Instabiel systeem...

Pagina: 1
Acties:

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ok... Ik heb nogal een lastig probleem. Mijn systeem is redelijk instabiel. Als ik het systeem opstart, heb ik 5 van de 10 keer een Windows protection error(het befaamde blauwe scherm)net voor dat ik in windows kom. Als ik daarna opstart in safe mode, en reboot, is alles weer in orde. (En dan blijft alles goed werken.)

Ik heb al van alles geprobeerd. Systeem geformateerd, WindowsME geinstalleerd, er weer af gehaald, Win98SE er weer op gezet, maar het probleem blijft. Ik heb de Bios geflashed, ALLE devices hebben de laatste drivers...

ik weet het echt niet meer. Mischien dat iemand nog wat tips heeft.

Wat systeem info:
AsusK7V-Athlon 650@650
128mb (pc133@100)
Diamond viper 770 ultra (niet overclocked)
IBM 30gb 7200rpm (op ATA66)
Maxtor 7.1gb 7200 (op ATA33)
Asus 34spd CDROM
Creative SB64 PCI
Intel 10/100 pro+ (NIC)
Adaptec 2940uw SCSI card (ook geflashed)
1gb Jaz drive
Externe USB ISDN adapter

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Probeer het eens zonder Netwerkkaart ..

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hoeveel vermogen heeft je voeding?

Verwijderd

Kijk effe wat er precies op dat blauwe scerm staat. Vaak kun je ( nou jaa.. sommigen van ons.. je moet er een beetje gek voor zijn...) daaraan zien waar het fout gaat. ;)

Meestal wauwelt'ie over d'een of andere VXD, of een geheugenadres.

Verwijderd

Volgensmij weten ze bij Microsoft zelf nog niet eens wat die Blue Screen meldingen nou precies inhouden :)
1) Als je de 'Blue Screen' krijgt en er staat iets met 'Fatal exeption in module bla bla VXD bla bla...) Dan kun je er rustig vanuit gaan dat het een geheugenprobleem is. Dit kan komen door verkeerde instellingen in het BIOS (geheugen wordt te snel aangestuurd, Cas2 ipv Cas3) of je hebt gewoon brak geheugen.
2) Ik ben dit soort problemen ook vaak tegengekomen bij mensen die een te laag Wattage voeding gebruiken. Check de site van AMD of jouw voeding geschikt is.
3) Indien het geen van deze 2 dingen is, is de beste oplossing om een zo kaal mogelijk systeem op te bouwen. Dus alleen Hdd en Vid.kaart. Windows installeren, controleren of hij goed loopt en dan vervolgens 1 voor 1 je andere kaartjes installeren, en tussendoor steeds checken of hij stabiel is.

Gezien jouw systeem zou het best mogelijk kunnen zijn dat 2 of meerdere PCI-kaartjes een bepaald IRQ sharen wat niet helemaal goed gaat. Alhoewel dit zou moeten kunnen.

suc6

Verwijderd

ja ja...

Blue screens met vxd meldingen komen door conflicten met foute drivers en de hardware.
De VXD module geeft aan in welke driver.

Alleen VMEM-vxd meldingen slaan op het geheugen. VMEM is geen driver maar deel van de win32 kernel.

• Aeon
Ik zal de exacte foutmelding eens geven. Het was inderdaad iets met .vxd nogwat. Voor nu, bedankt voor de tips.

ps. ik heb een 240 watt voeding volgens mij.

Verwijderd

Hallo Hooi :)

jij zegt:
Blue screens met vxd meldingen komen door conflicten met foute drivers en de hardware.
De VXD module geeft aan in welke driver.

Je hebt zeker gelijk, dat zal dit zeker niet ontkennen. Helaas wordt de VxD niet altijd vermeld. Maar ookal wordt een bepaalde VxD (virtual device driver) wel vermeld, dan hoeft het niet speciaal hieraan te liggen. Het kan nogsteeds een geheugenprobleem zijn. Een beetje wazig, ik weet het maar ik heb dit helaas in de praktijk al vaak ondervonden.

Misschien is het handig dat hij controleert of hij steeds dezelfde melding krijgt. Krijg je steeds zelfde melding met zelfde Vxd, dan zit Hooi beter in de richting dan ik 8).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook aan de getallen kun je vaak wat zien... Fatal Exception 0E is bijvoorbeeld vaak de videokaart, terwijl 0D vaak iets met sound of netwerk is. Ook de getallen in het geheugenadres kun je wat mee. Zijn de eerste vier getallen (voor de dubbele punt) 0028 of 0157, dan is het 99,99 procent zeker iets met video. Is het 0000, dan weet je zo goed als zeker dat je maar eens ander geheugen moest proberen.

Virussen? Scan ze hier!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Sommige mensen zijn sick ;)... (hmm eigenlijk begin ik ook errors uit mijn hoofd te kennen... ;)..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IceStorm: nou nee... dat krijg je vanzelf als je helpdeskmedewerker bent en in totaal zo'n 3000 systemen hebt geserviced...

Virussen? Scan ze hier!

• Aeon
Bedankt voor de feedback iedereen. Het bleek de externe ISDN adapter te zijn (USB)Deze heeft geen voeding, dus trekt al zijn stroom uit de USB bus. Zou het dus toch een voeding probleem zijn?

PC loopt in ieder geval weer als een zonnetje. Thx all

Verwijderd

Zet DMA in Windows eens uit.

Dit geeft bij mij problemen op:
Motherboard: Abit KT7 (max. ata/66)
HD: Maxtor 20.4 GB DiamondMax VL30 ATA/100

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:21

J.W

EUH
een voor een je dimmetjes er uit laten
vervolgens videokaart, vervolgens netwerkkaart ................ get the drift
dan kom je er heus wel achter

Verwijderd

ja, beste mensen, ik kom net het zelfde prob tegen, en zoek in de search en vòila

bx-cel met p233 boxed
quantam bigfoot van 2 gig
seagate st 3660a van 500 megs
diamond stealth 3d 2000

en nadat je gereboot heb na het blauwe scherm (fatal execption 0D) zegtie dat er een aantal files corrupt zijn, en dat windows opnieuw gesetup moet worden, is dit de oplossing?

ik heb videokaart & netwerk kaart er uitgehaald net

greetz

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ff DocMem downloaden ([url="http://http:/www.simmtester.com"]http:/www.simmtester.com[/url]), en die even 50 runs laten draaien. Als die een fout geeft (kan even duren), kun je je geheugen weggooien/inruilen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

ok, simmtester runt nu, maar in scandisk geeft ie aan dat er een aantal cluster naar z'n graf zijn, kan dit een rede zijn dat div. install van os'en niet lukt?

als scandisk runt geeft ie wat foutmeldingen dat clusters rot zijn, dat fixt ie dan runje hem nog een keer en dan is er geen vuiltje aan de lucht, dan vraagt ie of ik een oppervlakte scan wil, en dat duurt heel lang, waar ie dan toch nog foute clusters vind,

klinkt als stukkende hdd??

thnx alvast

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het zou idd ook aan je HD kunnen liggen... Bad-clusters in niet echt veel aan te doen. Ga eens naar de site van je HD-fabrikant en haal eens zo'n diag-tools diskje op. Die kunnen vaak wat beter testen dan scandisk...

Maar laat eerst die memtest maar 50 runs draaien, ik ben benieuwd

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Probeer het eens mt een andere harde schijf en dan daar een schone install. van Windows erop proberen te gooien. Eens kijken hoe dat loopt/hoe stabiel je systeem dan is.

Verwijderd

ja, daar was ik ook op gekomen, ff fdisken en formatten en dan laat ik het even horen

thnx !

nog even een editje erbij

dit is slechts een 519.71megs hdd'tje

is dit genoeg om er w98lite op te zetten? ikkan op de M$-site er weinig van vinden

Verwijderd

Het past er wel op, maar je schijfje zit wel meteen vol. Koop toch gewoon een nieuwe van 20 GB, momenteel rond de Fl. 250,--

Verwijderd

Hmmm.. Ik werk zelf met tweedehands computers.
Daar gooi ik weleens een andere cpu in en vergeet weleens de kloksnelheid goed te zetten :D

Vaak krijg ik dan ook een windows protection error.
Dus zou ik voor de zekerheid even kijken of de kloksnelheid wel goed staat..
Pagina: 1