PC hangt bij Lan gamen.

Pagina: 1
Acties:

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 17:50

gex

De gekste

Topicstarter
Ik heb 2 pc's via cross cable op elkaar aagesloten, file sharing werkt goed, maar zodra ik via Lan probeer te gamen hangt steeds 1 van de 2 pc's.

PC1 P4 2,4Ghz met GF4TI4200, 1GB 2100 geheugen. IP 192.168.0.1
PC2 Athlon 650, met TNT2, 512MB PC133 geheugen. IP 192.168.0.2

Beiden hebben een Realtek 10/100 netwerkkaartje.

Het is dus steeds pc2 die gaat hangen na eventjes gespeeld te hebben, PC1 is de server (maar ook als pc2 server is gaat het fout.)

Wel belangrijk is dat hij bij opstarten aangeeft dat er een identieke netwerknaam is, maar die kan ik niet vinden.

Games die ik geprobeerd heb zijn: Return To Castle Wolfenstein en MOHAA.

Ik draai WinXP NL met SP1.

Waar kan dit nu aan liggen ?

Verwijderd

gex schreef op 25 oktober 2002 @ 23:17:
Wel belangrijk is dat hij bij opstarten aangeeft dat er een identieke netwerknaam is, maar die kan ik niet vinden.
Dit is netbios gezeur en heeft (in dit geval) niets met tcp/ip te maken.

Laat op de achtergrond even een 'ping' meelopen. start een command-prompt en type:
ping 192.168.0.1 -t >> blabla.txt
De '-t' is belangrijk, anders voert hij maar 4 ping's uit.
Game-on en bekijk blabla.txt als de game vast loopt. Als hier een hik in zit; loopt het spel op protocol nivo vast en zit er (waarschijnlijk) een foutje in 1 van beide netwerkkaarten.
Als bijvoorbeeld pc1 max 10Mb half-duplex aan kan en pc2 staat vast op 100Mb full-duplex krijg je receive-buffer problemen; quake-engine over de zeik; einde game. Je kunt natuurlijk ook even van te voren deze instellingen na kijken.

PS: edit ivm teveel bier en laat tijdstip

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Installeer die protocollen anders eens opnieuw...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verander de computernaam ...... daar kijkt hij naar

Iperf

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 17:50

gex

De gekste

Topicstarter
Ik heb maar Windows opnieuw geinstalleerd (moest toch een keer gebeuren) en het probleem lijkt opgelost te zijn.