Toon posts:

Celly 566 vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe snel is een overgeclockte celly 566@850 in verhouding tot een coppermine 500@700 en een duron 600@900

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:34
Wat die coppermine betreft gaat het er om hangen. Wat die Duron betreft: Woessssssh: waar was die celly? O hij loopt nog wat achter.

Hop,hop,hop!

• Wimpy006
  • Laatst online: 04-09 15:37
Eej maar jij bent wel heel zeker van je overclockresultaten he

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Tja, die cellie stelt natuurlijk geen f&ck voor ivm de duron, de duron blaast zelfs de PIII soms eruit..laat staat als je hem overklokt..

Verwijderd

Mijn Celly566@933 raced een Duron 700 met hard voorbij en ik gvd niet zo een duur mobo te kopen van Fl. 400 +

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mijn duron 600@950 raced jou celly er wel niet met zoon gemak uit, dat wil jij niet weten :)

Hier staat tekst

• basset
  • Laatst online: 04-09 15:34
Puffy,

Als je die Duron Overklokt naar 800 of 900 dan kan je celly het ook wel vergeten hoor. Maar je hebt gelijk van dat moederbord, dat houd mij ook tegen om mijn 300@450 te vervangen. Maar ja, celly 566 280,- adapter 39,- en koeler 40,- =360,- Koop ik liever een soltek van 350 met een duron 600 a 170,- dan scheelt het maar 160 gulden en dan valt het ook weer mee. (Uiteindelijk denk ik dat ik maar wacht tot de PIII 900 goedkoper wordt. Ik heb nl gezegd voor mezelf, dat ik pas ga upgraden als de processor op dubbele snelheid net zo duur is als mijn celly300A van 200,-. De duron heeft deze potentie, maar ik wacht toch nog even om te kijken of ik mijn moederbord nog wat langer kan houden

Pffff wat een verhaal zeg.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

ik had een celly 1 466@588 met een slotket en een golden orb. De proc en slotket heb ik weten te verkopen voor 175,- samen en de Orb heb ik gehouden. Toen heb ik voor 335,- een celly 2 600 gehaald inclusief abit slotket III. Dus ik heb 160,- betaald m'n golden orb erop gezet en daarmee een upgrade van celly466@588 naar Celly2-600@900. Volgens benchmarks bijna twee keer zo snel. Niet slecht voor 160,-!
No way dat ik daarvoor een moederbord, zwaardere voeding en Duron voor had kunnen kopen.
Als je een Bx moederbord hebt dan kan een Celly 2 een prima upgrade zijn. En straks als DDR ram en die amd 760 chipset beetje ingeburgerd zijn dan zien we wel weer verder!

Wat snelheid betreft is een duron op dezelfde mhz instelling ongeveer 10-11% sneller dan een Celly2.
Die 10% is geen 400 piek voor een mobo + 170 piek voor een duron proc waard. Zeker als DDR en nieuwe chipsets voor de deur staan die ECHT een groot verschil gaan maken!

De Bx chipset is de meest economische chipset ooit. Die chipset doet het nog steeds prima en bijna alle intel procs van dit moment passen erop (alleen P4 niet). Daardoor ga ik ook pas upgraden als de bx de snellere mhz-en niet meer kan ondersteunen en het verschil te groot wordt.

Iedereen die een nieuwe computer koopt of geen bx (of nieuwer intel) board heeft zou ik een duron aanraden uiteraard.

Duron en P3 zijn ongeveer even snel.
Pagina: 1