Toon posts:

wake on lan auto boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een uur met de search gezocht te hebben vind ik geen oplossing.

Op een ecs k7vta3 mainboard een edimax 9130txa netkaartje geplugd met het wake on lan kabeltje.

Als ik in het bios wake on lan uit heb staan heb ik via een repotec router een netwerk draaien tussen 2 pc's.

Als ik echter het wake on lan aan zet in het bios, boot deze pc na een shutdown direct weer op. Uitzetten lijkt onmogelijk.

Dit komt waarschijnlijk dan door netwerk verkeer via de switch\router.

Met schift f10 kan ik tijdens het booten in het configuratie progje voor de netkaart komen, maar aangezien ik geen manual heb van deze kaart weet ik niet wat de instellingen betekenen.

Vragen:
Heeft iemand een manual voor dit menu? De online manual voor de kaart bevat dit menu niet!
Welke instelling is nodig om de pc uit te kunnen zetten met behoud van de wake on lan functie. Ik wil de pc via het netwerk kunnen starten.

Marcel

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Just for the record:

Deze heb je gelezen: http://www.edimax.com/DocLib/Manual/English/WOLNICME.pdf ?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Een paar jaar geleden zat er bij Asus mb`s een cd met zo`n soort progamma bij.
Misschien heb je hier wat aan,bij mij werkte het toen goed,maar kweenie of het op andere mb`s werkt.
Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Ja die manual had ik gelezen, ook de user's manual waarnaar verwezen wordt, helaas biedt die geen info over het menu dat met shift f10 kan worden opgeroepen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die een oplossing weet voor het automatisch starten van de pc, ik wil die wake on lan graag actief hebben, maar alleen na een magic packet.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ga eens naar de "hardware" proporties van je netwerkkaart en dan naar power management en dan "allow this device to bring the computer out of stand by aan vinken en dan ook "only allow management stations to bring this device out of stand by".

Misschien werkt dat...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat heeft ook niet het gewenste resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is het gelukt door de eeprom van de netkaart van een andere configuratie te voorzien. Toch bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1