Toon posts:

Messanger 5.0 geen filesharing & voice

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu net de nieuwste msn gehaald maar het werkt weer niet! (wat niet? -> zie titel) Ik draai WinXP. System, zie specs. Firewall -> Norton Personal Firewall 2002 & Systemworks 2003. Ik heb chello abbonoment met standaard modem en standaard netwerkkaartje....

Wat gaat er fout? Hoe moet ik dat oplossen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wat als je de firewall uitzet?

je pc staat neem ik aan rechstreeks aan het internet via je modem?

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn pc gaat direct via het netwerkkaartje naar mijn modem toe. Maar firewall wil ik blijven draaien....

Ik heb ergens gehoord dat je poorten ofzo moet openzetten? Hoe zit dat?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52
Heb je het al gevraagd in dit topic :

Messenger 5.0 officieel uit ;)

Verder vind ik msn 5.0 niet zo'n verbetering :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Hier stond iets ontzettend stoms :|

Omelette du fromage!

Verwijderd

Topicstarter
Bij software updates kon je anders wel 5.0 versie voor xp halen....

En als ik firewall uit doe dan kan het nog steeds niet :(

En ja...ik heb dat ook in dat andere topic gezegd maar daar werd er niet op gereageerd.

Iemand een idee?

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Dxta schreef op 26 oktober 2002 @ 11:10:
MSN 5.0 is niet voor windows xp, die zit namelijk pas bij 4.7
MSN® Messenger-software ophalen

Platform(s): Microsoft® Windows® XP Platform wijzigen
Taal: Nederlands Taal wijzigen

Minimumsysteemvereisten
Computer/processor: Aanbevolen is een computer met een processor met een kloksnelheid van 300 Megahertz of hoger. Minimaal 233 MHz vereist (enkel of dubbel processorsysteem);* Intel Pentium/Celeron-familie of AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
Besturingssysteem: Windows XP Professional of Windows XP Home Edition
Schijfruimte: 17 MB vrij voor installatie
Geheugen: 128 MB RAM of meer aanbevolen (minimum van 64MB wordt ondersteund, maar dit kan de prestaties en een aantal functies beperken)

Video-weergave Super VGA-videokaart en -beeldscherm (800 X 600 of hogere resolutie)

Verwijderd

Dxta schreef op 26 oktober 2002 @ 11:10:
MSN 5.0 is niet voor windows xp, die zit namelijk pas bij 4.7
Ik draai dus gewoon XP Professional met MSN 5.0 en ik kan gewoon voice en bestanden aan.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik firewall uitzet dan kan het nog niet. Het is heel vreemd, het is een begonnen toen ik nog een 4.5 ofso versie had. Eerst kon ik praten en zenden..het maakte nix uit maar toen wou het ineens niet meer en tot nu toe heeft het het nooit meer gedaan. Wat is het dan? Moet ik iets met poorten doen? Extra programma ophalen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? (2)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bij mij werkte het eerst niet, msn 5 heb ik nog niet geprobeert (56kb'er)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Chello-er en sinds 4.6 werkt het zomaar niet meer.....

Verwijderd

Ook al staat het er wel, maar de eerste release van messenger 5.0 was niet geschikt voor windows XP.

Sterker nog als je messenger 4.7 opstart in windows 98 of ME dan zegt ie dat er een nieuwere versie beschikbaar is

Bij Windows XP is dit niet het geval.

Verwijderd

Voice en video achter NAT met router zonder Upnp wordt nog niet ondersteund in MSNv5, Of het met Upnp wel werkt achter NAT weet ik niet.
;( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:08:
Voice en video achter NAT met router zonder Upnp wordt nog niet ondersteund in MSNv5, Of het met Upnp wel werkt achter NAT weet ik niet.
;( |:(
Dat is allemaal leuke vaktaal.. ;) .. maar volgens mij heb ik geen router. Ik heb internet rechtstreeks naar chello modem. Dus dat is het ook niet of zit ik fout? en wat is mogelijke oplossing probleem?

Verwijderd

bij versie 4.6 wordt gebruik gemaakt van netmeeting voor overdracht van video en voice.
probeer eens netmeeting apart op te starten, en te zoeken op het ipadres van je gesprekspartner. Maar waarom filesharing niet werkt daar snap ik niks van. Ik ga ervanuit dat je met meerdere mensen dit probleem hebt? (zit het probleem niet toevallig aan de overkant van de lijn?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 10:44:
bij versie 4.6 wordt gebruik gemaakt van netmeeting voor overdracht van video en voice.
probeer eens netmeeting apart op te starten, en te zoeken op het ipadres van je gesprekspartner. Maar waarom filesharing niet werkt daar snap ik niks van. Ik ga ervanuit dat je met meerdere mensen dit probleem hebt? (zit het probleem niet toevallig aan de overkant van de lijn?)
Ik heb dit probleem met alle mensen dus het probleem licht niet aan de andere kant van de lijn. ;)

Netmeeting zit toch standaard in windows? maar ik kan hem nergens vinden.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Even toelichting: het ontvangen van files wil wel....

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
MSN 5 is toch nog alleen een beta van? of loop ik achter

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Flowerz schreef op 02 november 2002 @ 20:58:
MSN 5 is toch nog alleen een beta van? of loop ik achter
Ja, jij loopt achter. Final is al uit. ;)

Alleen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Iemand idee of valt dit gewoon niet op te lossen?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:20:
Ook al staat het er wel, maar de eerste release van messenger 5.0 was niet geschikt voor windows XP.

Sterker nog als je messenger 4.7 opstart in windows 98 of ME dan zegt ie dat er een nieuwere versie beschikbaar is

Nogal wiedes, in Windows Xp zit WINDOWS messenger en GEEN MSN messenger.
MSN Messenger is voor de overige windowsversies.
MSN Messenger 5.0 is ook voor Windows XP, das het enige verschil.
Windows Messenger 5.0 is er niet, vandaar dat je ook geen melding krijgt (4.7 is de nieuwste en huidige versie). Voor MSN Messenger is dat 5.0.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 October 2002 @ 12:20:

Het kan best dat het nie geschikt was maar bij mij draaide ie perfect op winxp sp1
dus ..

Verwijderd

Topicstarter
Dan snap ik het ook niet meer... dus dit valt niet op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 18:17

Dark4ever

Huh?

Als je er ooit achter komt zeg mij het dan ook.... want ik zit op winXP maar wel achter een router.... alleen me vader en zusje kunnen wel sturen via msn (windows 98 en win 95) en ik onder xp niet :(

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
Portmaping goed zeten werkt bij mij wel dus tja ....
anders verwijs je de portmaping naar jouw pc .. kan de rest van de pc's het niet meer maar jij wel.

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

huh hoe bedoel je?

Verwijderd

misschien de firewall van XP uitschakelen?

Verwijderd

hm ik heb windows messenger en kreeg vraag of ik nieuwe versie wilde installeren, installeert ie msn messenger 5.0 :S (nu werkt msn+ nie meer) maar nu heb ik dus windows messenger en msn messenger :s. ik heb windows messenger er nu afgegooid is dit goed zo ?

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

windows messanger en msn messanger is eigenlijk het zelfde.... alleen windows messanger wordt alleen gebruikt in winXP d8 ik...

volgens mij heb je het nu wel goed gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu de firewall die standaard in xp zit uitgeschakeld en filesharing wil wel weer. Voice happert nog wel maar dat is niet anders. Maar nu heb ik nog een vraagje:

Ik heb dus nu de standaard firewall uitgezet. Ik draai ook Zone-Alarm 3.5Pro, is het dan nog wel veilig om alleen met zone-alarm te draaien?

Verwijderd

gebruik gewoon netmeeting
en ja zie standaard in windows

tevinden onder
c:\program files\netmeeting\conf.exe :+

en ik heb hetzelfde probleem (nat) geen msn features dus

klote zooi

greetz
bert :7

Verwijderd

je moet je firewall zo instellen dat hij bepaalde poorten doorlaat, ik weet zo niet uit mn hoofd welke dat zijn maar ik meen 65**, anders met je effe uit je bieb het boek Firewalls voor dummies halen daarin staat het precies uitgelegd
Pagina: 1