Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AMD 760

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik nog steeds niet een goed beeld heb. Zouden jullie wellicht NOG een review kunnen plaatsen?

(+1 grappig)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Inderdaad. Bij de meeste dingen wordt gezegd dat niet iedere review van elke wazige site gepost hoeft te worden (alleen van zgn. goede sites als THG of Sharky), maar bij dit ding wordt echt iedere review gepost! Beetje jammer eigenlijk.

Oh ja, -1 flamebait ;): Nu nog afwachten of dat met nieuwe Intel speeltjes ook gebeurt....

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D ROFL :D

(-1 troll)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ach ja, dat kun je verwachten: Tel bij elkaar op de persoonlijke voorkeur van een aantal T.net "CEO's", het geld van een firma die hier rechtsonder staat en je weet waarom de berichtgeving hier soms aardig richting het tendentieuze THG-niveau (waarom denk je dat die een clawhammer in z'n logo voert ;)) afzakt. Werpt wellicht ook een licht op het niet uitvoeren/doorvoeren van een beloofde ban van 1 van AMD's fanatiekste groopies die hier rondloopt.

Die van Anandtech was 1 vd weinige goede reviews, zoals vaker. Het is ook lachen als je ziet hoe stil het is kwa 'fan-geblaat' onder het nieuwsbericht over die duitse TecChannel review van afgelopen maandag, die de 760 met DDR teleurstellend vond.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Hielko
  • Laatst online: 17:24
testcase: ja, túúrlijk..... :(

• Cookie
Hielko, voelde jij je aangesproken door die afkorting CEO ? :)

'Kzever: heel fijn, houwezo. Het scheelt echt als je eerst nadenkt voor je iets neertypt en verstuurt. Al dat [edit/gewijzigd door...] is dan overbodig.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

An sich is het niet eens zo gek dat er zoveel reviews verschenen dacht ik zo. Dat is voor de AMD-volgers (de A van TweAkers staat voor AMD) het meest geanticipeerde product van de afgelopen jaren.

Aan de andere kant, het had inderdaad wel verzameld kunnen worden in 1 posting en dan tegelijk gedumped worden. Een review a la AT of THG had dan wel apart neergezet kunnen worden.

Otis kan straks wel zijn lol op, nu is er dus 1 chipset op de markt. Straks komen meerdere mobo-fabriekanten met deze chipset op de markt. Deze krijgen per stuk een eigen review op verschilende sites.......

Het wordt nog druk hiero :).

Verwijderd

Tss... eerst een thread dat er te weinig nieuws is en nu dit weer :).

Het had misschien samengeprakt kunnen worden ja, maar Femme is volgens mij al de hele nacht opgebleven tot de officiele pressrelease kwam, om de eerste review ertegenaan te gooien, waarna de rest overdag en 's avonds vrolijk verder ging. Het probleem was dat de reviews niet allemaal tegelijk verschenen maar 1 voor 1, en iedere keer een andere poster aan de slag ging.

Maar zoals al gezegd is was AMD 760 een van de belangrijkste pc-hardware gebeurtenissen van dit jaar, dus een beetje extra aandacht mocht ook wel.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 17:48 schreef testcase het volgende:
Hielko, voelde jij je aangesproken door die afkorting CEO ? :)

'Kzever: heel fijn, houwezo. Het scheelt echt als je eerst nadenkt voor je iets neertypt en verstuurt. Al dat [edit/gewijzigd door...] is dan overbodig.[/quote]Jij wilt ook echt dat alles naar jou zin verloopt niet ?
Dat indruk krijg ik wel eerlijk gezegd, als het dit niet is dan is het dat wel. Het is gewoon nooit goed, wen er maar vast aan.

En dat geklaag over AMD related info moet een keer ophouden, het begint te vervelen, weet je hoe vaak ik heb moeten lezen dat jij "iets" tegen de AMD enthousisame hebt ? Of hoe vaak jij vindt dat T.net pro AMD is ?
Of...Of.... ?

Nou dat weten ik nu echt wel hoor, ik vind dat "geklaag" erger dan 10 review van bijv. de P4 of VIA of wat dan ook. beter 10x het zelfde hardware nieuws van telkens een andere persoon dan iedere keer weer de zelfde geblaat van het zelfde persoon over het zelfde onderwerp.

Ik weet dat onze meningen echt ver uit elkaar drijven, maar er is bijna geen enkel hardware site waar je geen AMD enthousiastme tegenkomt. En er zijn echt heeeeel erg weinig mensen die zich daar druk om maken. Iedereen heeft recht om zelf te bepalen wat ze wel of niet leuk/goed of voordeliger vinden.

Persoonlijk vind ik AMD ook een verstandige keus, maar ik zou iemand die graag een intel cpu wilt ongeacht reden nooit kwalijk nemen, omdat ie dat zelf moet weten. Ik zou wel advies geven indien gewenst. Net als de K6-2 toen ik'm kocht werd ik ook voor gek uitgemaakt, ik zei, ik wil gewoon een AMD klaar. Niemand die mij kan tegenhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt geteld maar de verhouding tussen de hoeveelheid reviews tov ander news was die dag wel ERG scheef. Het was allemaal erg interessant enzo, dat zal, maar ik kreeg een beetje het gevoel alsof ik op de amdzone site rondhing. Ik vind AMD een bedrijf wat goede spullen maakt, maar als iets gaat rieken naar religie of soortgelijke afgoderij dan ben ik weg. En nee ik hoef ook geen 25 P4 reviews. 1 page met de links naar 3 of 4 is voldoende. Er zijn maar een paar reviewsites die WERKELIJK goed nadenken bij het testen en opschrijven van de results van die tests, je hoeft echt niet bang te zijn dat als ZIJ niets vinden wat teleurstellend is, de kleintjes dat wel zullen doen.

Ik denk dat t.net bovenal niet de indruk moet wekken een pro-bla of pro-andermerk te zijn. Laat de bezoekers fijn hun eigen mening vormen, eventueel aan de hand van de aangereikte info op t.net. Dat lukt NIET als er meer info over product A wordt gepost dan over product B.

• Cookie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Niemand die mij kan tegenhouden.[/quote] Dat hebben we inmiddels gemerkt, ja. Grappig dat jijzelf en anderen van jou wel tig keer dezelfde onzin mogen uitkramen, maar ik moet van jou mijn mond houden omdat ik dingen aanstip (en blijf aanstippen, net zolang en zovaak als mij goeddunkt en in mijn ogen relevant is) die jou niet goed uitkomen. Als het je niet bevalt wat ik te zeggen heb, dan lees je mijn posts toch niet? Trouwens, ik vind het prima dat jij je ergert aan mijn posts, maar bel een klaaglijn ofzo. Gezien het verloop van een aantal kwesties hier op T.net/GoT, heb ik verder weinig empathie voor jou en bepaalde verantwoordelijken.

Verwijderd

Ik ben het zeker met jou eens Otis.
Alleen zeg nou zelf, waar is op dit moment veel nieuws over ? Ik weet echt 200% zeker dat als er meer nieuws over andere dingen waren dat die ook wel gepost werden, net zoveel als andere.

GeForce reviews bijv. Dat is ook tig keren geweest op een dag toen de GTS2 uitkwam. Zulkse dingen hou je altijd. Alleen andere dingen vallen niet op.

Ik vind ook dat een "general" nieuws site "neutraal" moet zijn.

Alleen iedereen weet wel dat AMD nu in de schijnwerpers staat, en dat zie je heus niet alleen op T.net maar echt overal (behalve sites waar intel aandelen in heeft )Dus ik zie niet waarom zo'n ophef. inderdaad je hoeft niet alle reviews te lezen, maar ik zou het wel prettiger vinden als ik zoveel moeglijk kan lezen.

Cookie, <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat hebben we inmiddels gemerkt, ja. Grappig dat jijzelf en anderen van jou wel tig keer dezelfde onzin mogen uitkramen[/quote]Zoals wat dan ? noem es een voorbeeld.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar ik moet van jou mijn mond houden omdat ik dingen aanstip (en blijf aanstippen, net zolang en zovaak als mij goeddunkt en in mijn ogen relevant is) die jou niet goed uitkomen[/quote]Die mij niet goed uitkomen ? Wat dacht je van andere mensen ? Ik ben niet de enige die jou "geklaag" over dat ene onderwerp beu zijn. Je mag doen en laten wat je wilt Mr. Alleen als je telkens weer hetzelfde blaat en soms ook tegen mij dan zeg ik ho. Als je nou es iets concreets te melden had ok, maar iederen die jou reacties leest kunnen duidelijk in lezen dat jij "iets" tegen de AMD enthousiastme hebt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als het je niet bevalt wat ik te zeggen heb, dan lees je mijn posts toch niet? Trouwens, ik vind het prima dat jij je ergert aan mijn posts, maar bel een klaaglijn ofzo. Gezien het verloop van een aantal kwesties hier op T.net/GoT, heb ik verder weinig empathie voor jou en bepaalde verantwoordelijken[/quote]Als je dit nou es op jezelf toepast dan zijn we van alle problemen af. Ja toch ? als je telkens weer moet "ergeren" aan het zgn Pro AMD t.net postings en nieuws berichten dan lees je die toch niet ? Als je nou es zelf stil ging zitten en nadenken over wat je schrijft of doet dan hoef je zulkse dingen niet tegen mij te zeggen.

Ik erger me niet aan jou reacties hoor, waarom ? Het is niet de eerste keer dat ik met een intel minded persoon discussie voer. Ik heb wel duidelijke en tastbare argumenten voor mijn "bezwaren" tegen intel. Jij doet het gewoon heel anders. Maar zoals ik al zei ( na aanleiding van jou bericht ) Als het je niet bevalt dan lees je die niet klaar. Dus alles wat je aan mij wilt melden of voorschrijven mag je eerst bij je zelf toepassen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als er een major chipset of processor release is (waar veel mensen op hebben zitten wachten) dan kun je daar best wel wat aandacht aan besteden.

De nieuwspost waren allemaal uitgebreid en brachten elk wat nieuws aan het licht.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Plz Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/2.gif up you two.

(Xafer vs. Testcase) De normale opmerkingen kunnen wel, maar dat gezeur tegen elkaar... :r

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 12:45 schreef irrelevant het volgende:
Plz Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/2.gif up you two.

(Xafer vs. Testcase) De normale opmerkingen kunnen wel, maar dat gezeur tegen elkaar... :r[/quote]Vind ik eigelijks ook, maar ik wilde hem alleen even erop wijzen dat wat ie zegt net zo goed ook voor hem mag gelden nl: "als het je niet bevalt, lees het dan niet."

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nou Testcase, in deze nieuwspost kun je je gaan uitleven als je wilt.

• Cookie
Hoe bedoel je, qua moddereren of qua reageren? Ik vind het op zich geen goed nieuws, ook niet ivm met die SMP-bordjes die maar niet willen komen. Wel zorgt dit er misschien voor dat er nu wat mensen enigszins ontnuchterd met beide benen weer terug op Aarde belanden. Ik gun ieder bedrijf succes, maar ik heb een broertje dood aan gastjes die bewust feiten verdraaien of verkleuren en al helemaal aan geflame naar een merk.

5 - 4 - 3 - 2 - 1 - MODBIRDS are GO!
:)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Testcase: Ah, dus het feit dat er op 1 dag meerdere (het viel mij trouwens ook op) reviews waren van hetzelfde product, dat toevallig van AMD is "bewijst" dat wij zwaar pro-AMD zijn. Natuuuuurlijk is dat allemaal vooropgezet. Robin en Femme hebben vooraf de nieuwsposters geïnstrueerd vooral veel AMD nieuws te plaatsen (extra positief uiteraard) want natuuuuurlijk worden wij grof betaald door AMD om veel nieuwsposts te schrijven over hun producten...

Heb je niets beters te doen dan je over dit soort dingen druk te maken?

Verwijderd

Voordat ik nieuwsposter werd moest ik ook eerst bewijzen dat ik pro-AMD was en positieve postings over AMD brengen ook twee keer zoveel op!

Not! ;)

• Cookie
Daniel: Pardon? Ik ben deze topic niet begonnen. Er zijn bovendien nog andere personen die soms bepaalde zaken in de berichtgeving opvallen/storen en zelfstandig een mening kunnen vormen. Nou niet net doen of kritiek alleen van mij afkomt. Denk je nou werkelijk dat men een beetje voor hun lol kritische kanttekeningen plaatst bij bepaalde zaken, die na verloop van tijd opvallen en dat men maar wat uit z'n duim zuigt? Mijn indruk is overigens niet gebaseerd op die ene nieuwsdag, FYI. Vindt mij maar kritisch, vasthoudend of voor mijn part irritant, maar het is mijn goed recht. Als bepaalde kritiek kant noch wal raakt, weerleg het dan of neem de aanleiding daarvoor weg. En als ik ergens zeg 'een aantal' of 'sommigen', bedoel ik dus niet iedereen, altijd, overal. Het is niet mijn bedoeling alles en iedereen over 1 kam te scheren.

Maar bepaalde maniertjes van berichtgeving, soms heel subtiel, blijven geregeld terugkeren. Dus waarom zou ik me daar niet over mogen uitlaten? Wie zich daardoor aangesproken voelt, kan eens bij zichzelf te rade gaan of er misschien een kern van waarheid zit in die kritiek. Misschien past de schoen. Of dat er sprake is van een misverstand. En worden berichten soms onbewust of door onwetendheid op een bepaalde manier neergeschreven; ook in dat geval kan het geen kwaad dat daar eens over gereflecteerd wordt. Naar de motivatie of oorzaak van bepaalde tendenzen, kan vaak alleen maar gegist worden. Maar voor bepaalde drijfveren, die ik wel eens als mogelijkheid noem, zijn wel degelijk aanwijzingen. Zeker zoals het er voor de buitenwacht uitziet. Neem de stekeligheden weg, dan zal bepaalde kritiek ook verstommen. Zoniet, tja, dan quote ik vrij naar T.net's nieuws-submitpagina: "Als je er niet tegen kunt dat op jouw nieuwsbericht kritiek kan komen, moet je niet posten" o.i.d.

Als 'simpele grapjes' al tijden lang altijd dezelfde kant uitvallen, ligt het 'probleem' niet bij de lezer die dit opvalt (zoals in een ander forum-topic gesuggereerd werd). Laat men dan maar eens een 'simpele grap' de andere kant op doen vallen, voor de verandering. Of nog beter; laat bepaalde soort geintjes gewoon achterwege in het nieuws. Er zijn betere manieren om de boel vlot, leuk en popie te verwoorden (ongein maakt men daarna wel). Dat dit wel kan, wordt namelijk OOK gedemonstreerd.

Kritiek is gezond, zeggen ze weleens. Ik weet zeker dat bepaalde kritische geluiden die van verschillende kanten komen, deels weleens worden opgepikt en een beetje doorwerken. Als dat gebeurt, kan het niveau van T.net alleen maar stijgen, tot een hoogte waarop het naar mijn idee wil en behoort te zitten. Wij zijn jullie (kritische) klanten.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, i.p.v. je af te vragen of iemand niets beters te doen heeft.

Verwijderd

Om dit te voorkomen voortaan, kan je dan niet gewoon zeggen dat Nieuwsposters TOEVOEGINGEN (anders slaan ze elkaar de schedel in :)) mogen doen aan nieuwsberichten??

Dus dat er onder Review 1 komt te staan. "Tevens heeft .... ook nog een review uitgebracht. Zij merken ook nog op dat ..... enz. enz. enz.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 08:46 schreef sheijtel het volgende:
Om dit te voorkomen voortaan, kan je dan niet gewoon zeggen dat Nieuwsposters TOEVOEGINGEN (anders slaan ze elkaar de schedel in :)) mogen doen aan nieuwsberichten??

Dus dat er onder Review 1 komt te staan. "Tevens heeft .... ook nog een review uitgebracht. Zij merken ook nog op dat ..... enz. enz. enz.[/quote]Meestal doen we dat dus ook bij grote releases, 1 nieuwposting van de eerste (of beste) review en de rest in een verzamelposting ("nog meer AMD760-reviews" o.i.d.)
Waarom deze keer niet is mij een raadsel, waarschijnlijk een gevolg van de volstrekte willekeur bij de nieuwsselectie :)

Testcase: dat deze kwestie (die al 100x eerder aan de orde is geweest) aangestipt wordt doet me nog niet eens zo veel. Ik weet ook wel dat wij af en toe verdacht worden van tendentieuze berichtgeving t.o.v. AMD en Linux (in positieve zin) en Intel en MS (in negatieve zin)
Wij proberen zo goed mogelijk neutraal te blijven maar soms laat de nieuwsposter toch iets van (persoonlijke?) voorkeur doorschemeren (of zet misplaatste grappen neer, of schrijft iets wat je dubbelzinnig kan opvatten)

Waar het mij vooral om gaat is dat daarnaast soms wordt gesuggereerd (en dit keer dus door jou) dat wij ons laten omkopen (met 2 procs...*proest*) om positief nieuws over AMD te plaatsen.
En dat vind ik dus een verdachtmaking waar wat meer bewijs voor nodig is dan een vaag gevoel van partijdigheid in sommige nieuwspostings en de vermeende persoonlijke voorkeur van "enkele T.net CEO's" (heb je toevallig ook mensen in gedachten)

BDW,<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Vindt mij maar kritisch, vasthoudend of voor mijn part irritant[/quote]Nou, irritant ben je zeker ;);)

• Cookie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wij proberen zo goed mogelijk neutraal te blijven maar soms laat de nieuwsposter toch iets van (persoonlijke?) voorkeur doorschemeren (of zet misplaatste grappen neer, of schrijft iets wat je dubbelzinnig kan opvatten)[/quote]Mooi, eindelijk iemand die het toegeeft.

Het woord omkoping heb ik nooit in de mond gehad, Daniel. Ik heb ooit geschreven, als gissing naar de mogelijke redenen van bepaalde tendenzen, dat er misschien bepaalde belangen een rol kunnen spelen. Dat kunnen persoonlijke zijn (bijv. Ik ben een fan van een merk, dat merk heeft een steuntje in de rug nodig, zie liever dat mijn merk groter wordt en die concurrent een 'schop onder kont', met als gevolg dat mijn bewoordingen in nieuwsberichten wat zalvend zijn voor 'mijn' merk en scherp naar de concurrent), maar ook financiele. Misschien heeft iemand ook nog wat aandeeltjes, die die liever ziet stijgen? Er wordt ook reclame gemaakt voor AMD, daar wordt voor betaald neem ik aan (dat is wat ik hierbovenaan bedoelde inzake 'geld van hier rechts onderaan'). Het is een optelsom/samenvallen van dingen die aan de buitenkant een bepaalde indruk kunnen wekken. OK, nuff said hierover. Aangezien het volgens jou al 101x aangestipt is :).

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het enige dat wij ooit van AMD hebben gehad is 2 x een Athlon 800 voor de servers

Verder doen ze niet al te moeilijk over testsamples maar die moeten toch weer terug :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

[giga-vet-off-topic]

Daniel,

Wanneer wil je nu eens een keer een echt gave auto ? ;)

Zoals een M3, of een TT, of een Boxster, S2000 ofzo ?

[giga-vet-off-topic]

Aannames zijn fataal.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
hehe, die zijn iets boven het budget en niet praktisch (behalve die M3 misschien)

Die Lybra is misschien nog wel eens te doen, voor de rest moet ik eerst de loterij winnen :)
Pagina: 1