max resolutie zonder framebuffer bij lilo

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben mijn kernel aan het compilen en ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van die framebuffer afgezien dat het wel handig is om hogere resolutie mee te draaien. Maar wat is de maximale resolutie zonder framebuffer? Ik draai met framebuffer 791 en zonder kan je 305?

Verwijderd

Ik draai met framebuffer 791 en zonder kan je 305?
791 wat? 305 wat?

Met FrameBuffers werk je in een grafische-schermresulotie, zie dat als een xterm welke is gemaximised. Zonder framebuffer werk je dus in textmode, en afhankelijk van je videokaart kan je hogere resoluties textmode draaien.

Ik geloof dat iets van 132x60 wel de max is zonder gebruik van SVGA-Textmode...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat dit dit de codes zijn voor resoluties ;) Ik had geen zin om ze op te zoeken, omdat ik dit wel voor de hand vond liggen.
Met FrameBuffers werk je in een grafische-schermresulotie, zie dat als een xterm welke is gemaximised. Zonder framebuffer werk je dus in textmode, en afhankelijk van je videokaart kan je hogere resoluties textmode draaien.

Ik geloof dat iets van 132x60 wel de max is zonder gebruik van SVGA-Textmode...
Ik heb de framebuffer er intussen al weer opgezet.

Verwijderd

ik kan via lilo maximaal 794 (1280x1024x16) doen en via fbset 1600x1200x60 ofzo, vis VGA-modues (geen frame-buffer dus) kan ik maixmaal maar 132x60