de naam kwijt, maar er is vast iemand die me aan gaat vullen.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:55
sbs?
Pagina: 1