Meer modden in Galleries!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zal het maar kort houden :P

Ik werd door * KeX erop gewezen, dat mijn reacties in de galleries (a.k.a. T.net HuisKamer) een tikkie fout geplaatst zijn: ik zet ze in op +2 en zijn kort, heel erg kort. In de illusie dat er veel gemod wordt in de galleries (ik mod er iig nauwelijks) zet ik die dus in op +2. Want zo houd ik de karmapunten lekker laag (wat moet je er anders mee :o want opsparen gaat niet). Toen kwam * KeX om het hoekje kijken en wees mij op die ontiegelijke fout van mij: +2 inzetten, loze reacties en dan ook nog een actieve modder zijn. Dat is dan zo a-MoLiCe ;(.

Wat dus blijkt, is dat er door één iemand (misschien ook andere, maar daar weet ik dan iig niks vanaf) keihard mod in de Galleries: * KeX . Nu kan ik maar tot één conclusie komen: er wordt veels te weinig gemod in die galleries. Hier in /16 zie ik iig geen enkel draadje meer wat gaat over de gallerie van iemand, en op IRC zie ik het ook niet. Van mij uit dus een oproep dat er meer actief gemod wordt daarin :).

Nee, ik ben niet verliefd op * KeX :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
ik ken het probleem, ik mod niet actief in de galleries, enkel waneer ik bij toeval op zon pagina komt waarin een reactie een overdreven hoge of lage score staat, ook is er niet echt een lijn te trekken kwa het modden in de gallerij hoe je dat het beste kunt doen, vaak zijn er reacties die namelijk enkel interresant en grappig bedoeld zijn voor mensen die elkaar kennen en niet voor 'vreemden' toch zetten deze personen graag een +1 in en modden wij ze weer naar beneden.

ik zie eigenlijk bijna steenvast alle reacties op 0 staan terwijl van mij de meesten op 1 kunnen blijven staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Teckna op 25-10-2002 22:40 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Daar zal ik dan lekker simpel over doen. Ik mod niet in gallery's, tenzij ik ze 'perongeluk' tegenkom. Als ik een reactie in een gallery zie die niet goed staat, zal ik die modereren. Ik ga NIET op zoek naar gallery's die nog gemod moeten worden.

Verder ben ik zelf principeel (schrijf je dat zo?) tegen het moeten/kunnen modden in gallery's, vandaar dat ik nooit een draadje zal melden, hoezeer ik me ook kapot erger aan die ene moderatie in mijn gallery die een 0 gemodereerd nodig heeft :+

Modden in gallery's is onzin, vandaar dat ik precies het tegenovergestelde van Robin zal trachten over te brengen: laat die gallery's het mooi zelf uitzoeken, mod alleen bij gelegenheid. (gelegenheid is hier, hey verdomd, die reactie staat fout. Nou vooruit, ik heb nog een puntje, voor deze keer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

* botoo peinst er niet over om z'n tijd te gaan verdoen met Cu2 achtige reacties te gaan modereren, dit heeft totaal niets meer met T.net site-content te maken.

Ik vind het uberhaupt volstrekte onzin dat dergelijke reacties gemod kunnen worden. het haalt het hele karma systeem (gebaseerd op reacties met toegevoegde waarde) onderuit.

Moet me ff van het hart, maar ik :r kwadratief op dat loze MSN gereutel in de galleries.

edit:

Netmans typt sneller, maar vertelt hetzelfde verhaal. :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie ook een bepaald iemand die mensen feliciteert met hun verjaardag. Op zich best leuk, ware het niet dat hij dat ook bij volstrekte vreemden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kijk er wel regelmatig en hou gewoon een 0 +1 standaard aan

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Netman867 schreef op 25 oktober 2002 @ 22:44:
Daar zal ik dan lekker simpel over doen. Ik mod niet in gallery's, tenzij ik ze 'perongeluk' tegenkom. Als ik een reactie in een gallery zie die niet goed staat, zal ik die modereren. Ik ga NIET op zoek naar gallery's die nog gemod moeten worden.

Verder ben ik zelf principeel (schrijf je dat zo?) tegen het moeten/kunnen modden in gallery's, vandaar dat ik nooit een draadje zal melden, hoezeer ik me ook kapot erger aan die ene moderatie in mijn gallery die een 0 gemodereerd nodig heeft :+

Modden in gallery's is onzin, vandaar dat ik precies het tegenovergestelde van Robin zal trachten over te brengen: laat die gallery's het mooi zelf uitzoeken, mod alleen bij gelegenheid. (gelegenheid is hier, hey verdomd, die reactie staat fout. Nou vooruit, ik heb nog een puntje, voor deze keer.)
Nu kan ik hetzelfde verhaal vertellen maar dat zou een dubbelpost worden. Netman, ik deel jouw mening. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik mod er zoals blijkt uit dit verhaal dus _wel_. Niet omdat ik het zo leuk vind, maar meer omdat er door postbooming ontzettend veel foute extra mod-en karmapuntjes in omloop komen op plaatsen waar ze niet thuis horen. Ik was sowieso al tegen de modmogelijkheden in de galleries, maar ik dweil nog steeds daar waar foute reacties staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Het is niet zo dat 'iemand' actief mod. maar juist de mensen die er een reactie plaatsen elkaar gaan zitten modden
Neem even een voorbeeldje; mijn profiel waar botoo een reactie plaatst die ik modder en vervolgens een tegenreactie plaats die hij weer moddert.

In de galleries is naar mijn mening meer sprake van chat-achtige/instant messanging communicatie dan van zinvol reageren (vandaar dat ik er niet meer modder)

Puntje daarnaast is dat het hele modsysteem imo is ontworpen om te voorkomen dat er kort door de bocht gezegd, teveel zinloze reacties komen op artikeltjes/nieuws, en een userprofiel is geen nieuws.

Dus.... (mijn favoriete actie sinds ik het ontdekt heb....) POLLETJE!!! :P

Poll: mod optie eruit slopen in galleries?
JA/YES/OUI/DA
NEE/NO/NON/NYET

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5820&var=.png
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

PS: dan ben je ook meteen die lui kwijt die met een kloon een chatthread opzetten van xx reacties en zo lachend meuk aan hun karma toevoegen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

...maar juist de mensen die er een reactie plaatsen elkaar gaan zitten modden
Neem even een voorbeeldje; mijn profiel waar botoo een reactie plaatst die ik modder en vervolgens een tegenreactie plaats die hij weer moddert.
Dat kan niet yared, net als normaal kan je niet meer modereren als je zelf al gereageerd hebt in dat draadje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 03-10 19:35
Yared:
Dat kan dus niet gezien botoo dan al gereageerd heeft en dus niet kan modden in die draad ;).

Edit: #$%, ik ben nog niet helemaal wakker :+ .

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog 1 stem tegen. . punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Door yared - Saturday 26 October 2002 08:43

argh, was ook nog niet wakker denk ik |:(

blijft trouwens het feit dat het modderatie systeem in de galleries onnodig is.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle profiles moderaten is een belachelijk grote klus...er zijn véél meer profielen dan nieuwsitems, reviews enzo. De profiles lijkt me wel geschikt zonder karmascore....om gewoon te kunnen lullen tegen de eigenaar van de gallery.

Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik vermoed dat de huidige optie, hetzelfde moderatie-syteem op de gallery homepage een vereenvoudiging betekende, zo hoef je geen losstaand systeem te maken; een tweede reactie-systeem is ingewikkelder.

echter nu heeft het geheel dubbel negatieve effecten, zowel op de reacties zelf (mensen zullen niet echt snel reageren, ofwel ze gaan al snel naar 0 toe, ofwel om de indruk van post-happy chat-gedrag te vermijden Héél Tnet? nee, er is één usertje die dapper weerstand biedt tegen het algehele idee van een weldenkende gemodererde Tnet-user en vol pret zijn eigen profiel volstampt met onzin-replies ;)

argumenten tegen het huidige systeem:

A ) modereren van reacties is een rotklus, en weinig bevredigend, het beoordelen van onderlinge, leukige conversaties is als buitenstaander niet te doen, beprkt zich voornamelijk tot 0/-1:gemodereerd en -1:overbodig

B ) het verstoort het huidige karma-systeem, mensen die scoren met opmerkingen hier, of juist punten verliezen doordat er te snel omlaag gemod wordt.

C ) het verstoort het idee dat men vrijelijk op elkaar kan/mag modereren, het idee dat een reactie waarschijnlijk een 0:overbodig zal ontvangen zal voor veel users reden zijn hem niet te plaatsen, waardoor geen conversatie tot stand komt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om RM-rf's post dus eens te extraheren: het modereren in gallery pagina's is eigenlijk totaal onzinnig, netzoals het mogelijk maken van reageren en modereren in gallerypagina's.

Hoe gaan we dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 13:52:
Om RM-rf's post dus eens te extraheren: het modereren in gallery pagina's is eigenlijk totaal onzinnig, netzoals het mogelijk maken van reageren en modereren in gallerypagina's.

Hoe gaan we dit aanpakken?

[inkoppertje]
Zet replies in de gallery vast op 1, of haal de mogelijkheid tot reageren weg in de galleries
[/inkoppertje]

We kunnen nu wel lopen te discussieren over het modden in de galleries, maar de algemene consensus die ik tot nu toe bespeur is dat iedereen zich irriteert aan het modden in de reacties. Mensen modden er wel of niet. Degenen die het niet doen, omdat ze zich storen aan de breezah/cu2 replies (om maar eens even te generaliseren :P). Degenen die er wel modden, omdat uitgerekend de breezah/cu2 replies anders binnen de kortste keren op +3/+4 staan.

De in mijn ogen simpelste oplossing is om er meer mensen te laten modden. Daarmee zorg je ervoor dat de reacties op het juiste niveau blijven, maar als niemand (om TMF maar eens als vertegenwoordiging van alle modders te gebruiken), zin heeft om er te modden lijkt mij een van de bovenste 2 oplossingen toch echt de beste.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik kan het met de meerderheid van de posters hier eens zijn: ook ik vind modden in de galleries verspilde moeite en de reacties daar zouden eigenlijk helemaal niet voor karma mogen meetellen. Het zal echter wel weer veel programmeerwerk kosten om er iets aan te doen maar dat kan Femme waarschijnlijk beter vertellen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Is er iemand die dit draadje ff onder aandacht van Femme (of andere beslissingsbevoegde) kan brengen?
* botoo wilt graag hun standpunt aangaande de gallerymoderatiemogelijkheid weten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een maximum van +1 lijkt mij ook het beste, maar ik denk dat dat pas gerealiseerd wordt tegelijk met de PowerMod (aangezien Femme heeft aangegeven dat ie samen met de PowerMod nog een paar andere tweaks aan het modsysteem wil doen). De PowerMod staat op dit moment geplanned voor nà de abo's, dus reken maar op Q1'03 (maar pin daar niemand op vast :o).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 03-10 19:35
Q1, das dus max 5 maanden w88.

Laten we het in de meantime op een max van +1 houden.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik denk dat het zinvoller is om de reacties in de galleries in het geheel _niet_ modbaar te maken. Het ondermijnt alleen het moderatiesysteem en het daaraan verbonden karma.

Een goed oplossing _kan_ ook wel eens makkelijk zijn :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy Pop schreef op 27 oktober 2002 @ 20:10:
Q1, das dus max 5 maanden w88.

Laten we het in de meantime op een max van +1 houden.

Nu ga je er vanuit dat Q1 een vast gegeven is :P Resultaten uit het verleden hebben anders doen bewezen. Alhoewel, in het verleden behaalde resultaten... :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op 27 oktober 2002 @ 20:14:
Ik denk dat het zinvoller is om de reacties in de galleries in het geheel _niet_ modbaar te maken. Het ondermijnt alleen het moderatiesysteem en het daaraan verbonden karma.

Een goed oplossing _kan_ ook wel eens makkelijk zijn :)

geen moderatiemogelijkheden in de galleries werkt crapvorming alleen maar meer in de hand. Hier zou dus ook het reageren mee onmogelijk moeten worden, teneinde tot een goed resultaat te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:41:

[...]

Nu ga je er vanuit dat Q1 een vast gegeven is :P Resultaten uit het verleden hebben anders doen bewezen. Alhoewel, in het verleden behaalde resultaten... :+ :o
Mislukkingen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polaris schreef op 27 oktober 2002 @ 21:46:
[...]

Mislukkingen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst? >:)

:X :X

Nahja, er is in ieder geval de garantie dat er ooit een PM-achtig iets komt zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:58:
Nahja, er is in ieder geval de garantie dat er ooit een PM-achtig iets komt zullen we maar zeggen ;)

't is dat die ;) er staat... :X

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade schreef op 26 oktober 2002 @ 14:25:

[...]

[inkoppertje]
Zet replies in de gallery vast op 1, of haal de mogelijkheid tot reageren weg in de galleries
[/inkoppertje]
Er was toch al een verzoek om topics een maximum te geven? Een sort glazen plafond, waar de +2'tjes alleen maar omhoog kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

addendum op het polletje (zie thread)

Kreeg al diverse berichtjes met vragen waarom ze niet meer konden pollen, maar een polletje van Dubbelelf.com/Flappie is maximaal slechts 2 dagen actief, daarna moet je een nieuwe aanmaken (echter dan zou iedereen die reeds gestemd had opnieuw kunnen stemmen). Er komt wel een v2.0 van de poll maar het schijnt dat Flappie met een tijdprobleem zit.. * yared denkt; "weird, heb ik nou noooooit last van" ;)

Ben trouwens na het lezen van alle reacties meer dan ooit van mening dat bij de gallery modden in zijn geheel niet van toepassing is en er dus volledig uit/disabled kan worden.

Pagina: 1