Vreemd draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik heb 2 verschillende panden welke draadloos aan elkaar gekoppeld zijn met 2 linksys wap 11 versie 2.2 kastjes (point to point op basis van mac adres), deze verbinding werkt goed. nu zit aan 1 kant een avaya Accespoint 1000 en aan de andere kant gaat hij van de linksys in de centrale switch en op die switch zit ook nog een avaya Accespoint 1000 (die is dus niet verbonden met de linksys). wat is het probleem nu;

als ik met een laptop in ruimte A ben krijg ik netjes een ip-adres van de server die in ruimte B sta, hij meld zich ook goed aan in het draadloos netwerk, niks aan de hand dus, geen encryptie of mac filtering aan by the way, nu ga ik met diezelfde laptop naar ruimte B en meld me aan in dit draadloos netwerk, dit gaat ook goed, ik krijg wederom een ip-adres toegewezen. perfect dus, MAAR nu ga ik dus weer terug naar ruimte A en logisch lijk mij zou het dan gewoon weer werken; niet dus. hij meld zich weer aan in het draadloze netwerk maar daar blijft het bij. het werkt pas weer als ik een nieuwe pcmcia of usb wireless client kaart in mijn laptop plaats. op de pc die in die ruimte staat werkt het dus ook, maar die hebben we dus eens verplaatst naar die andere ruimte en weer terug geplaatst en toen werkte het net als bij de laptop ook ineens niet meer, als ik dan ga pingen dan kom ik bij het 1e linksys kastje, dus hij gaat wel door het AP heen maar krijgt de draadloze verbinding niet meer voor elkaar, terwijl Tegelijktijd een andere pc die daar ook staat en nog niet in die ruimte is geweest gewoon kan internetten over die draadloze verbinding, hetgene wat ik nu allemaal al gedaan heb;

* Alle Pcmcia card geflashed met nieuwste versie incl de accesspoints van avaya
* de linksys zijn niet geflashed omdat op de website een oudere versie staat dan de geinstalleerd
* de 2 linksys kastjes werken met een zelfde ssid
* de 2 accesspoints werken op een verschillende ssid en een verschillend channel (overigens ook al een zelfde channel geprobeerd)
* beveiligingen en security settings allemaal gedisabled
* alles gereset naar fabrieksinstellingen.

echt heel vreemd vind ik het... is er iemand die mij nog tips kan geven, bijgevoegd ff een simpel situatie schetsje wat ik bedoel, waarbij;
rood = accespoint avaya
groen = linksys wap 11
paars = draadloze verbinding
blauw = muur
zwart = utp

http://huizen.dds.nl/~rjmooms/situatie.JPG

• Thunderbyte
heb overigens vandaag de Accesspoints vervangen van avaya voor linksys accesspoints en voor de zekerheid beide wap 11 linksys bridges ook vervangen voor nieuwe kastjes... maar nog niet opgelost....

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik denk dat bij jou het probleem zit in dat ie over moet stappen naar een ander accesspoint, net zoals je met je gsm tijdens het rijden overgeschakeld word.
Ik weet niet meer precies hoe het ook al weer heete.
Ook de oplossing weet ik niet.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Thunderbyte
als ik snap wat je bedoel zou het kunnen, alleen waarom komt dit probleem dan maar in 1 situatie voor, dus
Kantoor A werkt --> Kantoor B werkt niet
Kantoor B werkt --> Kantoor A werkt --> Kantoor B werkt