Toon posts:

exchange/isa Smtp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een server met isa en exchange erop. De laatste dagen heb ik problemen met het versturen van mail. na een reboot lijkt hij het weer te doen maar na 1 a 2 uurtjes kan hij zijn mail niet meer queuen en geeft hij een event 4003 probleem.

kan iemand mij uit de brand helpen

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

EUh...... heb je niet wat meer dan ID 4003 :?

Een error is meestal gelinkt aan meerdere ander errors met omschrijving.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
helaas is dit het enige bericht
exchangetransport
queuing engine

omschrijving : the domain "hotmail.com" is currentl unreachable

dit is echt alles

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aan de hand van de huidigbe karige info die je geeft, lijkt het mij letterlijk de melding te zijn die 'ie geeft: de SMTP van hotmail.com ligt plat (en ja .. dat gebeurt wel eens vaker).

Je geeft niet eens aan welk serer OS en welke versie van Exchange |:(

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
sorry
W2000 sp3
exchange 2000 sp1

helaas niet alleen bij hotmail maar bij alles na herstart queued hij het weer tot dat......

• Arno
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 21:51:
sorry
W2000 sp3
exchange 2000 sp1
Zou nie nie exsp3 installeren ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
gooi je alle mail naar je provider, of post je ze rechtstreeks bij de mailserver van het ontvangersdomein ?
switch anders dit even om.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
krijg nu ook events 976 en 4005 erbij. eenmalig tot nu toe

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd. direct dns afleveren of naar euronet. beide zelfde resultaat.
Het moet volgens mij ergens in isa zitten rechten voor mail of zo iets.

Verwijderd

Topicstarter
beide is sp3 inderdaad
isa sp1

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

Aplus,
Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je achter je exchange server zit kun je wel netjes die domains bereiken? (pingen of met telnet naar poort 25 van die smtp server connecten?)

hoe is je dns config? die exchange server is zelf ook een DNS server? hij forward de query's die hij niet kent naar de DNS van je provider?

A wise man's life is based around fuck you

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Ik had dit ook met exchange2k in combi met isa. Helaas is er geen oplossing voor dat bij mij werkte. Reinstall bleek de oplossing te zijn :S ISA+exchange2k geven bij meerdere mensen meer problemen check www.msexchange2k.org maar eens

Voor de rest heb ik sterk een vermoeden dat smtp een beetje brak is bij win2k. Wat mij ook opviel is dat er bij mensen met dual cpu meer problemen ontstaan met smtp in combi met isa en exchange2k.

Maar ik zou zeggen check www.msexchange2k.org of www.microsoft.com/technet/ eens, er zijn wel wat oorzaken en oplossingen

Click hier niet

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 07:46
Het lijkt mij een DNS probleem. Probeer is een nslookup met de onderstaande config:

nslookup
set type=mx
set d2
set vc
hotmail.com

met deze config vraag je aan de dns server de mx records van Hotmail.com over TCP.
Microsoft SMTP voert namelijk op TCP poort 51 dns queries ipv over UDP.

bla di bla bla

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 17:01

Hachy

Laadpas Nerd

Hmm ik heb ook Exchange en ISA op dezelfde bak (Exchange SP3 en ISA SP1)
en ondervind nauwelijks problemen. Het enige wat bij mij nogal eens voorkomt is dat bij een reboot de services niet in een goede volgorde gestart worden, zodat dependent services niet kunnen starten.

Controleer je RRAS en MS Firewall services en check meteen je IIS of daar sites nog gestopt ofzo zijn.

Microsoft zegt over dit probleem "this behavior is by design" dus dat schiet ook niet echt op.

Succes

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Kijk ook eens naar je licenties, vaak zijn te weinig geldige licenties oorzaak van vage problemen, bepaalde services willen er dan wel eens mee ophouden.

• Redje
  • Laatst online: 20:59
Ik had hier ook ISA + Exchange op dezelfde bak draaien, multi-homed en no problemo, liep maanden goed.
Sinds kort heb ik ISA eraf gegooid omdat het toch niet zo super was, heb nu een linux firewall :)

Ik zou toch even naar DNS kijken en in de log files van zowel ISA als Exchange, deze moeten toch iets zeggen lijkt me...
Kijk ook wat er precies gebeurt als je niet meer kan mailen, is opeens poort 25 niet meer te benaderen of kan er niet meer geresolved worden etc...

Al met al moet dit gewoon goed werken, steeds rebooten is het probleem alleen uitstellen :)
Pagina: 1