Toon posts:

van 59 C naar 69 C asus probe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu juist een nieuwere versie van asus probe geinstalleert en wat zie ik mijn cpu staat nu 10C hoger is dat kan toch niet of is dat een bug der is nu asus probe v2.18.04 op en daarvoor 2.17

Verwijderd

Check je bios.. Asus probe is gaar. Geeft vaak verkeerde waardes aan.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je je bios checken ik ben echt een noob in dat gebied ma ik begin er stilletjes aan te werken ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 22:49:
Check je bios.. Asus probe is gaar. Geeft vaak verkeerde waardes aan.
Waarom is dat ding nu WEL gaar................en mijn aardappels niet ? :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

Waarom is dat ding nu WEL gaar................en mijn aardappels niet ? :S
Waar slaat dit op?? Hou dat soort replies lekker voor je ofzo |:( Er zijn ook regels tegen dit soort replies. Ik stel voor dat je die even gaat lezen ok? :O

Goed, bios ga je in door te rebooten en dan del ingedrukt te houden. Zoek de sectie waar iets staat van "Hardware Monitor" of "PC Healt Status". iets in die richting. Het heet bij elk mobo weer anders. Iig, als je daar bent zie je je temps en je voltages.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Hm, ik heb mijn Asus PC probe ook pas opgewaardeerd van V2.xx.xx naar V2.18.04. CPU temp is overall misschien 1 graadje gedaald.. (of is dat mijn Artic Silver 3? ;))

Ik hoor allemaal verhalen dat dat progje gaar is, maar ik heb er helemaal niks geen last van. Iig zijn de temps die die geeft STABIEL, niet dat de ene keer idle 39 en dan weer 34 is... Temps kloppen zelfs precies als wat mijn BIOS aangeeft... Want de BIOS kan toch geen 'fouten' maken?

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 26 oktober 2002 @ 19:53:
Hm, ik heb mijn Asus PC probe ook pas opgewaardeerd van V2.xx.xx naar V2.18.04. CPU temp is overall misschien 1 graadje gedaald.. (of is dat mijn Artic Silver 3? ;))

Ik hoor allemaal verhalen dat dat progje gaar is, maar ik heb er helemaal niks geen last van. Iig zijn de temps die die geeft STABIEL, niet dat de ene keer idle 39 en dan weer 34 is... Temps kloppen zelfs precies als wat mijn BIOS aangeeft... Want de BIOS kan toch geen 'fouten' maken?
Jawel.. op Asus bordjes is de temp vaak te hoog. Of dit tegenwoordig nog zo is weet ik niet. Maar ach, het gaat om de verschillen, dus het is niet zo erg.

En nee, Probe is niet altijd gaar, maar wel vaak :9 MBM5 is ook niet altijd goed trouwens. Zo is er altijd wel wat ;)

Verwijderd

zelfde "probleem"had ik ook.
afgelopen week de nieuwste probe erop gegooid. en nu zit mijn 1800XP (1533@1620) ook zo'n 5 graden hoger met alle metingen.
echter ik heb het sterke vermoeden (eigenlijk bijna zekerheid) dat nu de temp IN de proc wordt doorgegeven, en niet langer meer de temp VLAK BIJ de proc.... vooral ook omdat nu de responstijden van de temp.veranderingen veel korter zijn.
als ik nu BurnK7 aanzet, dan schiet de temp binnen een seconde 10-15 graden omhoog (van 45 idle naar 60-62 stressed).
dus ik hoop dat dit je zorgen wat wegneemt.
btw ik heb BIOS 1014 erin zitten. mobo is a7v333 rev 1.01
Pagina: 1