Toon posts:

Vreemd problemen met pc, waar kan dit aan liggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met de volgende hardware configuratie:

Mobo: MSI K7T Turbo
Proc: AMD 1333 Mhz. Thunderbird
Geheugen: 256 MB SDRAM
Video: Hercules Geforce 2 MX Prophet
Sound: Onboard
Muis: Trust draadloos PS2
Toetsenbord: Standaard PS2
NIC: 3COM905B-TX

Dit systeem draait onder windows 98 SE standaard installatie met daarbij enige software (Games, office, Winamp, FTP programma's).

Met dit systeem gebeuren enkele voor mij onverklaarbare dingen regelmatig. Ik zal deze zo goed mogelijk beschrijven.

1. Het systeem heeft regelmatig na een koude start het geval dat hij opstart en een nieuwe NIC vind. Na het annuleren van de hardware installatie wizard en een reboot van het systeem functioneerd deze weer feiloos.
2. Bij het opnieuw opstarten van de computer na bijvoorbeeld een software installatie start het systeem niet meer op en begint het als een gek te piepen. In het boekje staat daar ook niets over.
3. Soms sluit het systeem spontaan af terwijl de stroom er wel op blijft, dit is te zien aan de LED's op het toetsenbord.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en weet er de oplossing voor? Het is namelijk vervelend werken op zo'n onbetrouwbaar systeem.

Bij voorbaat dank!

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Probeer eens alles opnieuw te installeren, dus een kale Windows 98 (zo min mogelijk ballast als netwerkkaarten, geluidskaarten etcetera), daarna 1 voor 1 de kaarten er weer bij prikken. Ik heb op deze manier tig computers van een OS vorozien en heeft nog nooit problemen gegeven... Worth a try dus...

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

lijkt op brakke hardware. loszittende stekekrs ofzo.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 20:57:
lijkt op brakke hardware. loszittende stekekrs ofzo.
was ook mijn eerste ingeving ;)
Gewoon ff kast open en alles nalopen. Als je alles nagelopen bent en het probleem blijft --> re-install :X

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

check even of de elco's rond je socket van je moederbord nog goed zijn.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Kleine titel aanpassing :)

Verwijderd

hmmz,... hier hebben we bijzonder trieste ervaringen met de K7T turbo, bijzonder hoog uitval percentage. Ik zou het probleem zoeken bij een brak bordje

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 13:31

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Onmiddellijk terug naar de winkel als je nog garantie hebt, dit is absoluut hardware. Mobo probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle posts, ik had ook het idee. Ook op dit forum was al veel te vinden over problemen met MSI K7T Pro 2 mobo's. Komt dit door hetzelfde 'probleem' van de MSI bordjes?

Ik ga in ieder geval eens kijken in de kast en nogmaals (al eerder gedaan) alles goed nalopen. Hierna zal ik indien het niet opgelost is even een reinstall doen van windows.

Een kennis van mij zei dat het misschien aan windows 98 SE ligt aangezien de hardware vrij nieuw is en Windows 98 SE al wat ouder. Maar ik vind 98 nog steeds erg lekker werken, vooral met games. Ikzelf vond dit een beetje vreemd aangezien dit nergens vermeld staat. Hoe denken jullie hierover?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 19:52:
Bedankt voor alle posts, ik had ook het idee. Ook op dit forum was al veel te vinden over problemen met MSI K7T Pro 2 mobo's. Komt dit door hetzelfde 'probleem' van de MSI bordjes?

Ik ga in ieder geval eens kijken in de kast en nogmaals (al eerder gedaan) alles goed nalopen. Hierna zal ik indien het niet opgelost is even een reinstall doen van windows.

Een kennis van mij zei dat het misschien aan windows 98 SE ligt aangezien de hardware vrij nieuw is en Windows 98 SE al wat ouder. Maar ik vind 98 nog steeds erg lekker werken, vooral met games. Ikzelf vond dit een beetje vreemd aangezien dit nergens vermeld staat. Hoe denken jullie hierover?
Het ligt niet aan Win98SE hoor. Driverondersteuning is voorlopig voor 98 nog geen probleem. Dit geldt zowel voor oude als nieuwe hardware. :) Het is zeer waarschijnlijk je mobo.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

MSI is waarschijnlijk het probleem :'( Heb 2 boardjes gehad en alleen maar probs :(

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook mijn 2e board, en met die 1e had ik ook al problemen. Voor mij geen MSI meer.......
Ga toch maar weer terug naar ASUS, daar heb ik namelijk erg goede ervaringen mee. Echter tijdens aankoop van het MSI board was deze helemaal de hype.
Maar dan ga ik maar terug naar de leverancier. Kan ik weer lekker gaan zeuren :D
Pagina: 1