Toon posts:

Internet connectie PDA (HP jornada)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriend welke in de laatste weken van zijn leven is aanbeland, rolstoel en al.

Nu heeft hij een hp jornada 560 gekocht zodat hij dat ding altijd bij zich kan hebben. Nu weten zijn ouders/zussen/broers niet hoe je met dat ding op het internet kan komen.

Hij wil: draadloos internetten.
PDA in zijn hand, modem ergens op een kastje verbonden met telefoonnet(internet)

Ik heb totaal geen verstand van pda's en al helemaal niet van draadloos internetten, maar ik probeer het toch voor hem op te lossen, zodat hij nog wat mails ed kan versturen.

Is het mogelijk om een pcmcia kaart te kopen die draadloos met een modem kan conecten welke dan op zijn beurt weer de connectie tot internet tot stand kan brengen.
Of denk ik nu te makkelijk.

Ik heb gezocht op de website van www.hp.com/jornada maar niet echt gevonden wat mij verder kan helpen/duidelijkheid kan verschaffen.

Is er hier iemand die zijn situatie begrijpt en mij kan vertellen wat er nodig is om zijn pda mailtjes te laten versturen, dan kan ik nog aan zijn wens voldoen.

Verwijderd

Ik zie dat die 560 met USB wordt afgeleverd.
Je hebt hele kleine Blue-Tooth USB blokjes, kosten 80 euro per stuk.

Doe je er 1 in die Jordana; en 1 in de pc, en je hebt een draadloze verbinding.
Ik weet alleen niet of er Pocket PC 2002 drivers worden meegeleverd met zo'n Blue Tooth pennetje.

Deze dingen bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_1b2067da2f0e1c04719e34f8bb8621bf/i-1.JPG

Kun je bij de betere pc winkel kopen.

Verwijderd

een compactflash draadloos netwerkkaartje in de pda
een usb draadloos netwerk geval in de computer
internet delen

klaar

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat hij in een verzorgingshuis zit en geen computer tot zijn beschikking heeft.

Alleen die PDA en een telefoonaansluiting.
Is het dan mogelijk om dat ding e-mailtjes te laten versturen (liefts draadloos ivm zijn mobiliteit)

In ieder geval bedankt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

DarkSide

theres no place like ::1

Moet wel mogelijk zijn. Ik kan met mijn clie via IR en mijn mobiel zo het net op.
Gewoon een browser downloaden. Gegevens van je ISP en je bent klaar.
Nu is via mobiel wel een beetje prijzig. Maar je kan oo IR modems kopen.
Deze sluit je aan op je telefoonaansluiting en maakt er zo verbinding mee.
Dit kan je ook verkrijgen met bluetooth. Maar dat is geloof wel een stukje duurder.
Zeker omdat je ook nog een module voor je PDA moet aanschaffen. Terwijl IR er meestal al wel op zit. Nadeel van IR is echter dat je gericht moet richten en de afstand niet groot is.
Bluetooth kan je in een straal van ongeveer 10 meter werken.
Maar er zijn dus wel modems voor beschikbaar.
kijk anders even met google. of op http://pda.boogolinks.nl/
Hier staan ook wat pocketpc sites en kan je daar wat verder zoeken.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
IR = Infrarood neem ik dan maar aan :)
Dus als ik het goed begrijp zijn zijn mogelijkheden:

Met behulp van IR communiceren met een IR-ontvangend modem welke dan de koppeling is met I.net
Of een bluetooth sender op de PDA en een bluetooth ontvangend modem voor de i.nt koppeling.

Is zo'n bluetooth tooltje wat je op je pda klikt (pcmcia aansluiting :?) gestandariseerd, maw er hoeven geen speciale drivers geladen te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een compact Flash modem geworden...
Jaaa die bestaan alleen zijn verrekte duur, maar dat mag de pret niet drukken.

Een sitecom
Pagina: 1