3Mbit ADSL voor 39,54EUR/maand-BTW incl. in België

Pagina: 1
Acties:

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:35
In België staat er voor de nabije toekomst nogal een grote verandering gepland.

Vorige maand al werden we officieel ingelicht en ondertussen zijn we meer teweten gekomen.

Hier kan je meer lezen voor wat betreft de provider Skynet http://www.skynet.be/infohelp/volumepack/nl . Ik zal ook even kort samenvatten wat wij allemaal voor dat geld krijgen :) (is het Basis Pakket):
- een verhoging van 1Mbit downstream naar 3Mbit
- terwijl er vroeger NIET werd gekeken naar de naleving van de limieten (10Gig/maand) wordt dat nu WEL gedaan. Hieronder het senario bij overschrijding.

Vanaf 1 november zal u telkens u in een bepaalde maand op het punt staat om het voorziene maandelijkse datavolume te bereiken hiervan op de hoogte gebracht worden via uw Skynet-mailbox (3 Gbyte vóór het bereiken van uw maximale datavolume).

U heeft dan vervolgens de keuze tussen :

- on line een "Volume Pack" bestellen
- of tot de volgende maand verder blijven surfen aan een lagere snelheid van 64 Kbps (vergelijkbaar met deze van de TWIN-/ISDN-lijn) als u uw maximale datavolume bereikt hebt. De maand daarop kunt u echter weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke ADSL-snelheid.

Dankzij het "Volume Pack" kunt u 5 Gbytes extra datavolume bekomen.

Na de bevestiging van uw bestelling, kunt u binnen de 30 minuten weer surfen aan de gebruikelijke ADSL-snelheid.
Het is echter nodig om opnieuw te verbinden met het internet om hiervan gebruik te kunnen maken.

Het niet-gebruikte volume van uw "Volume Pack" wordt op het einde van de maand automatisch overgedragen naar de volgende maanden. U kunt zoveel "Volume Packs" aanschaffen als u maar wilt.

Prijs : 5 € (BTW inbegrepen) (voor 5gig Volume Pack)

:*)

Het gaat de goede weg op met de combinatie Vlaanderen (België) en Internet :).
Dit alles is eigenlijk grotendeels te danken aan de concurrentie tussen Adsl en de ISP Telenet die via de kabel zijn services aanbiedt. Concurrentie is toch fantastisch niet ;)
In Vlaanderen is (tov Nederland) nu al praktisch overal ADSL te krijgen en ook Telenet. In België zijn er zo'n 400.000 Adsl gebruikers + nog een zo'n 250.000 Telenet klanten (+ nog zo'n 75.000 klanten bij andere kleinere breedband kabel aanbieders)... hiermee is (heb ik ooit gelezen) België een koploper in Europa als we kijken naar het aantal breedbandverbindingen tov. de totale bevolking.
Ik zou zeggen: "Wacht maar tot er in Nederland een behoorlijke dekking is van Adsl en kabel, dan kan de concurrentiestrijd pas echt beginnen!" :)

Verwijderd

inderdaad, belgie rulezz op dit moment!!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:48

Priet

To boldly do what no one has..

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 22:28:
inderdaad, belgie rulezz op dit moment!!
Was er niet zo'n liedje over gemaakt? Van Henk Westbroek: BEEEELGIEEEE!! :+

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ziet er netjes uit, goede prijzen, slim idee :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wackyb.co.nz/wbsm/ubbidea.gif Ralphus denkt erover om maar in belgie te gaan wonen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
Die regeling van 'knijpen als je over datalimiet zit' had Gelrevision vroeger ook. Echt prima regeling is dat en zouden alle providers met datalimiet wel toe mogen passen ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

Sick Nick

Drop the top!

40 euro voor 10 gieg, trek nu voor 50 euro 90 gieg. Da's 16 keer 5 euro bij betalen.... :D

Dan hou ik t wel bij 1.5 Mbit ipv 3 Mbit :+

Verwijderd

België roeloert dikke tijd! _/-\o_

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Cutebritney schreef op 25 oktober 2002 @ 23:53:
Ziet er netjes uit, goede prijzen, slim idee :)
Net hetzelfde als concurent Telenet standaard al meer dan een jaar doet :)
(alleen heeft die 4 MBit down, en de extra volume-packs zijn een stuk duurder)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

GOEDKOOP! :)
tis dak der nie woon :(

Verwijderd

Duracell schreef op 26 oktober 2002 @ 00:16:
[...]

die 4mbit down word zo wel aangewezen maar is in de meeste gevallen soms dubbel zo hoog, ik haal hier soms 800kbs (zeg wel soms)

We hebben ook een glijdende meter + nachtsurfen (50% gehalveerd als je download) Je kan desgewenst 1 gig bij bestellen voor 5 euro wat toch wel veel meer is dan bij skynet.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Voor de gewone consument is dit prachtig, maar de grootverbruikers schieten er niet veel mee op.

XBO: Michaël#3318

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Duracell schreef op 26 oktober 2002 @ 00:16:
Telenet biedt een theoretische snelheid van 10 mbit. Natuurlijk haal je die niet. Maar afhankelijk vanwaar je source komt, haal je toch wel meer dan 4 mbit.

Telenet heeft ook een limiet van 10 GB/30 dagen (Dus niet per maand, maar je moet zien dat je de laatste 30 dagen in totaal geen 10 GB hebt binnengehaald).
Alles wat 's nachts wordt gedownload (tussen 0u en 10u) telt maar voor 50 % mee. Dit om de pieken overdag te vermijden en 's nachts niks verkeer te hebben. Dus als je stevig wil downloaden kan je alles 's nachts doen en heb je 20 GB/30 dagen.
1 groot nadeel is dat je van die 10 GB maximum 2 GB upload mag hebben.

En limiet bijkopen is momenteel 5€/gig, wat vanaf 1 januari verandert naar 1€/GB

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
www.wanadoo.be

Heb je met Go! al 15GB/maand

En toch zou ik hier graag iets zoals Cistron/TweakDSL zien . Wat meer /maand geven , maar wel fair use policy op maat naar je abo .

Verwijderd

Bwa, teleslet mag z'n limieten wel eens een beetje optrekken, 'k vind't een klote systeem!
Voor de uploadsnelheid zit me hoog! 128kbps en dit terwijl we met een max zitten van 2gb upload, is toch zinloos?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Kristof schreef op 03 november 2002 @ 17:09:
[...]

Telenet biedt een theoretische snelheid van 10 mbit. Natuurlijk haal je die niet. Maar afhankelijk vanwaar je source komt, haal je toch wel meer dan 4 mbit.

Telenet heeft ook een limiet van 10 GB/30 dagen (Dus niet per maand, maar je moet zien dat je de laatste 30 dagen in totaal geen 10 GB hebt binnengehaald).
Alles wat 's nachts wordt gedownload (tussen 0u en 10u) telt maar voor 50 % mee. Dit om de pieken overdag te vermijden en 's nachts niks verkeer te hebben. Dus als je stevig wil downloaden kan je alles 's nachts doen en heb je 20 GB/30 dagen.
1 groot nadeel is dat je van die 10 GB maximum 2 GB upload mag hebben.

En limiet bijkopen is momenteel 5€/gig, wat vanaf 1 januari verandert naar 1€/GB
Weet ik van die theoretische snelheid, en ja ik haal regelmatig ook meer dan 4 Mbit, maar dat is het gemiddelde dat Telenet zelf opgeeft :) Ikzelf haal meestal 650 kbyte+ van een degelijke server, maar in mijn buurt zullen maximum 5 mensen op dezelfde lijn zitten, terwijl een vriend van me meestal "maar" een 250-350 kbyte haalt (hij zit op dezelfde lijn als een bibliotheek en midden in stad)

Verwijderd

Als hij zo'n nieuwe modem heeft, dan kan't zijn dat die gecapped is, zijn een paar van die rommeldingen in omloop...
Modem kortsluiten, en dan aan die installateur van telenet zo'n goeie zwarte motorola vragen ;)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 17:28:
Als hij zo'n nieuwe modem heeft, dan kan't zijn dat die gecapped is, zijn een paar van die rommeldingen in omloop...
Modem kortsluiten, en dan aan die installateur van telenet zo'n goeie zwarte motorola vragen ;)
Hij heeft zo'n motorola :) Al twee jaar langer dan ik die had(en dat is ook al 1,5 jaar ofzo), in het begin toen die bibliotheek nog isdn inbelde en er maar weinig mensen aangesloten waren haalde hij ook van die mooie snelheden (al is 300 kbyte/s nog altijd niet traag)

Verwijderd

Kabel van Bibliotheek gaan doorsnijden, ze moeten ma glasvezel pakken :P

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:06

Freaked

..

massaal verhuizen naar belgie :P :+

..

Verwijderd

Wat ben ik blij dat ik een jaartje of 2 terug de goeie keuze gemaakt heb en dus skynet gekozen boven het toen veel snellere telenet !

Toen ik ingelicht werd over de wijzigingen die hierboven vermeld staan was ik daar natuurlijk erg blij mee ! alleen jammer dat we nu wel een downloadlimiet krijgen :'(
maar natuurlijk een verhoging van 750kbit naar 3mbit us wel erg leuk voor dezelfde prijs dan nog wel !

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 17:56:
Wat ben ik blij dat ik een jaartje of 2 terug de goeie keuze gemaakt heb en dus skynet gekozen boven het toen veel snellere telenet !

Toen ik ingelicht werd over de wijzigingen die hierboven vermeld staan was ik daar natuurlijk erg blij mee ! alleen jammer dat we nu wel een downloadlimiet krijgen :'(
maar natuurlijk een verhoging van 750kbit naar 3mbit us wel erg leuk voor dezelfde prijs dan nog wel !
De snelheid van Telenet is bij 95% van de mensen nog steeds sneller dan die de adsl'ers hoor :) De 700+ kbyte/s die ik hier regelmatig haal is nog steeds veel meer dan 3Mbit/s

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:35
De snelheden (ook de eerste resultaten van 3Mbit Adsl) kan je eens rustig vergelijken op www.adslbox.be .
Telenet is kwa snelheid nog steeds de winnaar... maar deze tests zeggen natuurlijk niets over de lijn stabiliteit, de pings (Telenet heeft hier wel eens problemen mee) de helpdesk etc.

Verwijderd

Ja voor helpdesk & professionaliteit moet je absoluut bij belgacom zijn hoor... NOT!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:12:
Ja voor helpdesk & professionaliteit moet je absoluut bij belgacom zijn hoor... NOT!
Jawel hoor...ADSL aansluiting in Belgie aanvragen: gemiddeld 5 werkdagen (werkende lijn!), Nederland: 5 weken!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1