Verschil temp case en cpu

Pagina: 1
Acties:

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Deze vraag zal vast ooit wel een keer zijn gesteld hier maar ik kan het antwoord nergens vinden (heb ook in de faqs gezocht)
Mijn systeem is meestal rond de 35 graden.
Nu zie ik bij de meeste ppl verschillen oplopend tot 15 tussen cpu en case temp terwijl dat bij mij altijd maar 3 graden is, is dat goed of slecht ?
(heb onlangs de airflow in mn kast verandert, daarvoor waren de temps 10 graden hoger en waren de verschillen ook veel groter.)

Verwijderd

35+3=38?
Lijkt me erg ok....

• hermessy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 07:01
Het zal ook afhangen wat voor processor je hebt, en wat de workload er van is. Bij mij bijvoorbeeld: als m'n P4 2.26 idle is, zijn de waarden MB 31 en CPU 34. Onder full load (ECCp-109) zijn ze MB 32 en CPU 45.

Als het verschil in temperatuur klein is, lijkt me dat idd goed. Mits de temp niet te hoog is... :).

Don't lose your head, it may cost you your life!

Verwijderd

Als ik in je sig kijk zie ik 1700@1533. Ik neem aan dat dat 1700+ moet zijn. In dat geval klopt het wel. Een kleine oc dus niet zo'n warme proc, dus niet zo'n groot verschil. Een goede koeler zorgt ook voor een kleiner verschil.
Bij mij is het nu 7 graden. 32-25=7 (waterkoeling). M'n server is een P3 600 met een Alpha+2 fans @5V. Case temp 31, CPU ook 31 :+ Is dan ook niet oc'ed..

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

het ligt er gewoon aan hoe de airflow in je kast is. Sinds ik een 12 cm fan naar binnen heb blazen(die blaast dus ongeveer richting de chipset van mijn mb) is mijn temp daarvan zo'n 10 - 16 graden minder dan de temp van mijn processor. Ik denk zelf dat het niet veel uitmaakt of je systeemtemp in de buurt komt van je proc temp. Hoewel een daling van 10 graden leidt tot een verdubbeling van de levensduur had ik gelezen dacht ik.

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Denk dat ik mn spire duron 1000mhz koelertje toch maar even houd :P
Pagina: 1