Toon posts:

Wordt ik Ge- DDos't?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zit met iets in mn maag (ja ook eten van daarstraks), maar vooral met het feit dat ik heel veel meldingen krijg in mn ZoneAlarm. Zoveel dat mn log file al een paar mb aan het worden is. Heb zijn allemaal 'NetBios Name' berichten.

Nu weet ik wel iets van tracing spoofing en dat soort zaken af, maar het vreemde is dat deze meldingen allemaal van een ander IP afkomen, er zit geen consistentie in. Ik kan het dus niet rapporteren bij een IsP oid.

Heeft iemand hier ervaring mee, zal het overgaan, kan ik er iets aan doen? Is het gevaarlijk? Heeft iemand het op me gemunt?

Goed, al met al redelijke n00b vragen i know, maar ik zit er mee.

Hieronder twee recente 'blocks' van ZoneAlarm.

Thanx voor het lezen en voor de eventuele reaktie :)

grrtzzz
Jya

---------------
vb1
The firewall has blocked Internet access to your computer (NetBIOS Name) from 62.82.177.xxx(NetBIOS Name).

Time: 25-10-2002 22:29:30

---------------
vb2
The firewall has blocked Internet access to your computer (NetBIOS Name) from 80.212.163.xxx (UDP Port 1028).

Time: 25-10-2002 22:26:26

(ps de xxx zijn voor de privacy van wellicht onwetende geinfecteerden)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
is nix bijzonders, computertje doet een request voor de netbios name (= computername) en de firewall laat nix door, dus doet alsof je computer offline is...ofwel nix aan de hand :)
een paar mb logs is niet echt vreemd verder, kan dat je ip in een veel gescande range zit ofzo :)

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
als je ddos krijgt ie niet zo erg of je gaat gewoon offline of trekt ineens heel veel mb'tjes :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Gewoon wat scans om te kijken of je poorten open hebt staan waar bepaalde mensen misbruik van willen maken als dat zo is. Geen DDos dus. Kan je ook niks tegen doen.

Verwijderd

Pc123 schreef op 25 oktober 2002 @ 22:54:
Gewoon wat scans om te kijken of je poorten open hebt staan waar bepaalde mensen misbruik van willen maken als dat zo is. Geen DDos dus. Kan je ook niks tegen doen.
DDos is distributed DENIAL OF SERVICE... of wel een der pc's recources dus danig in gebruik nemen dat is zijn 'service denied'. Ik denk dat jouw bak niet veel services aan het internet bied dus lijkt me niet erg toepasselijk.

Al probeert ie natuurlijk je bak down te krijgen door je logfiles op te laten stapelen. :P

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

als je nou gewoon geen zonealarm draait, net zoals ik al jaren......

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:48
Voor info over DDOS attacks kijk je op www.grc.com . Wat jij hebt is geen DDOS.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rebels schreef op 25 oktober 2002 @ 23:53:
als je nou gewoon geen zonealarm draait, net zoals ik al jaren......

Nee zeg, daar help je de topicstarter nou echt mee |:(

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for alle reakties, al begrijp ik Rebel's reaktie niet helemaal, bedoel je dat er betere programma's zijn, of dat als ik geen ZA draai mn pc helemaal open staat?

Verder ben ik gerustgesteld en ga me er verder ook niet druk om maken (alhoewel in een 'gescande range' zitten me niet gezellig lijkt, maar goed)

:)
tnx

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 00:57:
alhoewel in een 'gescande range' zitten me niet gezellig lijkt, maar goed
tnx

En daar is ZoneAlarm dus voor ;)

Dit onderwerp is overigens meerdere keren al aan bod gewest, zie daarom voor meer info de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.