[boot] 2hd's met ander os, opsplitsen?

Pagina: 1
Acties:

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 13:31

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Misschien beetje vage titel en misschien hoort het ook wel thuis in WOS, maar ik probeer het toch even hier O-)

Ik heb nu 2hd's in m'n pc, een 20gig en een 40gig. Op de 20gig (master) staat windows98 en op de 40gig (slave) staat winxp op een aparte partitie (de 40 gig is opgedeeld in 4 partities).

Nu wil ik die 20gig schijf in m'n ouwe pc zetten en ik vraag me af of het gewoon mogelijk is om dan simpelweg van die 40gig de master te maken, zonder er iets aan te veranderen, zodat ie gewoon meteen opstart met winxp.

En dezelfde vraag voor die 20gig, kan ik die gewoon in m'n ouwe pc zetten als master zodat ie gewoon opstart met win98.

Of moet ik ze allebei eerst formatteren?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die 20 gig in de oude pc zal waarschijnlijk goed gaan. Win 98 zal een hoop nieuwe hardware vinden, en het duurt ff voor hij alles herkent enzo. Maar Win 98 gaat hier over het algemeen niet helemaal van over de zeik.

Die 40 Gig zou ik gewoon op slave laten staan. dat gaat meestal wel werken zonder dat er een master aanwezig is. WinXP gaat dit als het goed is wel slikken. er is gewoon een schijf weg, maar daar moet ie wel tegen kunnen denk ik. Zou je datzelfde truukje bij Win98 gaan uitvoeren dan gaat ie over de zeik omdat dan de driveletters op gaan schuiven zodat je Windows er niks meer van snapt. Als het goed is laat XP de driveletters gewoon in takt. Wat je wilt kan dus volgens mij gewoon.