[XP] *:\Recycler\NPROTECT\ e.d. niet te legen.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 10:35
Ik heb laatst problemen gehad met m'n Norton 2002, gooide die eraf (met enige problemen) en installeerde Norton 2003. Blijkbaar is 2002 vergeten deze Protected files eraf te gooien.
2003 Kan geen Protected Files aanmaken en Windows wil deze ook niet verwijderen (Bestand bestaat niet - ja maar het is meer dan een Gig per schijf!).

Iemand een idee hoe ik dit eraf krijg?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Deze bestanden staan dus op alle partities in de map Recycler?
Wat je kan doen is starten met Win98 Bootdisk, en ze dan in DOS verwijderen, door naar de partitie te gaan, en dan "cd recycler", en dan "deltree naammap" te doen.
Dit werkt alleen niet op een NTFS partitie, denk dat hierbij de enige mogelijkheid is de schijf in een andere pc te hangen die NTFS ondersteund, en vanaf deze pc de map weg te halen.

Juist

• IceEyz
Euh - Ik draai XP met alles NTFS en kan morgen deze pc pas rebooten dus ik zal kijken.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
als het goed is kan je dat eenvoudig via de command prompt doen.
start->uitvoeren->cmd
cd recycled/nprotect
del *.*
should do the trick...

• IceEyz
Ahum... Command prompt begint van Nederlands ineens Duits te praten.
Gelukkig snap ik wat löschen is. Alleen deze pc blijkbaar niet. Verwijdert dus niets in cmd.

Euh - alle bestanden staan nog in dat NPROTECT maar 't is ineens wel 400mb kleiner. Ik snap dit niet meer...

De bestanden hebben in DOS wel een naam nl. een paar getalletjes en een DOT.
L:\Recycler en dan dir: Recycler bestaat niet eens. L:\Recycler\NPROTECT\ dir: kan wel...
Dan del *.* doet: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
en
code:
1
deltree <mapnaam>
:?

• IceEyz
Dat had ik al gedaan - verwijderde geen bestanden, maar ik had wel 400mb terug.
Nprotect wird gelöscht (Komt van 't ouwe Duitse ME). En alle bestanden staan er nog.

Zouden die bestanden beveiligd kunnen zijn, of alleen in ME toegankelijk?

Hoe kan ik eigenlijk op een NTFS partitie waar nooit iets duits heeft opgestaan en waar ME niet eens bij kan een duitse dos krijgen???

[Update]
XP Opstarten in Veilige Modus met CMD: helpt niets. Norton WipeInfo: 842 Failed wipes. Opstarten in DOS kan niet.
Als die bestanden dan dus blijkbaar niet bestaan of gewoon niet toegankelijk zijn, hoe krijg ik dan ooit mijn gigantische bytjes terug?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zoals ik al zei: In een andere pc met XP geinstalleerd hangen, zodat je vanuit die pc bij je NTFS partities kan komen, en dan verwijderen.

Juist

• IceEyz
Helaas - dat hielp dus ook niet :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Norton al opnieuwe geïnstalleerd en opnieuw (na laatste updates) verwijdert ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• IceEyz
Mijn Norton updatet niet en uninstall helpt niets. Laatst gewijzigd: variabel van 1998 (toen hadden we dit ding nog niet eens) tot aan 2002. Die HD waar 't op staat zit er pas een paar maanden in.
Onder rightclick/eigenschappen: alles leeg... (Grootte 0 bytes (tuurlijk))

Kan ik niet handmatig wat HD sectortjes verwijderen? Scandisk bakt er ook niets van en Defrag zegt niet dat ie iets niet kan verplaatsen.
Het grootste bestand is gefragged in 1400+ deeltjes :)

• IceEyz
-Schop- Ik heb Sys2003 er maar weer eens afgegooid. CHKDSK bij opstarten helpt niets, Partition Magic Pro 7 zegt dat er open bestanden op staan. Op andere schijven zijn die bestanden meer dan een gig en ook niet verwijderbaar.
Iemand nog een idee?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 11:35
In veilige modus opstarten, dan als Administrator inloggen (dus niet je eigen account met admin rechten dus).
Als je alleen je eigen profiel kan kiezen druk dan 2x achter elkaar op ctrl-alt-del bij het aanmeldscherm (geen geintje) en je krijgt het win2000 aanmeldscherm waarin je je username kan intikken (Administrator of Beheerder).
Daarna moet je ze kunnen verwijderen.

Let me know if it works.

Systeem Specs

• IceEyz
Heb ik al gedaan - hielp niets... Ook met alleen een cmd in veilige modus helpt niet.

• Occy74
Dan rest er denk ik niks anders dan die schijf als 2e HD in een ander systeem te drukken waar Win2000/XP op staat (of welk O.S. dan ook zolang het maar ntfs ondersteunt) en ze van daaruit te verwijderen.

Systeem Specs

• Paul
  • Laatst online: 21-05 17:09
Als met de XP cd boot, kun je op een gegeven moment kiezen een beschadigd systeem te herstellen.
Als je hiervoor kiest moet je op een gegeven moment op een command line inloggen als administrator.

Lukt het daar wel?

Hij hersteld zelf niets, hij geeft je gewoon unix-like een command shell waar je in moet loggen. Zo heb ik zelf eens een of ander vaag verwijderd bestandje terug kunnen halen vanaf de XP cd.
Occy74 schreef op 01 november 2002 @ 21:56:
Dan rest er denk ik niks anders dan die schijf als 2e HD in een ander systeem te drukken waar Win2000/XP op staat (of welk O.S. dan ook zolang het maar ntfs ondersteunt) en ze van daaruit te verwijderen.
Dat heeft hij al gedaan:
[rml]IceEyz in "[ XP] *:\Recycler\NPROTECT\ e.d. niet te "[/rml]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• IceEyz
drunkfux - Lees voortaan eerst ff de andere replies, dat had ik al geprobeerd. Ik zal nu ff m'n XP cd'tje proberen.

• IceEyz
Fijn, zit ik mooi na 5 mins in een dos schermpje, aangemeld als admin: cd recycler : Toegang geweigerd... Op elke schijf is recycler -Access denied- :( Andere soorten systeemmappies kan ik wel bij.
* IceEyz wordt gek...

• Paul
IceEyz schreef op 01 november 2002 @ 22:28:
Fijn, zit ik mooi na 5 mins in een dos schermpje, aangemeld als admin: cd recycler : Toegang geweigerd... Op elke schijf is recycler -Access denied- :( Andere soorten systeemmappies kan ik wel bij.
* IceEyz wordt gek...
Als ADMIN toegang geweigerd? Errug vaag.
Kun je als je in XP inlogt als admin, ownership claimen op die files? Misschien dat je er dan wel in mag via d cd-cmd?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• IceEyz
Eigenaar worden over 0 open bytes lukt niet helemaal... Ik kan in XP wel bij de mappies/filetjes komen, maar ik kan er dus niks mee - niet te lezen.

• Occy74
IceEyz schreef op 01 november 2002 @ 22:00:
drunkfux - Lees voortaan eerst ff de andere replies, dat had ik al geprobeerd. Ik zal nu ff m'n XP cd'tje proberen.
Oops sorry, my mistake... |:(

Systeem Specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

als het er echt niet af wil is hetgeen wat ik altijd doe even snel een Ghost image maken, en dan met de editor de map verwijderen; en vervolgens de image terugzetten. Alleen voor echte mannen :Y) ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Occy74
Spider.007 schreef op 01 november 2002 @ 23:29:
als het er echt niet af wil is hetgeen wat ik altijd doe even snel een Ghost image maken, en dan met de editor de map verwijderen; en vervolgens de image terugzetten. Alleen voor echte mannen :Y) ;)
Heh, die oplossing/omweg roelt :)

Systeem Specs

• IceEyz
'k zal dat morgen eens proberen - nu geen tijd meer voor. Dan moet ik wel Sysworks op een andere HD zetten... (L:\ past gelukkig net op een DVD'tje)

• Occy74
Nog iets gevonden wat heel misschien werkt, ik denk het niet maarja... wie weet:

Open a Command Prompt window and leave it open.
Close all open programs.
Click Start, Run and enter TASKMGR.EXE
Go to the Processes tab and End Process on Explorer.exe.
Leave Task Manager open.
Go back to the Command Prompt window and change to the directory the AVI (or other undeletable file) is located in.
At the command prompt type DEL <filename> where <filename> is the file you wish to delete.
Go back to Task Manager, click File, New Task and enter EXPLORER.EXE to restart the GUI shell.
Close Task Manager

Systeem Specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

drunkfux volgens mij is het zo dat het os zelf (kernel) en niet zozeer explorer.exe (wat bij AVIs wel het geval is) de bestanden in gebruik houdt. Deze oplossing zal dus niet werken.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Occy74
Spider.007 schreef op 01 november 2002 @ 23:39:
drunkfux volgens mij is het zo dat het os zelf (kernel) en niet zozeer explorer.exe (wat bij AVIs wel het geval is) de bestanden in gebruik houdt. Deze oplossing zal dus niet werken.
Sja, dan toch maar jouw oplossing. Dat moet zeker wel werken.
Kheb al vaak genoeg troep uit ghost images gedonderd.

Systeem Specs

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:46
ghost-images editten werkt toch niet met NTFS,
bij NTFS is het toch read-only?

• IceEyz
Yup - daar kom ik dus ook net achter. Kan niets uit een ghost verwijderen.

• IceEyz
Maar weer eens een schoppie...

• Paul
IceEyz schreef op 02 November 2002 @ 12:06:
Yup - daar kom ik dus ook net achter. Kan niets uit een ghost verwijderen.
Powerquest Drive Image dan :P Gaan gewoon alle imagers af :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• IceEyz
Ja fijn, echt handig... -Schop-

• IceEyz
Nog een schoppie :'(

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:07
Misschien paar stomme ideeen... maar:

1. Klik rechts op je prullenbak, -> Eigenschappen. Tik 'Standaard Prullenbak' aan. Ga naar tabblad Norton Protection, en klik eens op 'Beveiligde bestanden weghalen'. Mocht dat niet werken, vink bij iedere schijf 'Definitief verwijderen na X dagen' aan (zet het op 1 dag) of vink 'Beveiliging inschakelen' uit.

2. Ctrl-Alt-Del, zet NPROTECT uit, eventueel andere bestandjes waarvan je denkt dat het iets van Norton is, en verwijder de bestandjes nog eens.

3. Uninstall, Bestanden verwijderen, Install.

Een van die MOET werken.

• IceEyz
Geen van allen... Norton ligt er al lang af en kan nog niks verwijderen...

• IceEyz
-Schoppie-

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

misschien draaien er nog services van norton die toch de boel stiekum vasthouden (heb anders ook geen idee) maar misscien.. :?

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• IceEyz
Okeee... Vind ik nu op mijn F:\Recycler\Nprotect\ 3,1 GB aan 000 bestanden. Hier van was het grootste deel te verwijderen, maar heb nog steeds een halve GB er staan. Op andere schijven is het aantal gewoon gelijk gebleven.

Kan dit iets weghebben van een een persoon die misschien iets op mijn computertje dumpt? Ik heb maar een 16kb/sec upload dus zo slim zou dat niet zijn. Of kan dit aan KaZaA liggen die nooit wat met die schijf doet??

Ik laat nu ff een paar daagies een sniffertje lopen die hopelijk me iets kan helpen.
Misschien weet iemand anders ondertussen al iets? Ik ben namelijk alleen nog maar meer verbijsterd...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Eumm... ja :P
het topic is oud en je kick is niet echt meer nodig. Kleine kans dat de topicstarter dit nog leest en het probleem is na dit topic al vaker behandeld en de oplossing is daarin ook al gegeven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.