Toon posts:

De client van ICS op een andere IP als 192.168.0.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn linuxserver tijdelijk op mijn werk kunnen benaderen via internet nu heb ik in XP internet verbinding gedeeld en dit werkt allemaal perfect zelfs linux ziet kans om te pingen naar buiten maar alleen op de DHCP functie en dan krijgt hij een 192.168.0.* range, alleen nu kun je deze range niet gebruiken voor een webserver. als ik het via de 172.16.2.* range probeer ziet de linux bak geen kans om naar buiten te pingen.

IP configuratie

Windows XP met ICS 172.16.2.1
Linux DHCP maar ik wil graag 172.16.2.*

ps. met w2000 kan ICS van XP wel gebruiken in de 172.16.2.* range

Verwijderd

Benaderen.....je bedoelt telnet oid? kijk eens op www.vandyke.com. Zij leveren een ssh-server voor windows. (ssh staat voor secure shell) SSH is default actief op een linuxdoos (standaard install.) Dus......ssh vanaf je werk naar je windows machine, vervolgens ssh je door naar de linux machnine. Simpel......toch?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest maar het is de bedoeling dat ik mijn linuxserver die thuis staat op mijn werk kan bereiken over internet via mijn XP bak met ICS

linuxbak ---------XP Prof ICS ----------Internet ------- PC Werk

heb al ping gehad op mijn linux bak alleen maar met een 192.168.0.* adres alleen die wordt niet geaccepteerd als server

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Je kunt niet zomaar een willekeurig IP adres geven aan die linuxbak... ik neem aan dat je het IP adres van je XP bak van je internetprovider gehad hebt... Wat je moet doen is portmappen....

Dus zorgen dat een request voor een bepaalde service (op een bepaalde poort dus) wordt doorgestuurd naar je linuxbak met IP adres 192.168.1.x (of whatever).... OMm dit te kunnen moet je geschikte software draaien ipv ICS, bijv Winroute Pro...

Verwijderd

Bereiken?!?!?!?!? Wat wil je dan bereiken. http, X, pop, ssh, telnet en ga nog maar even door. Als het een http-pagina is lijkt het (gezien je tcp/ip kennis) het handigste om de service te 'runnen' op de windows machine en de content mappen mbv Samba.

Even voor de duidelijkheid je wilt van je werk-PC naar de linuxdoos thuis?

Dat het via internet gaat snap ik; dat er een windows PC tussen zit snap ik ook.
De laatste MickeySoft kreten ken ik niet; ICS wtf is dat nu weer.....staat dat voor InternetConnectionSharing of zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat er een poort voor ssh open komt te staan en een poort voor webmin poort 10000.

Maar het enige struikelpunt is dat mijn linux bak van windows een ander ip moet krijgen dan een 192.168.0.* adres.

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 25 oktober 2002 @ 23:25:
Je kunt niet zomaar een willekeurig IP adres geven aan die linuxbak... ik neem aan dat je het IP adres van je XP bak van je internetprovider gehad hebt... Wat je moet doen is portmappen....

Dus zorgen dat een request voor een bepaalde service (op een bepaalde poort dus) wordt doorgestuurd naar je linuxbak met IP adres 192.168.1.x (of whatever).... OMm dit te kunnen moet je geschikte software draaien ipv ICS, bijv Winroute Pro...
Kan dit ook met het dos commando ROUTE

Verwijderd

Ik zou zeggen: kijk eens in het port-mapping topic. Dit is precies wat je nodig hebt.
Pagina: 1