Toon posts:

TV-OUT naar TV... maar geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej... ik heb even een vraagje over TV-OUT... ik heb de videouitgang samen met de audiouitgang van de computer naar een scart-kabel en dan in de TV... maar nu ben ik benieuwd of je daarmee de TV kan beschadigen...

en dan met name het geluid... maakt het uit dat het geluidsniveau van de computer hoog is en dan naar de TV? levert dat geen problemen op? blaas je niks op ofzo...

WC.Bril

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:08

Nobby

Nuts!

gebruik dan de audio out voor geluid

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Het geluid heb je aangesloten via de geluidskaart op de tv, via een verloopstukje bij de scart-stekker. Misschien dat je TV beveiligd is tegen te hard geluid, maar anders kun je de boel natuurlijk opblazen ja.

Nou zou ik me daar niet al te snel druk om maken => als je het geluid van je pc niet te hard zet en je zorgt dat je je TV daarna ook niet harder zet dan normaal dan kan er niks gebeuren.

Verwijderd

Waarschijnlijk is je TV hiervoor gewoon beveiligd (tot op zekere hoogte, ik zou er geen 360V gelijkstroom op zetten).

Als je zeker wil zijn, probeer eerst eens met het geluid heel zacht en hoor hoe het over de TV gaat en dan langzamerhand steeds harder.

Maar: ze leveren niet voor niets dit soort kabels en connectors. Het moet gewoon kunnen. Je blaast de boxen van je PC toch ook niet op met je geluidskaart?

Gewoon doen dus (beetje lef... je leeft maar een keer ;) )

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

GaMeOvEr

Is een hork.

In plaats van de speaker-out de line-out gebruiken, dan gaat het allemaal goed. Of gewoon zachtjes met je PC-volume beginnen, dan merk je van zelf op hoeveel % je de slider van je PCvolume moet zetten. Laag beginnen, dat gaat er niets fout.

Tuurlijk zijn er TV's met beveiliging hiervoor, maar dat zijn voornamelijk de nieuwere toestellen van de A merken.
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 21:02:

Maar: ze leveren niet voor niets dit soort kabels en connectors. Het moet gewoon kunnen. Je blaast de boxen van je PC toch ook niet op met je geluidskaart?
Het feit dat die kabels er zijn wil niet zeggen dat ze niet verkeerd gebruikt kunnen worden. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 25 oktober 2002 @ 23:23:
...
Het feit dat die kabels er zijn wil niet zeggen dat ze niet verkeerd gebruikt kunnen worden. ;)
8) is helemaal waar... ik denk dat je mijn vorige stelling idd niet moet doortrekken naar andere bedrading en apparatuur... maar dit kwam een beetje in de richting van "Als ik mijn CDspeler aan mijn versterker koppel met een dubbel tulpstekkertje, kan dit kwaad?" :+
Pagina: 1