Toon posts:

[Karma] Naar mijn mening onterecht

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He, ik bezoek T.net al een geruime tijd en ik wordt een beetje geschift van dat karma-systeem. Je kan me niet geloven, maar naar mijn mening vind ik het terecht dat ik hier toch een aantal opmerkingen over mag maken:
1. Ik heette eerst BasjeBanaantje. Ik had een positief karma, alles in orde, ik mocht bij de ShopSurveys beoordelen over mijn inkoopjes, etcetera. Ik heb mij hernoemd naar EdSchouten. Vanaf dat moment ging het gruwelijk mis. Op het begin kon ik niet mijn profiel wijzigen, maar dat is een ander verhaal. Mijn karma werd opeens als zeer negatief (-60) beschreven en complete stukken bij T.net vielen voor mij weg. Niemand ziet mijn posts, etc. Dit is onmogelijk, naar mijn mening! Dit KAN gewoon niet correct zijn geweest.
2. Ik heb dus net flink wat zitten posten op de frontpage bij het stuk over Serial ATA, wel 4 stuks, reacties op mensen, meningen etcetera. Alle 4 dus 0 punten op het begin dankzij mijn te lage karma. Deze werden allemaal naar beneden gestouwd door een gare naar -1. Mijn karma daalde naar -67. Rampzalig, terwijl ik net uit de hall of shame probeer te komen. Later worden ze naar 3,2,1 en 0 weer omhoog gezet. Dus eerst 4 punten omlaag en daarna weer 4+3+2+1 omhoog, dus uiteindelijk 6 punten winst. Nu is mijn karma nog -64, dus ik kom er op die manier dus NOOIT uit alleen door een tot mij onbekende administratieve fout.

Ik hoop dat ik geen SLOTJE, RTFM reacties hierop krijg, maar dat jullie serieus op deze 'klacht' ingaan, en handelen op naar jullie gepaste wijze, want ik ben hier al een behoorlijke tijd een bezoeker die enorm gek is op jullie site, zelfs het betalen zou mij niet stoppen ;), en ik hoop dat ik dit nog lang zal kunnen blijven.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 01:07 . Reden: tiebvoud ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je karma staat op 0 hoor.

edit:

Inderdaad... vreemd hoor.

Maar trek je niets aan van "status" joh

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
In de gallery... Maar bij de profile niet...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 01:01:
maar dat jullie serieus op deze 'klacht' ingaan, en handelen op naar jullie gepaste wijze, want ik ben hier al een behoorlijke tijd een bezoeker die enorm gek is op jullie site,
Mja, dat wil iedereen ;)
zelfs het betalen zou mij niet stoppen ;), en ik hoop dat ik dit nog lang zal kunnen blijven.

Maar maak dan niet zo'n ongelofelijk belachelijke insinuatie.
Er is al _zo_ vaak gezegd dat de betaalde accounts het gebruik van de website niet of nauwelijks veranderen voor de genen die niet betalen.
De genen die wel betalen krijgen extra's en ik heb geen zin hier daar een lijst van neer te poten.

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 26 oktober 2002 @ 01:40:
Maar maak dan niet zo'n ongelofelijk belachelijke insinuatie.
Er is al _zo_ vaak gezegd dat de betaalde accounts het gebruik van de website niet of nauwelijks veranderen voor de genen die niet betalen.
De genen die wel betalen krijgen extra's en ik heb geen zin hier daar een lijst van neer te poten.
Het enige wat ik ermee wil zeggen, is dat ik achter T.net sta en dat ALS er dat betaald wordt ingevoerd, dan ben ik er zeker om jullie te steunen. En die zin zeg ik niet om ff snel 70 karma punten kado te krijgen, maar om even te reageren op de woordenwisseling die net bijna ontstond. Ik stuur deze tekst alleen even om te melden dat er waarschijnlijk iets mis is gegaan aan jullie kant en dat aan jullie het laatste woord is.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mja, het leek erop dat je dacht dat we op een of andere manier moeite zouden doen mensen het gebruik lastiger te maken...
En dat is dus gewoon simpelweg niet zo.

Het betaalde-accounts-geheel zal hooguit voor je een verandering betekenen als je een account neemt.
Jouw opmerking leek mij te betekenen dat jij dacht dat je alleen met een betaald account nog van tweakers.net gebruik zou kunnen maken en dat is natuurlijk onzin :)

Magoed, het kan best dat er wat fout gegaan is, ik ken de karma-code niet, dat is Femme's pakkie an.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Mag ik je onder andere even aan dit topic herinneren. Je had al een bad karma als BasjeBanaantje en terecht want je poste een boel crap. Vervolgens ga je een kloon aanmaken voor de shopsurveys. Dit blijkt niet te werken ivm regdata's en dat probeer je te herstellen.

Maar het is absoluut geen fout in de karmacode dat je zo laag staat met je karma.

Ik zal eens een voorbeeld opgraven van je reacties hiervoor en hoe je aan dat karma komt.

hoppa!
Poep hebben aan AMD, ik heb nu zelf een AMD, en ik was eerst veel trotser toen ik mijn PII300 kreeg, ik vind het er niet echt spectaculairder op worden, ik kan misschien spelletjes iets mooier draaien, maar daar blijft het wel bij vind ik. Ik denk dat ik hierna ga overstappen op Intel, schijt!
Je was in die periode bijzonder irritant aanwezig op de fp. Misschien dat je nu gematst kan worden, maar ik denk dat Wouter duidelijk is geweest. Je moet in ieder geval niet gaan roepen dat het niet aan jou ligt, want dat lijkt me heel duidelijk.

__/edit\__

Je doet overigens sinds de naamsverandering wel je best om een positieve bijdrage te leveren aan de site. Mocht je nou ergens het idee krijgen dat je onterecht gemod wordt, wandel dan even binnen op het daarvoor bestemde forum.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

EdSchouten, Het zit best wel in je maar probeer de 'grappen' en je taalgebruik te beheersen.

Als je iets minder vaak dit soort posts neerzet:
Zie mij post op nivo 0 OK, nu op 1, ter uitleg voor de mensen die het niet vanaf het begin volgden:
Ed post op nivo 0 destijds of er 1 of 2 dingen per kabel gaan, J-rom is zo aardig om te reageren, maar vergeet op mij te klikken waardoor het niet samenvalt als een geheel. Daarom moet je dze post niet zien als een First Post, wat het dus niet is, maar naar een doorverwijzing naar de aller eerste post geleverd

en wat vaker iets langer wacht met posten tot je zoiets als dit vaker uit je pen krijgt:
Het geheugenlekje in Windows ME, het klassieke voorbeeld, het SLURPT de bandbreedte van je HD letterlijk weg. Dat betekend niet dat je HD traag is, maar traag wordt GEMAAKT. OK, de HD is wel een bottleneck, maar niet voor iedereen, de servers op GoT hebben echt geen last van die HD's. Ze hebben gewoon 4 GB RAM erin Je kan nooit een bottleneck echt aanwijzen, ieder gebruik heeft een andere bottleneck. Ik denk dat een Pi-calculator sneller zou lopen op een snellere proc. Ik denk dat GoT sneller zou lopen met sneller geheugen en een sneller netwerk. Ik denk dat een game sneller loopt met een snellere GPU. Die ik trouwens onterecht op -1 vindt staan, dan zou je status vanzelf beter worden.

Echter... het gaat niet over 1 dag ijs, maar dat maakt niet uit want er is geen haast bij.
Je hoeft nergens heen, en je status vertelt jezelf meer dan anderen, dus doe het dan ook voor jezelf en niet voor anderen. :)

PS: Die tweede post zou ik melden in TMF, wellicht dat anderen er even naar kunnen kijken en hem op een terechte +1 zouden kunnen modden. ;)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als 3 users een karma hebben van -50 of lager en 2163 users een karma van 50 of hoger, is het volgens mij wel duidelijk dat je iets goed fout doet als je zo'n laag karma hebt. Je hebt het voor elkaar gekregen om 72 van je 368 postings met een -1 te laten beoordelen (en 185 met een 0).

Als je je best doet kun je er met de hulp van de TMF's er wel weer bovenop komen.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 26 oktober 2002 @ 11:35:
Als je je best doet kun je er met de hulp van de TMF's er wel weer bovenop komen.
Thanks, maar hoe zit dat dan met die op het begin foute moderaties van mij? Want ik heb nu dus 3,2,1,1 ipv 0,0,0,0 en toch ben ik 3-4 punten achteruit gegaan.

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 12:24:
[...]

Thanks, maar hoe zit dat dan met die op het begin foute moderaties van mij? Want ik heb nu dus 3,2,1,1 ipv 0,0,0,0 en toch ben ik 3-4 punten achteruit gegaan.
Karma wordt niet realtime geupgrade. Meestal zo'n kwartier na het plaatsen van een reactie en één keer per dag ('s nachts) loopt het update scriptje ongeacht of je een reactie geplaatst hebt. Bovendien staan je scores nog niet vast, ze kunnen per slot van rekening 24 uur gemod worden.

Een kwestie van geduld blijft het, want je moet erg je best doen om je uit die negatieve karma spiraal te ontrekken. Give it a shot en plaats goede reacties, dan komt de rest vanzelf, maar verwacht niet en probeer ook niet om er in een paar dagen uit te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
KexDaFlex schreef op 26 oktober 2002 @ 13:01:
maar verwacht niet en probeer ook niet om er in een paar dagen uit te zijn.
;( AAWH, RICK!!! We don't have a couple of days, we need the car now... ;( (Dude Where's My Car).

Hartelijk dank, ook al weet ik zeker dat ik in een ver verleden kon shop surveyen enzo... :) Ik was er zelf ook al wat mee bezig, maar het duurt wat langer als ik d8 :( Als er weer eens iets ZEER onterecht wordt gemod, dan ga ik wel naar TMF. Dan, ehm, zou dit topicje nu wel dicht mogen.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KexDaFlex schreef op 26 oktober 2002 @ 13:01:
Bovendien staan je scores nog niet vast, ze kunnen per slot van rekening 24 48 uur gemod worden.

:P

• KeX

KeX

Jep, dat bedoel ik 2 dagen. :P

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
(test)case closed :P

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1