Problemen met mijn Chaintech Geforce4 Ti4200/128MB

Pagina: 1
Acties:

• s0nik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 20:38
Hi!

Ik heb vorige week een Chaintech GF4 Ti4200/128MB gekocht, maar helaas heb ik deze nog niet kunnen gebruiken bij games (originele, zelfs met de standaard meegeleverde).

Zo loopt eigenlijk na het spelen van vrijwel elk spel (ofwel direct of na een paar minuten) mijn computer vast. Ik krijg dan een wit scherm of hij gaat re-booten.

Ik heb de laatste detonator drivers (40.71) en de voor XP gecertificeerde drivers geprobeerd, maar helaas heb ik bij beide geen succes.

Mijn systeem ziet er als volgt uit (misschien verklaart dit wat voor jullie?):

- Asus P4T
- Intel P4 1.7GHz
- 256 MB
- Chaintech GF4 Ti4200/128MB
- SB Live 5.1
- NIC 3C905-TX
- Voeding 400W

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik wellicht nog zou kunnen proberen?

TiA!!

grtz!

sONIk :?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Spontane reboots en hangende schermen kan op een hitteprobleem duiden. Je hebt de cpu of vid kaart niet overgeklockt?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Heb je je oude videokaart drivers wel eerst verwijderd ? zo niet, zou ik eens een schone windows installatie aanmaken

Verwijderd

als je nog garantie hebt, dat zal wel met zo'n nieuwe kaart, moet je gewoon terug gaan naar de winkel. Ik had het probleem ook en kon hem na 3 maanden zonder problemen inruilen (bij CTW, topzaak). Je hebt toch niet overklokt he, want dan is de schade voor eigen rekening.

• s0nik
Ik had voor deze kaart een GF2 GTS, alle drivers (zelfs in de registry) heb ik verwijderd.

En wat overklokken betreft.. ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen.

Lijkt me dus maar 1 oplossing.. terugsturen :'(

Verwijderd

probeer eens de nieuweste drivers te instaleren

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat 1 van deze 3 dingen het probleem is:
• Videokaart wordt te heet (test het eens terwijl de kast openstaat),
• Voeding trekt het niet (ook al is het een 400W..). Wat zijn de waardes van de 5v en 12v lijnen als de pc stressed is?
• De kaart is brak, terugsturen en een op een nieuwe wachten. Om zeker te weten dat het aan de kaart ligt kan je hem in een ander (goed werkend) systeem testen.

Probeer die eerste 2 punten ff uit en als het niet helpt maar eens bij de winkel langsgaan of mailen. Succes :)

• s0nik
Pollewob thnx voor je reply.. kun je me wat meer vertellen over je 2e punt.. Die kan ik niet zo goed volgen.. Hoe kan ik dat meten?

groetjes,

sONIk

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Installeer een programma zoals bijvoorbeeld Motherboard Monitor. Daarmee kan je kijken hoe hoog de 5v en 12v waardes die je voeding afgeeft in werkelijkheid zijn. Als de werkelijke waardes meer dan 5% afwijken kan dat duiden op een te zwakke voeding. Met stressed wordt bedoelt dat je pc bezig is met dingen zodat de voeding maximaal belast wordt.

Ajb niet meer groeten + nick onder een post zetten: Begroeting onder posts & replies :)
Pagina: 1