Toon posts:

@home via E-tech router gaat trager *

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E-tech Cable router met 4-ports switch. Als ik deze aansluit dan krijg ik op beide aangesloten PC's geen of een zeer trage internetverbinding. Als ik 1 PC rechtstreeks op het kabelmodem aansluit is de verbinding wel optimaal.

Ik heb al geprobeerd om de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen middels de resetknop op de router. Daarna de instellingen in de router weer stap voor stap goed gezet. Echter de trage verbinding blijft.

Weet iemand een oplossing?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nieuwe router? Ga dat ding dan eens omruilen...
En wat gebeurt er dan als je maar 1 PC op de router gooit, ook traag, of niet?
Download eens een speedpatch van speedguide, misschien dat dat helpt...

Eehm...weet ff niks meer te verzinnen verder :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Heb je wellicht op de computers allemaal verschillende netwerkkaarten?

Zoja, zorg dan dat ze allemaal dezelfde zijn.
IUk had het probleem ook. Mijn eigen bak had een 10/100MBit kaartje en die van mijn huisgenoot de standaard @home 10 MBit. Wanneer we beide aangesloten waren op mijn linksys routertje dan had ik toppie verbinding en hij nul. Wanneer hij alleen op de router zat had ie wel toppie verbinding.

Verwijderd

netwerkkaart ff op 100MBit zetten, en dan moet het goed zijn...
Zo heb ik het ook gedaan, de ene computer was snel en de andere niet... de ene stond ook op 100MBit en de andere op 10Mbit... dus nu staan ze beide op 100 en dat werkt perfect....

maar je netwerkkaart moet dat wel kunnen natuurlijk.
(ik gebruik dezelfde router)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:27

tozzke

aka tozzert

probeer de netwerkkaartjes eens op half duplex en dezelfde snelheid te zetten... hiermee was bij mij een soortgelijk probleem opgelost

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:27
Ik heb dezelfde router, en het maakt geen flikker uit hoe je je netwerkkaartjes insteld.
Die 4 poorts switch die er in zit is namelijk autosensing en kan dus zowel 10 als 100 megabit en half en full duplex aan.
Je zult het probleem dus ergens anders moeten zoeken!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

koop een hub werkt net zo hard als je het modum aansluit oppoort een en de pc's op de andere poorten werkt het ook en bent 50euro goedkoper uit

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:27
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:30:
koop een hub werkt net zo hard als je het modum aansluit oppoort een en de pc's op de andere poorten werkt het ook en bent 50euro goedkoper uit
Erm, jah natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

Een hub deelt je internet ook echt he, tuurlijk Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif
Misschien is het beter als je niets van een onderwerp afweet dat je gewoon geen reply post!

Ajuus!!!Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gifAfbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gifAfbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• tozzke
  • Laatst online: 06:27

tozzke

aka tozzert

j_iscool schreef op 03 november 2002 @ 12:22:
Ik heb dezelfde router, en het maakt geen flikker uit hoe je je netwerkkaartjes insteld.
Die 4 poorts switch die er in zit is namelijk autosensing en kan dus zowel 10 als 100 megabit en half en full duplex aan.
Je zult het probleem dus ergens anders moeten zoeken!
bij mij was dit dus echt het probleem, nu werkt het als een zonnetje

misschien dat de verbinding tussen modem-router niet fullduplex is, en dat het daarom fout gaat (het gaat immers om de internetverbinding)
(als ik voorheen mijn NIC waaraan mijn modem aangesloten was op full duplex zette, ging het mis)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik heb zélf ook zo'n router maar dan met Wanadoo Cable Basic en... Werkt prima zélfs nog sneller.. alleen als ik vergeet de verbinding te verbreken en de router uitgooi en weer aanzet is het effe zooien met connect/disconnect/router reset want daarna werkt het niet meer :s....maar verder bevalt ie prima. geen instellingen alles werkt.. MSN/FTP/ICQ/AW.. echt top aankoop...

Maar... Dan zit ik nog met een router prob. Ik heb een wát oudere pc (P1 166) die ook op inet moet.. maar die zoekt wel het ip op, pingen werkt maar krijg timeout, tracert werkt maar met timeout.. en Internet Explorer laat nix zien..

Oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2002 15:51 . Reden: Effe vraagje.. ]

Verwijderd

Ik heb zelfde probleem met de blauwe e-tech router. mijn internet sites zijn heel snel maar game ( ping ) het ligt aan mac adres dat in de admin gedeelte ingegeven moet worden teminste dat zegt e-tech. ik zal het morgen proberen want de connectie zuigt op moment. maar ik zal ook ff kijken dat al mijn pc op 10 mbit worden gezet.

Verwijderd

Ik heb het getest door een game te proberen maar hij loop al vast voor hij iets heeft gepingt.

• chromeeh
  • Laatst online: 07:11

chromeeh

the Gnome

Ik wil niet vervelend doen ofzo, maar een router zal relatief altijd heel iets meer vertraging geven, gezien de functie die hij moet vervullen....
Sommige router merken doen wel eens vervelend met het hele duplex verhaal....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

waar verander je die optie van 10 of 100 megabit?

Is dit ergens bij je router instelling of je netwerkkaart instelling? Zoja? waar?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 22:29:
Ik heb zelfde probleem met de blauwe e-tech router. mijn internet sites zijn heel snel maar game ( ping ) het ligt aan mac adres dat in de admin gedeelte ingegeven moet worden teminste dat zegt e-tech. ik zal het morgen proberen want de connectie zuigt op moment. maar ik zal ook ff kijken dat al mijn pc op 10 mbit worden gezet.

Lijkt me niet echt verstandig om hiervoor een topic van een half jaar oud omhoog te kicken.
Gelieve zelf een nieuw topic met voldoende info te starten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.