Toon posts:

7-pins tv uitgang videokaart--> S-vhs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Point Of View TI 4200 XP videokaart, hierbij zat helaas alleen een kabeltje inbegrepen van mijn videokaart naar composite toe om hem aan te sluiten op mijn televisie.

De tv-uitgang op mijn videokaart bestaat uit 7 pinnen, na zoeken op internet kwam ik erachter dat dit te maken heeft met 7-pins svhs kabels. Nu zou ik graag willen weten hoe/waar ik aan een kabeltje naar svhs kan komen, want composite ziet er gewoon bar slecht uit :( , of moet ik zelf misschien gaan solderen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Standaard is een TV-Out een S-VHS uitgang. (Kortom, die 7 pins waar jij het over hebt, dat is je S-VHS aansluiting. ;) ) Daar krijg je dan een verloopje bij van S-VHS -> Composite.

S-VHS -> S-VHS en S-VHS -> Scart kun je gewoon bij de Megapool of Expert ofzoiets kopen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie GameOver,

standaard SVHS kabels zijn 4 pins, dus ik kan bij de meeste zaken dus gewoon een verloopstukje kopen van 7-pins naar 4 pins dan, als ik het goed begrepen heb?

Laat maar:

heb hem door, kan gewoon een standaard svhs kabel er achter in pluggen, beetje dom van mij maar ja :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, er zijn vier contactpinnen, een zwart plastic geleide nokje (wat er op de aansluiting ook als een pinnetje uit kan zien en een inkeping aan de onderkant. Dat is standaard S-Vhs.

Weet je zeker dat ding er bij jou zo niet uitziet, anders heb je wel een erg raar ding?

Tis toch ook gewoon een ronde femaleconnector neem ik aan?

Aannames zijn fataal.