5400 RPm of 7200 RPM

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Hallo mensen van het goede leven. B)

Ik heb sinds een week een nieuwe pc in elkaar geknutseld. [ zie sig]

Nu zit daar een 5400 rpm 40 Gb schijf in van maxtor.
met 4 partities.

En dat werkt dus traag als dikke stront door een rietje B)

En 40 Gb staat ook zo vol.

Dus ik moet een nieuwe hardeschijf erbij aanschaffen.

Ik speel veel games en download best wel veel , .

Is het verschil nou echt merkbaar tussen 5400 rpm en 7200 rpm ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kort antwoord: Ja.
Lang antwoord: omdat de 7200 sneller draait, kan er per omwenteling meer data gelezen/geschreven worden. Dus sneller dan 5400. Waarom denk je dat de moderne SCSI schijven al op 15.000 rpm loeien? ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Zeker wel, anders moet je eens gaan kijken naar een 7200 RPM schijf met 8Mb buffer, die zijn pas bloedsnel. Als je Mobo ATA133 ondersteunt zou ik zeker daar voor gaan, want hoe sneller de interface, des te meer data kan er per seconde heen en weer.

Dan is het net of je stront met zo'n baggerschip opzuigt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik merkte het ook vroeger toen ik van mijn 6GB WD naar mijn 30GB Seagate ging! Sjezus! Dat ging HARD! Ik laad een lijst in met WinAmp, die was in een keer binnen ipv een vette vastloper! Echt aan te raden! Het is fantastisch!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Frag or die schreef op 25 oktober 2002 @ 23:30:
Zeker wel, anders moet je eens gaan kijken naar een 7200 RPM schijf met 8Mb buffer, die zijn pas bloedsnel. Als je Mobo ATA133 ondersteunt zou ik zeker daar voor gaan, want hoe sneller de interface, des te meer data kan er per seconde heen en weer.

De enige (goedleverbare) schijf met 8mb cache is de Western Digital JB versies en die zijn ATA100. Zowiezo merk je het verschil tussen ATA100 en ATA133 eigenlijk niet. Maxtor D740x serie is ATA133, maar is wel trager als de Western Digital JB.

En ja, een 7200rpm schijf is sneller, maar maakt meer lawaai en wordt warmer (over het algemeen).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik heb in mijn andere pc een maxtor 30gb met liquid bearing. echt heel stil.
Maar qua snelheid toch liever scsi160 of binnenkort scsi 320 :*)

Verwijderd

Frag or die schreef op 25 oktober 2002 @ 23:30:

Volgens mij ondersteund die van mij dat niet, maar ik merkte wel duidelijk dat programma's, waaronder Windows, een stuk sneller opstarte toen ik er een 7200 toerenschijf in hing.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 01:25

icecoolsniper

never run from a sniper!

Microkid schreef op 25 oktober 2002 @ 23:04:
Kort antwoord: Ja.
Lang antwoord: omdat de 7200 sneller draait, kan er per omwenteling meer data gelezen/geschreven worden. Dus sneller dan 5400. Waarom denk je dat de moderne SCSI schijven al op 15.000 rpm loeien? ;)
/offtopic
jammer dat die dingen zo duur zijn, kheb geprobeerd een SCSI schijfje af te troggelen bij me pa's werk, helaas wilden ze em niet verkopen
/offtopic
7200rpm is aan te raden, ik heb zelf 5400rmp en het is zo traag als een dikke hoop stront die er al 6 maanden ligt.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
7200 is merkbaar sneller dan een 5400.
ik heb een maxtor 80gb d740x schijf, liquid, maar deze maakt wel een fluittoon....

Verwijderd

Altijd 7200 kizen ja. Vooral seektijden zijn beter omdat de schijf sneller rond is...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat denk je zelf? Lees anders wat reviews joh :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.