Toon posts:

4 disks in IDE-RAID-0 sneller ???

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de Promise-IDE-RAID controllers (Fasttrak TX-2) zitten 2 poorten. Op elke poort kun je 2 harddisks aansluiten. Echter, aan elke poort zou dan een master en een slave moeten hangen. Oftewel de master en de slave mogen slechts om de beurt 'praten'. Dit zou betekenen dat in RAID-0 (nul) 4 disks theoretisch net zo'n grote data-doorvoer geeft als aan elke poort 1 disk.

Is dit werkelijk zo of mis ik iets ?

Weet iemand bovendien wat de invloed op je IDE-RAID-array is als er vier schijven aanhangen met elk 8 mb cache in plaats van vier schijven met elk 2 mb cache ?

Verwijderd

2 x Raid 0 -> geeft al een boel disk prestaties.
4 x Raid 0 is wel sneller maar je moet niet van 4x de snelheid uitgaan.

Tevens pas op! er hoeft maar 1 schijf uit te vallen en je bent alle data kwijt!

Ik denk zelf hoe meer cache hoe beter..... _/-\o_

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 23:29:
Op de Promise-IDE-RAID controllers (Fasttrak TX-2) zitten 2 poorten. Op elke poort kun je 2 harddisks aansluiten. Echter, aan elke poort zou dan een master en een slave moeten hangen. Oftewel de master en de slave mogen slechts om de beurt 'praten'. Dit zou betekenen dat in RAID-0 (nul) 4 disks theoretisch net zo'n grote data-doorvoer geeft als aan elke poort 1 disk.

Is dit werkelijk zo of mis ik iets ?

Weet iemand bovendien wat de invloed op je IDE-RAID-array is als er vier schijven aanhangen met elk 8 mb cache in plaats van vier schijven met elk 2 mb cache ?
Ik denk dat je dan beter RAID0+1 kunt doen.
Zo snel als een RAID0 en zo betrouwbaar als RAID1

Maja...RAID0 is ook zat

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En niemand noemt RAID5 (3 schijven minimaal) snel en het veiligst
Grappig die vraag stel ik in een ander topic ook al.

Enne dat die kaart geen RAID5 ondersteunt weet ik wel maar heeft hij die kaart al????? Hij wekt de indruk van niet.

ARME AOW’er

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Dick schreef op 26 oktober 2002 @ 00:35:
En niemand noemt RAID5 (3 schijven minimaal) snel en het veiligst
RAID-5 kan niet met zijn controller.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad die kaart nog niet, maar ik wil RAID-0(nul), dus geen 1, 3 of 5. En ik wil echt weten of het de investering waard is (afgezien van de extra ruimte) om er 4 in plaats van 2 aan te hangen. Bij SCSI-RAID-0 is het verhaal makkelijker, omdat alle schijven tegelijk mogen kwebbelen. Ik kan nergens iets vinden in tests, ook niet over die 8 mb cache.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw theorie is correct. Verder is 8MB cache over het algemeen inderdaad sneller. Maar je was vast ook tot deze conclusie gekomen als je wat reviews op storagereview of THG had gelezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.